Ferrari 812 Superfast je venku, jako dokonalá rozlučka s atmosférickými V12

Modernizovaná F12 dostala do vínku objemnější motor, který se stále obejde bez turba či elektřiny. Stovku dá za 2,9 sekundy, maximálně zvládne 340 km/h.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ferrari 812 Superfast je venku, jako dokonalá rozlučka s atmosférickými V12

16.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ferrari 812 Superfast je venku, jako dokonalá rozlučka s atmosférickými V12

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Modernizovaná F12 dostala do vínku objemnější motor, který se stále obejde bez turba či elektřiny. Stovku dá za 2,9 sekundy, maximálně zvládne 340 km/h.

O modernizaci Ferrari F12 se mluví již delší dobu. Stejně tak padají i zmínky o loučení s atmosférickým dvanáctiválcem, neboť zcela nový model, se kterým můžeme počítat někdy okolo roku 2020, již dostane pohonnou jednotku doplněnou buď elektromotorem, turbodmychadlem nebo možná obojím. Každopádně, ať vše již dopadne jakkoliv, dny „čistokrevných“ motorů jsou u Ferrari jednou provždy u konce.

Italská automobilka se proto zjevně snažila, aby rozlučka stála za to. Labutí písní je tedy nově odhalené Ferrari 812 Superfast, které bude pohánět 6,5litrový dvanáctiválec. I značka z Maranella tedy sáhla po v poslední době oblíbeném upsizingu a zvětšila objem předchozího 6,3litrového motoru V12. Souběžně s tím pak samozřejmě vyletěl i výkon, a to na rovných 800 koní v 8 500 otáčkách.

Máme tu tedy nejsilnějšího silničního sériového koníka, jaký kdy byl vyroben. Novinka v tomto ohledu dokonce překonává i limitované Ferrari F12tdf, a to o dvacet koní. Také se může pochlubit točivým momentem 718 Nm, jehož maximum přichází ke slovu při 7 000 otáčkách - značka ovšem dodává, že 80 procent z této hodnoty je dostupných již při 3 500 ot./min.

Navýšení výkonu se logicky promítlo do jízdní dynamiky, zrychlení z klidu na stovku tak zvládne 1 525 kilogramů vážící kupé (jde o suchou hmotnost) za 2,9 sekundy. Nejvyšší rychlost činí 340 km/h a spotřeby průměrně 14,9 l/100 km dle evropského normovaného cyklu. Pokud by vás pak zajímaly emise CO2, ty činí 340 g/km.

Kromě objemnějšího motoru, který je vybaven přímým vstřikováním paliva o tlaku 350 barů a variabilní geometrii sacího traktu, může Ferrari 812 Superfast počítat také s upravenou převodovkou. Tou je i nadále dvouspojkový automat, nicméně značka měla zapracovat na rychlosti řazení dolů i nahoru. Konkrétní časy zveřejněny nebyly, počítat ale lze s ostřejší odezvou.

Vůbec poprvé v historii značky pak došlo k integraci elektrického posilovače řízení EPS, který má umožnit řidiči plné využití potenciálu vozu. V souladu s tím dorazila i evoluční verze systému Side Slip Control (SSC), z již zmiňovaného modelu F12tdf pak bylo převzato řízení zadní nápravy zvané Virtual Short Wheelbase. Také zde jde ale o vylepšené provedení.

Podle Ferrari mají všechny tyto zásahy umocnit ovladatelnost a stabilitu, zároveň mělo dojít ke zvýšení rychlosti během průjezdů zatáček. O vyšší tempo vozu se pak stará i nová aerodynamika. Vepředu pod motorem jsou aktivní klapky, zadní spoiler byl navržen tak, aby navýšil přítlak. Přesné číslo ale opět zůstává tajemstvím.

Více se značka rozepisuje o designu, který byl inspirován Ferrari 365 GTB4 „Daytona“ z roku 1969. Tento model měl vliv hlavně na zvednutou záď, kde se kromě křídla a difuzoru objevuje také čtveřice tradičních kulatých lamp (ty již využívají diod, stejně jako světlomety vpředu). Kromě toho nechybí ani čtveřice koncovek výfuku či nový odstín karoserie Rosso Settanta.

Přesunout se můžeme do kabiny, která sice vychází z tradiční architektury dvanáctiválcových Ferrari, nicméně nově zde máme „plovoucí“ elementy, jakými jsou třeba výdechy klimatizace. Modifikován byl také volant, zatímco sedadla mají nabízet lepší boční vedení i komfort. Zmínit pak lze ještě novou generaci multimediálního systému i vylepšenou klimatizaci.

O ceně se Ferrari nezmiňuje, nicméně vůči modelu F12 lze počítat s nárůstem. Přesnou cifru bychom se pak měli dozvědět za necelé tři týdny na ženevském autosalonu, kde nedojde pouze k živému debutu, ale rovněž k odstartování prodeje. I když bychom se vůbec nedivili, kdyby řada klientů již měla na nové Ferrari 812 Superfast složenou zálohu.


Ferrari 812 Superfast je venku, jako dokonalá rozlučka s atmosférickými V12 - 1 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 01Ferrari 812 Superfast je venku, jako dokonalá rozlučka s atmosférickými V12 - 2 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 02Ferrari 812 Superfast je venku, jako dokonalá rozlučka s atmosférickými V12 - 3 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 03Ferrari 812 Superfast je venku, jako dokonalá rozlučka s atmosférickými V12 - 4 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 04Ferrari 812 Superfast je venku, jako dokonalá rozlučka s atmosférickými V12 - 5 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 05Ferrari 812 Superfast je venku, jako dokonalá rozlučka s atmosférickými V12 - 6 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 06Ferrari 812 Superfast je venku, jako dokonalá rozlučka s atmosférickými V12 - 7 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 07Ferrari 812 Superfast je venku, jako dokonalá rozlučka s atmosférickými V12 - 8 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 08Ferrari 812 Superfast je venku, jako dokonalá rozlučka s atmosférickými V12 - 9 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 09Ferrari 812 Superfast je venku, jako dokonalá rozlučka s atmosférickými V12 - 10 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 10Ferrari 812 Superfast je venku, jako dokonalá rozlučka s atmosférickými V12 - 11 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 11Ferrari 812 Superfast je venku, jako dokonalá rozlučka s atmosférickými V12 - 12 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 12
Ferrari 812 Superfast se chlubí 6,5litrovým dvanáctiválcem, který na zadní kola posílá rovných 800 koní

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše