Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Faceliftovaná Škoda Rapid ma konečně své ceny, s tříválcem výrazně zlevnila
12.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nahrazení čtyřválce 1,2 TSI tříválcem 1,0 TSI můžeme litovat, Škoda ale tuto rošádu kompenzuje snížením ceny. Docela výrazným.
Facelift Škody Rapid se naštěstí obešel bez aplikace rozdělených světel, Škoda místo nich použila prvky, které ho přiblížily ke konceptu Sport. Oproti minulosti se toho ale až tak mnoho nezměnilo, Rapid tak zůstává v podstatě stejný. Více novinek lze nalézt pod kapotou, odkud kde byl čtyřválec 1,2 TSI nahrazen litrovým tříválcem. Nemáme z toho radost, tříválec je příliš velký kompromis, vedle nějž starší 1,2 TSI neměl chybu, ne vše je ale černé.
Zatímco v případě ostatních škodováckých vozů došlo při faceliftech ke zvýšení cen, Rapid jde opačným směrem. Ještě nedávno stál sedan s motorem 1,2 TSI o výkonu 66 kW/90 koní 313 900 Kč, provedení Spaceback pak bylo o pět tisíc korun levnější. Nově vám na tuto variantu bude stačit 299 900 Kč, respektive opět o pět tisíc korun více v případě klasické Škody Rapid.
Dostanete za ně zmiňovaný tříválec 1,0 TSI se 70 kW/95 k. Výkon je tak vyšší, přesto se dá očekávat, že mnozí tento krok budou hodnotit negativně stejně jako my. Pokud nechcete tříválec, můžete sáhnout ještě pod motorech 1,4 TSI a 1,6 TDI, jediný čtyřválcový benzin je ale neodmyslitelně spojen s automatem DSG.
My ještě chvíli setrváme u tříválce, konkrétně u základní úrovně výbavy Active. Ta tedy s tímto motorem startuje na sumách 299 900 Kč, respektive 304 900 Kč, přičemž obsahuje také 15" ocelové ráfky, klimatizaci, elektrické ovládání předních oken, rádio Blues s konektivitou pro Apple CarPlay a portem na USB či standardní sadou airbagů a bezpečnostních systémů.
Na této úrovni lze také spojit základní tříválec s automatem (339 900 Kč, respektive o pět tisíc korun méně v případě Škody Rapid Spaceback, a to ve všech případech). Nabízena je také výkonnější verze agregátu naladěná na 81 kW/110 koní (321 900 Kč), popř. 1,4litrový turbodiesel produkující 66 kW/90 koní (364 900 Kč).
Přesunout se můžeme na stupeň Ambition, za který se připlácí vůči základu 25 tisíc korun. V rámci výbavy už jsou zahrnuta litá kola v designu Matone, multimediální systém Swing s pětipalcovým displejem a zadní kotoučové brzdy. Mimo to lze na této úrovni pořídit i výkonnější motory, kdy třeba 1,4 TSI vychází na 416 900 Kč.
Dostáváme se k vrcholným úrovním, tedy k výbavám Style, Monte Carlo a Scoutline, ta je nabízena pouze pro Spaceback. Ve všech případech je základem dnes již mnohokrát uváděný litrový tříválec, se kterým se startuje na sumách 354 900 Kč, 386 900 Kč, respektive 398 900 Kč. Výbava zahrnuje třeba automatickou klimatizaci či upravený vzhled.
Bližší informace naleznete v oficiálním ceníku (PDF, 812 kB), který lze stáhnout z webu Škody. Tak jako dříve máte přitom i nyní k dispozici kromě prvků standardní výbavy k dispozici příplatkové doplňky, a to jak jednotlivě, tak ve formě paketů.
Škoda Rapid je po faceliftu k mání od 304 900 Kč...
...respektive ještě o pět tisíc korun levněji v případě verze Spaceback
Takto se oba modely naživo předvedly na autosalonu v Ženevě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 7 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024
Živá témata na fóru
- prodáváme Pico a další Produkty 04.23. 15:12 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 13:57 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova