Faceliftovaný Mercedes třídy S odhalil klíčové změny, chce jezdit skoro sám

Limuzína za pomoci nových systémů zvládne i upravovat rychlost před zatáčkami, ladně jimi projet a poté rychlost automaticky opět navýšit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Faceliftovaný Mercedes třídy S odhalil klíčové změny, chce jezdit skoro sám

20.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Faceliftovaný Mercedes třídy S odhalil klíčové změny, chce jezdit skoro sám

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Limuzína za pomoci nových systémů zvládne i upravovat rychlost před zatáčkami, ladně jimi projet a poté rychlost automaticky opět navýšit.

Facelift Mercedesu třídy S jsme očekávali již na ženevském autosalonu. Stuttgatští na výstavišti Palexpo ukázali řadu novinek, modernizovaná vlajková loď však mezi nimi chyběla. Další „autosalonovou šancí” je až zářijový Frankfurt, což by s ohledem na očekávané změny poněkud překvapivý odklad. Jak se ale nyní ukazuje, zase tak dlouho na odhalení inovovaného eSka čekat nebudeme

Sám Mercedes totiž už teď auto ukázal zvenčí i zevnitř. Neobešlo se to bez množství kamufláže, ta ale z vozu brzy spadne - úplné odhalení faceliftované třídy S totiž proběhne už v dubnu. Přesný termín zatím neznáme, je ale jasné, že premiéra je otázkou nanejvýš několika týdnů.

Než k ní dojde, můžeme si vůz prohlédnout alespoň maskovaný. A není to od věci - i přes fólii pokrývající celou karoserii jsou jasně patrné nové nárazníky, které doplní také modifikované čelní a zadní světlomety. Obdobnou modernizací pak projdou i verze AMG, u nichž máme čekat také vyšší výkon. Více změn čekejme pod povrchem.

Ty klíčové budou mít spojitost hlavně s autonomním řízením, které by mělo pokročit na vyšší úroveň. Třída S tal dostane nově vyvinutou funkci Active Distance, která umožní automatické zrychlení a brzdění během jakékoliv trasy zadané v satelitní navigaci. V tom pomůže i vylepšený Active Speed Limit Assist .

Zrevidován byl také tempomat Distronic, který autonomně zvládá upravit rychlost v závislosti na aktuální trase. Systém proto dokáže brzdit před zatáčkami, zpomalovat ve chvíli, kdy se chystáte opustit dálnici či zcela zastavit, pokud se zdá, že řidič hodlá vjet do cesty ostatním motoristům. Činnost tohoto systému bude podporovat nová grafika, která je součástí přístrojového štítu či head-up displeje.

Většinu informací o okolním světě automatika získává prostřednictvím stereo kamery usazené za čelním oknem. Doplňuje ji dopředu mířící radar schopný operovat na vzdálenost až 250 metrů a na základě jehož pokynů dokáže vůz zcela zastavit, pokud je zjištěna překážka. Také navigace s mapovým rozhraním HERE je „mnohem inteligentnější“ než dosavadní systémy.

Všechny tyto novinky mají umožnit autonomní jízdu, během které má vůz sám upravovat rychlost v zatáčkách, na kruhových objezdech či křižovatkách. Kromě toho nová třída S může plně zastavit a následně se rozjet, pokud to silniční podmínky a rychlostní limity dovolí. V rychlostech do 210 km/h přitom systém kontroluje i vzdálenost od ostatních vozidel, vybírat je navíc možné mezi třemi režimy.

Mód Eco slibuje konzervativní styl jízdy za účelem maximální úspory spotřeby. Z toho důvodu je využíváno i tzv. plachtění, tedy jízda na neutrál, přičemž systém bere v potaz i rychlostní limity a autonomně brzdí, abyste je nepřekročili. Režim Comfort je zlatou střední cestou, při volbě Sportu lze počítat s umocněním akcelerace, pozdějšími brzděním a zachováním vyšší rychlosti v zatáčkách.

Taková je alespoň teorie, i podle informací z prezentace maskovaných prototypů ale v praxi vše funguje tak, jak je popisováno. Kupříkladu při opouštění dálnice třída S samovolně sníží rychlost, aby mohlo dojít k bezpečnému sjetí a projetí zatáčkou. Poté se tempo opět automaticky navýší na 70 km/h, přičemž řidič pouze ovládá volant. Řidič se pak nemusí starat o rychlostní limity, vše za něj hlídá jeho vůz.

Je tu ovšem pár „mušek“, které je třeba ještě vychytat. Přestože nová technologie dokáže rozpoznat třeba i částečně zakryté dopravní značky, nezvládá již dodatkové tabulky, které v závislosti na denní době upravují dovolenou rychlost. Také zatím neumí preventivně reagovat na hlášení o dočasné překážce na vozovce, třeba rozlitý olej. Podle šéfa divize autopilotů Michaela Hafnera se na řešení pracuje, „je to ale komplexní případ“.

I přes tyto slabiny se ale Mercedes stále více blíží k autonomnímu řízení úrovně SAE 5. Jeho systém prozatím dokáže převzít kontrolu po dobu maximálně 30 sekund. Podle Hafnera během této doby pracuje s větší přesností a zlepšenou plynulostí. K tomu vozu napomáhá i celá řada dalších vylepšených asistenčních systémů.

Kromě toho máme počítat s novým řadovým šestiválcem M256, jehož výkon byl naladěn na 408 koní. Třílitrový turbodiesel OM656 bude k dispozici s 286 nebo 313 koňmi, v případě osmiválců přijde jen lehčí modernizace. Mimo to se technici značky podívají také na software převodovky, změnami projde i podvozek. Vizuálně se tedy možná až tak moc nezměnilo, pod povrchem ale máme do značné míry nový vůz.


Faceliftovaný Mercedes třídy S odhalil klíčové změny, chce jezdit skoro sám - 1 - Mercedes-Benz S-Class 2017 facelift oficialni spy foto 01Faceliftovaný Mercedes třídy S odhalil klíčové změny, chce jezdit skoro sám - 2 - Mercedes-Benz S-Class 2017 facelift oficialni spy foto 02Faceliftovaný Mercedes třídy S odhalil klíčové změny, chce jezdit skoro sám - 3 - Mercedes-Benz S-Class 2017 facelift oficialni spy foto 03Faceliftovaný Mercedes třídy S odhalil klíčové změny, chce jezdit skoro sám - 4 - Mercedes-Benz S-Class 2017 facelift oficialni spy foto 04Faceliftovaný Mercedes třídy S odhalil klíčové změny, chce jezdit skoro sám - 5 - Mercedes-Benz S-Class 2017 facelift oficialni spy foto 05Faceliftovaný Mercedes třídy S odhalil klíčové změny, chce jezdit skoro sám - 6 - Mercedes-Benz S-Class 2017 facelift oficialni spy foto 06Faceliftovaný Mercedes třídy S odhalil klíčové změny, chce jezdit skoro sám - 7 - Mercedes-Benz S-Class 2017 facelift oficialni spy foto 07Faceliftovaný Mercedes třídy S odhalil klíčové změny, chce jezdit skoro sám - 8 - Mercedes-Benz S-Class 2017 facelift oficialni spy foto 08Faceliftovaný Mercedes třídy S odhalil klíčové změny, chce jezdit skoro sám - 9 - Mercedes-Benz S-Class 2017 facelift oficialni spy foto 09Faceliftovaný Mercedes třídy S odhalil klíčové změny, chce jezdit skoro sám - 10 - Mercedes-Benz S-Class 2017 facelift oficialni spy foto 10Faceliftovaný Mercedes třídy S odhalil klíčové změny, chce jezdit skoro sám - 11 - Mercedes-Benz S-Class 2017 facelift oficialni spy foto 11Faceliftovaný Mercedes třídy S odhalil klíčové změny, chce jezdit skoro sám - 12 - Mercedes-Benz S-Class 2017 facelift oficialni spy foto 12Faceliftovaný Mercedes třídy S odhalil klíčové změny, chce jezdit skoro sám - 13 - Mercedes-Benz S-Class 2017 facelift oficialni spy foto 13Faceliftovaný Mercedes třídy S odhalil klíčové změny, chce jezdit skoro sám - 14 - Mercedes-Benz S-Class 2017 facelift oficialni spy foto 14Faceliftovaný Mercedes třídy S odhalil klíčové změny, chce jezdit skoro sám - 15 - Mercedes-Benz S-Class 2017 facelift oficialni spy foto 15Faceliftovaný Mercedes třídy S odhalil klíčové změny, chce jezdit skoro sám - 16 - Mercedes-Benz S-Class 2017 facelift oficialni spy foto 16
Facelift Mercedes-Benz třídy S po stránce vizuální příliš nezmění, pod povrchem ale čekejme mnohem více asistenčních systémů

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše