Ferrari F70: nové Enzo ukázalo alespoň své karbonové šasí

(+ živé foto, videa) Aby Ferrari eliminovalo hrozící nárůst hmotnosti hybridní F70, zapojilo do vývoje váženou kapacitu z oblasti konstrukce F1.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ferrari F70: nové Enzo ukázalo alespoň své karbonové šasí

27.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Ferrari F70: nové Enzo ukázalo alespoň své karbonové šasí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto, videa) Aby Ferrari eliminovalo hrozící nárůst hmotnosti hybridní F70, zapojilo do vývoje váženou kapacitu z oblasti konstrukce F1.

Ne snad, že by na karbonovém-kevlarovém monokoku nástupce Ferrari Enzo bylo něco špatně. Naopak, zcela jistě jde o vkusnou ukázku špičkového fortelu maranellských inženýrů. Přesto ale budeme doufat, že zrovna tuto formu prezentace nebude po italské automobilce nikdo opakovat. Totiž mít na výstavě vůz a vedle něj průřez konstrukcí nebo odhalené součástky, tak to se dá naprosto pochopit (nadšenci mechanickou pastvu vždycky uvítají), ale když ve „světové premiéře“ představíte akorát kousek auta, může být z toho jeden v rozpacích. To je ale asi tak všechno, co s tím můžeme udělat. Holt čas pro novou F70 ještě nenastal, tak se alespoň podívejme na její nosné jádro.

Přestože se Ferrari ještě nedávno na adresu karbonových kompozitů vyjadřovalo v tom smyslu, že jej nehodlá masivně nasadit jako hlavní nosní prvek především kvůli špatné opravitelnosti konstrukce aut po nehodně a raději bude používat hliník, v případě limitované série nové vlajkové lodi udělá opět výjimku.

Lidé zasvěceni do tohoto projektu potichu přiznávají, že nový monokok postavený a upečený ze spousty typů karbonových tkanin s různou orientací vlákna (k dosažení požadovaných vlastností) váží pouze 70 kg. A to je jeho součástí také střecha se sloupky, která byla ke spodní části připojena lepením a šrouby, a rovněž něco jako pomocný rám určený k uchycení předního zavěšení. Dalším pátráním byste objevili prostor pro akumulátory (jako součást hybridního pohonu) nebo do interiéru zčásti integrované horní poloviny konstrukce sedadel.

Na návrh a výrobu šasí přímo dohlížel bývalý technický ředitel Scuderie F1 Rory Byrne, který tvrdí, že jeho tým pracoval s těmi nejnovějšími a nejmodernějšími technologiemi odvozenými od poznatků uplatňovaných při stavbě monopostů Formule 1 a že dosud žádné Ferrari určené do běžného provozu nemělo tak sofistikovanou konstrukci. Byrne rovněž prozradil, že nové šasí je o 20 procent lehčí a zároveň o 27 procent odolnější vůči torzním silám než identický základ Enza. Tato úspora se ovšem na váze neprojeví. Rozdíl vyrovná hybridní technika, naštěstí Amedeo Felisa, šéf Ferrari slibuje, že k překročení hmotnosti Enza (1 365 kg) nedojde. V zákulisí se mluví o hmotnosti 1 100 kg.

Italská automobilka slibuje, že další posílení tuhosti karoserie pomůže vylepšit ovladatelnost a jízdní vlastnosti, ačkoli spousta příznivců by dnes už raději uvítalo termín představení hotového stroje. Oficiálně oznámený nebyl, víme ale, že vybraným zákazníkům bude auto představeno ještě letos a světová premiéra proběhne na jaře příštího roku, patrně v Ženevě.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.


Ferrari F70: nové Enzo ukázalo alespoň své karbonové šasí - 1 - Ferrari F70 monokok zive 01Ferrari F70: nové Enzo ukázalo alespoň své karbonové šasí - 2 - Ferrari F70 monokok zive 02Ferrari F70: nové Enzo ukázalo alespoň své karbonové šasí - 3 - Ferrari F70 monokok zive 03Ferrari F70: nové Enzo ukázalo alespoň své karbonové šasí - 4 - Ferrari F70 monokok zive 04Ferrari F70: nové Enzo ukázalo alespoň své karbonové šasí - 5 - Ferrari F70 monokok zive 05Ferrari F70: nové Enzo ukázalo alespoň své karbonové šasí - 6 - Ferrari F70 monokok zive 06Ferrari F70: nové Enzo ukázalo alespoň své karbonové šasí - 7 - Ferrari F70 monokok zive 07Ferrari F70: nové Enzo ukázalo alespoň své karbonové šasí - 8 - Ferrari F70 monokok zive 08Ferrari F70: nové Enzo ukázalo alespoň své karbonové šasí - 9 - Ferrari F70 monokok zive 09Ferrari F70: nové Enzo ukázalo alespoň své karbonové šasí - 10 - Ferrari F70 monokok zive 10Ferrari F70: nové Enzo ukázalo alespoň své karbonové šasí - 11 - Ferrari F70 monokok zive 11Ferrari F70: nové Enzo ukázalo alespoň své karbonové šasí - 12 - Ferrari F70 monokok zive 12Ferrari F70: nové Enzo ukázalo alespoň své karbonové šasí - 13 - Ferrari F70 monokok zive 13Ferrari F70: nové Enzo ukázalo alespoň své karbonové šasí - 14 - Ferrari F70 monokok zive 14Ferrari F70: nové Enzo ukázalo alespoň své karbonové šasí - 15 - Ferrari F70 monokok zive 15Ferrari F70: nové Enzo ukázalo alespoň své karbonové šasí - 16 - Ferrari F70 monokok zive 16Ferrari F70: nové Enzo ukázalo alespoň své karbonové šasí - 17 - Ferrari F70 monokok zive 17
Karbonové šasi Ferrari F70 vypadá naživo opravdu pevně

Ferrari F70: nové Enzo ukázalo alespoň své karbonové šasí - 18 - Ferrari F70 sasi Pariz 06
Monokok i se střechou váží podle nepotvrzených informací jen 70 kg

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.