Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fahlke Larea GT1 S12: maniak má 1 260 koní na 980 kg, jede až 430 km/h
5.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ video) Tohle není Veyron, ale něco mnohem agresivnějšího. Německý supersport má nejen vyšší výkon, ale také poloviční hmotnost.
V posledních měsících se s velkým zájmem věnujeme nejrůznějším „šílenostem“, které by si fanda čtyř kol mohl pořídit. Jsou to především nejnovější hypersportovní bolidy typu LaFerrari, McLaren P1 a Porsche 918 Spyder, často však začínáme díky zajímavým nabídkám sklouzávat i do světa Formule 1, která by zmíněné modely na okruhu pravděpodobně dala k svačině. Jediným problémem je, že s monopostem F1 nemůžete na silnici. Teď se ukázalo, že řešení existuje a že ho navíc neprodávají ani daleko.
Řeč je o německé společnosti M-racing Fahlke KFZ-Technik und Prototypenentwicklung původem z Buchholzu, která již léta vyrábí závodní vozy a vyvíjí s nimi související technologie. Ta také v roce 2009 na autosalonu v Essenu představila svůj první model pro silniční použití s názvem Larea GT1 S7 a od té doby vyvíjí další evoluční kusy, které jsou dostupné jen omezenému množství zákazníků. Nevíme, jakým způsobem probíhá jejich selekce, ale jsme si jistí, že bychom účastí v této skupince rozhodně nepohrdli.
Fahlke totiž právě vypouští do světla novou Lareu GT1 S12, jíž nelze říkat jinak než šílený maniak, protože na silnici zřejmě nepotkáte nic drsnějšího, ani kdybyste měli tu čest s nejsilnějším a nejlehčím Veyronem. Ten totiž bude v konfrontaci s touhle německou raketou vypadat jako navoněná dámička chodící v botech na jehlách. Posuďte sami. GT1 S12 je necelých 4,54 metru dlouhá, dva metry široká a ani ne 1,1 metru vysoká placka s karbonovou karoserií, macatým difuzorem a obřím stavitelným spoilerem na zádi, která v útrobách vozí 7,2litrový vidlicový osmiválec dopovaný kompresorem.
Výkon dosahuje na těžko představitelných 1 260 koní a maximální točivý moment na 1 600 Nm, ovšem při hmotnosti pouhých 980 kilogramů. To znamená brutální poměr 1 286 koní na tunu, což je podstatně lepší hodnota než u Koenigseggu One:1. Stejně jako předchozí verze GT1, je i ta poslední vybavena robustním karbonovým monokokem s chrom-molybdenovými příhradovými rámy a v interiéru najdeme jen to nejnutnější - například klec s homologací FIA. Přenosem výkonu na zadní osmnáctipalcová kovaná kola o šíři pneumatik 335 milimetrů se zabývá šestistupňová manuální převodovka a diferenciál s omezenou svorností, o deceleraci se starají karbon-keramické brzdy Brembo se šesti pístky vpředu a čtyřmi vzadu.
Ano, Larea je ve výsledku skutečně extrémním řidičským nástrojem. Z klidu na stokilometrovou rychlost vás katapultuje během dvou sekund a na dvojnásobku už je za další tři vteřiny. Pokud nakonec nevyměknete, rozjede se s vámi daleko za hranici 400 km/h, konkrétněji se hovoří až o 430 km/h. Pokud je to na vás trošku moc - a že bychom se ani nedivili - pak se u Fahlke dají pořídit také verze s atmosférickým motorem o nižších paramertech, nebo jen trochu méně zabijácké kreace přeplňované verze. Bavíme se přitom o minimálním výkonu 550 koní (varianta S7) s maximálkou 349 km/h, dále o S9 Evo (720 koní) či S10 (1 004 koní a 1 400 Nm), kterou si můžete prohlédnout na přiloženém videu. Tohle je zkrátka čistokrevný závoďák na silnice…
Fahlke Larea GT1 S12 má dost slušné parametry na to, aby vládl všem okruhům mezi automobily se silniční homologací. Oproti Radicalu má uzavřenou kabinu, což je jeho devízou. V přípravě jsou prý ovšem ještě brutálnější motorizace s výkonem 1 400 koní
Fahlke Larea GT1 S10
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před hodinou - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 2 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 3 hodinami - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
před 5 hodinami - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 10:45 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 09:14 - jerry
- BMW Divize 03.28. 08:41 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Onboard videa 03.28. 02:40 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch
- Samosvorné diferenciály pro BMW 03.27. 12:37 - Předseda