Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari 812 Superfast je venku, jako dokonalá rozlučka s atmosférickými V12
16.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizovaná F12 dostala do vínku objemnější motor, který se stále obejde bez turba či elektřiny. Stovku dá za 2,9 sekundy, maximálně zvládne 340 km/h.
O modernizaci Ferrari F12 se mluví již delší dobu. Stejně tak padají i zmínky o loučení s atmosférickým dvanáctiválcem, neboť zcela nový model, se kterým můžeme počítat někdy okolo roku 2020, již dostane pohonnou jednotku doplněnou buď elektromotorem, turbodmychadlem nebo možná obojím. Každopádně, ať vše již dopadne jakkoliv, dny „čistokrevných“ motorů jsou u Ferrari jednou provždy u konce.
Italská automobilka se proto zjevně snažila, aby rozlučka stála za to. Labutí písní je tedy nově odhalené Ferrari 812 Superfast, které bude pohánět 6,5litrový dvanáctiválec. I značka z Maranella tedy sáhla po v poslední době oblíbeném upsizingu a zvětšila objem předchozího 6,3litrového motoru V12. Souběžně s tím pak samozřejmě vyletěl i výkon, a to na rovných 800 koní v 8 500 otáčkách.
Máme tu tedy nejsilnějšího silničního sériového koníka, jaký kdy byl vyroben. Novinka v tomto ohledu dokonce překonává i limitované Ferrari F12tdf, a to o dvacet koní. Také se může pochlubit točivým momentem 718 Nm, jehož maximum přichází ke slovu při 7 000 otáčkách - značka ovšem dodává, že 80 procent z této hodnoty je dostupných již při 3 500 ot./min.
Navýšení výkonu se logicky promítlo do jízdní dynamiky, zrychlení z klidu na stovku tak zvládne 1 525 kilogramů vážící kupé (jde o suchou hmotnost) za 2,9 sekundy. Nejvyšší rychlost činí 340 km/h a spotřeby průměrně 14,9 l/100 km dle evropského normovaného cyklu. Pokud by vás pak zajímaly emise CO2, ty činí 340 g/km.
Kromě objemnějšího motoru, který je vybaven přímým vstřikováním paliva o tlaku 350 barů a variabilní geometrii sacího traktu, může Ferrari 812 Superfast počítat také s upravenou převodovkou. Tou je i nadále dvouspojkový automat, nicméně značka měla zapracovat na rychlosti řazení dolů i nahoru. Konkrétní časy zveřejněny nebyly, počítat ale lze s ostřejší odezvou.
Vůbec poprvé v historii značky pak došlo k integraci elektrického posilovače řízení EPS, který má umožnit řidiči plné využití potenciálu vozu. V souladu s tím dorazila i evoluční verze systému Side Slip Control (SSC), z již zmiňovaného modelu F12tdf pak bylo převzato řízení zadní nápravy zvané Virtual Short Wheelbase. Také zde jde ale o vylepšené provedení.
Podle Ferrari mají všechny tyto zásahy umocnit ovladatelnost a stabilitu, zároveň mělo dojít ke zvýšení rychlosti během průjezdů zatáček. O vyšší tempo vozu se pak stará i nová aerodynamika. Vepředu pod motorem jsou aktivní klapky, zadní spoiler byl navržen tak, aby navýšil přítlak. Přesné číslo ale opět zůstává tajemstvím.
Více se značka rozepisuje o designu, který byl inspirován Ferrari 365 GTB4 „Daytona“ z roku 1969. Tento model měl vliv hlavně na zvednutou záď, kde se kromě křídla a difuzoru objevuje také čtveřice tradičních kulatých lamp (ty již využívají diod, stejně jako světlomety vpředu). Kromě toho nechybí ani čtveřice koncovek výfuku či nový odstín karoserie Rosso Settanta.
Přesunout se můžeme do kabiny, která sice vychází z tradiční architektury dvanáctiválcových Ferrari, nicméně nově zde máme „plovoucí“ elementy, jakými jsou třeba výdechy klimatizace. Modifikován byl také volant, zatímco sedadla mají nabízet lepší boční vedení i komfort. Zmínit pak lze ještě novou generaci multimediálního systému i vylepšenou klimatizaci.
O ceně se Ferrari nezmiňuje, nicméně vůči modelu F12 lze počítat s nárůstem. Přesnou cifru bychom se pak měli dozvědět za necelé tři týdny na ženevském autosalonu, kde nedojde pouze k živému debutu, ale rovněž k odstartování prodeje. I když bychom se vůbec nedivili, kdyby řada klientů již měla na nové Ferrari 812 Superfast složenou zálohu.
Ferrari 812 Superfast se chlubí 6,5litrovým dvanáctiválcem, který na zadní kola posílá rovných 800 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry