Ferrari 488 Challenge: přeplňování míří i na závodní okruhy, s 670 koňmi

(+ video) Osmiválcový speciál dostal poprvé v historii série turbo. S ním dorazila také modifikovaná převodovka či lepší aerodynamika.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ferrari 488 Challenge: přeplňování míří i na závodní okruhy, s 670 koňmi

6.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ferrari 488 Challenge: přeplňování míří i na závodní okruhy, s 670 koňmi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Osmiválcový speciál dostal poprvé v historii série turbo. S ním dorazila také modifikovaná převodovka či lepší aerodynamika.

V roce 1992 italská automobilka přišla s unikátní závodní sérií Ferrari Challenge. Té se samozřejmě účastní pouze vozy z Maranella, které za oněch pětadvacet let (dané výročí připadá na příští rok) absolvovaly více než tisíc závodů. Automobilka nám přitom dosud odhalila pět speciálů, v jejichž kokpitech se vystřídalo přes tisíc jezdců. Ti poté zanechali svůj otisk na třech kontinentech.

U příležitosti závěru letošní sezóny Ferrari odhalilo nový stroj určený pro příští sezónu. Jelikož jde o model 488 Challenge, nepřekvapí, že jde o vůbec první speciál v celé historii soutěže osazený přeplňovaným motorem. Osmiválcová jednotka o 3,9litrovém objemu dává k dobru 670 koní, které míří na zadní nápravu skrze převodovku F1 DCT.

Konkrétní technická data značka aktuálně neuvolnila, nicméně prozradila, že dvouspojková skříň má nový management a kratší převody, což autu umožňuje zrychlit z klidu na maximum otáček u čtvrtého převodového stupně za pouhých šest sekund. Díky tomu - a samozřejmě i aerodynamice či podvozku - novinka pokoří okruh ve Fioranu za 1 minutu a 15,5 sekundy.

Oproti předchozímu Ferrari 458 Challenge EVO jde o sekundové zlepšení a zároveň nový rekord firemní trati. Jízdní dynamiku vylepšuje program Slip Slip Control (SSC), který je u vozu série Challenge použit vůbec poprvé. Integrován je do elektronických řídicích systémů, kdy společně s trakční kontrolou a technologií E-Diff3 napomáhá v průjezdech zatáčkami a výjezdu z nich při zajištění maximální přilnavosti.

Řidič má k dispozici hned tři ovladače manettino, jejichž prostřednictvím lze lépe nastavit vůz s ohledem na individuální jízdní styl řidiče. Jeden je věnován pouze brzdám a dva řídí trakční kontrolu a elektronický diferenciál. Levý TC2 optimalizuje úroveň redukce točivého momentu ve snaze o zabránění protočení zadních kol, pravý TC1 má na starosti ideální načasování zásahů.

Výsledkem je zlepšení akcelerace na výjezdu z referenční zatáčky Monza o 11,6 %, přičemž mimo jiné má systém napomoci sladit očekávání řidiče a reakce samotného vozu. Jsme tedy zvědavi, s jakými komentáři se piloti přihlásí v příštím roce.

Design se oproti výchozímu kupé razantně proměnil. Technici značky na vzhledu úzce spolupracovali se studiem Ferrari Styling Centre. Bylo přepracováno umístění předního chladiče, což v kombinaci s novými ventilačními otvory ve spodní části nárazníku vylepšilo obtékání vzduchu a současně přitom byl redukován vztlak. Samotný splitter naopak o 7 procent navýšil přítlak.

V přední kapotě jsou tři ventilační otvory s integrovanými klapkami, jež přivádí vzduch k zadním chladičům. O dostatečný přítlak zadní nápravy se pro změnu stará mohutné zadní křídlo, jehož účinky oproti Ferrari 458 Challenge EVO doznaly devítiprocentního zlepšení.

Ve finále zde máme ještě lepší chlazení zadních brzd či kupříkladu usazení zadních vstupů vzduchu pod spoiler, což vyústilo ve vyšší tlak generovaný v této oblasti. Auto je tedy výrazně vylepšeno, které by celou závodní sérii mělo opětovně posunout dopředu.


Ferrari 488 Challenge: přeplňování míří i na závodní okruhy, s 670 koňmi - 1 - Ferrari 488 Challenge 2017 prvni sada 01
Nové Ferrari 488 Challenge se ukázalo na slavnostní akci...

Ferrari 488 Challenge: přeplňování míří i na závodní okruhy, s 670 koňmi - 2 - Ferrari 488 Challenge 2017 prvni sada 02Ferrari 488 Challenge: přeplňování míří i na závodní okruhy, s 670 koňmi - 3 - Ferrari 488 Challenge 2017 prvni sada 03Ferrari 488 Challenge: přeplňování míří i na závodní okruhy, s 670 koňmi - 4 - Ferrari 488 Challenge 2017 prvni sada 04Ferrari 488 Challenge: přeplňování míří i na závodní okruhy, s 670 koňmi - 5 - Ferrari 488 Challenge 2017 prvni sada 05Ferrari 488 Challenge: přeplňování míří i na závodní okruhy, s 670 koňmi - 6 - Ferrari 488 Challenge 2017 prvni sada 06Ferrari 488 Challenge: přeplňování míří i na závodní okruhy, s 670 koňmi - 7 - Ferrari 488 Challenge 2017 prvni sada 07Ferrari 488 Challenge: přeplňování míří i na závodní okruhy, s 670 koňmi - 8 - Ferrari 488 Challenge 2017 prvni sada 08Ferrari 488 Challenge: přeplňování míří i na závodní okruhy, s 670 koňmi - 9 - Ferrari 488 Challenge 2017 prvni sada 09Ferrari 488 Challenge: přeplňování míří i na závodní okruhy, s 670 koňmi - 10 - Ferrari 488 Challenge 2017 prvni sada 10Ferrari 488 Challenge: přeplňování míří i na závodní okruhy, s 670 koňmi - 11 - Ferrari 488 Challenge 2017 prvni sada 11Ferrari 488 Challenge: přeplňování míří i na závodní okruhy, s 670 koňmi - 12 - Ferrari 488 Challenge 2017 prvni sada 12Ferrari 488 Challenge: přeplňování míří i na závodní okruhy, s 670 koňmi - 13 - Ferrari 488 Challenge 2017 prvni sada 13Ferrari 488 Challenge: přeplňování míří i na závodní okruhy, s 670 koňmi - 14 - Ferrari 488 Challenge 2017 prvni sada 14Ferrari 488 Challenge: přeplňování míří i na závodní okruhy, s 670 koňmi - 15 - Ferrari 488 Challenge 2017 prvni sada 15Ferrari 488 Challenge: přeplňování míří i na závodní okruhy, s 670 koňmi - 16 - Ferrari 488 Challenge 2017 prvni sada 16Ferrari 488 Challenge: přeplňování míří i na závodní okruhy, s 670 koňmi - 17 - Ferrari 488 Challenge 2017 prvni sada 17Ferrari 488 Challenge: přeplňování míří i na závodní okruhy, s 670 koňmi - 18 - Ferrari 488 Challenge 2017 prvni sada 18Ferrari 488 Challenge: přeplňování míří i na závodní okruhy, s 670 koňmi - 19 - Ferrari 488 Challenge 2017 prvni sada 19Ferrari 488 Challenge: přeplňování míří i na závodní okruhy, s 670 koňmi - 20 - Ferrari 488 Challenge 2017 prvni sada 20Ferrari 488 Challenge: přeplňování míří i na závodní okruhy, s 670 koňmi - 21 - Ferrari 488 Challenge 2017 prvni sada 21Ferrari 488 Challenge: přeplňování míří i na závodní okruhy, s 670 koňmi - 22 - Ferrari 488 Challenge 2017 prvni sada 22Ferrari 488 Challenge: přeplňování míří i na závodní okruhy, s 670 koňmi - 23 - Ferrari 488 Challenge 2017 prvni sada 23Ferrari 488 Challenge: přeplňování míří i na závodní okruhy, s 670 koňmi - 24 - Ferrari 488 Challenge 2017 prvni sada 24Ferrari 488 Challenge: přeplňování míří i na závodní okruhy, s 670 koňmi - 25 - Ferrari 488 Challenge 2017 prvni sada 25Ferrari 488 Challenge: přeplňování míří i na závodní okruhy, s 670 koňmi - 26 - Ferrari 488 Challenge 2017 prvni sada 26
...i okruhu Daytona International Speedway

Ferrari 488 Challenge: přeplňování míří i na závodní okruhy, s 670 koňmi - 27 - Ferrari 488 Challenge 2017 prvni sada 27Ferrari 488 Challenge: přeplňování míří i na závodní okruhy, s 670 koňmi - 28 - Ferrari 488 Challenge 2017 prvni sada 28Ferrari 488 Challenge: přeplňování míří i na závodní okruhy, s 670 koňmi - 29 - Ferrari 488 Challenge 2017 prvni sada 29Ferrari 488 Challenge: přeplňování míří i na závodní okruhy, s 670 koňmi - 30 - Ferrari 488 Challenge 2017 prvni sada 30Ferrari 488 Challenge: přeplňování míří i na závodní okruhy, s 670 koňmi - 31 - Ferrari 488 Challenge 2017 prvni sada 31
Posloužit můžeme také oficiálními fotkami

Živé foto: Motor1

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.