Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari F70: nové Enzo ukázalo alespoň své karbonové šasí
27.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto, videa) Aby Ferrari eliminovalo hrozící nárůst hmotnosti hybridní F70, zapojilo do vývoje váženou kapacitu z oblasti konstrukce F1.
Ne snad, že by na karbonovém-kevlarovém monokoku nástupce Ferrari Enzo bylo něco špatně. Naopak, zcela jistě jde o vkusnou ukázku špičkového fortelu maranellských inženýrů. Přesto ale budeme doufat, že zrovna tuto formu prezentace nebude po italské automobilce nikdo opakovat. Totiž mít na výstavě vůz a vedle něj průřez konstrukcí nebo odhalené součástky, tak to se dá naprosto pochopit (nadšenci mechanickou pastvu vždycky uvítají), ale když ve „světové premiéře“ představíte akorát kousek auta, může být z toho jeden v rozpacích. To je ale asi tak všechno, co s tím můžeme udělat. Holt čas pro novou F70 ještě nenastal, tak se alespoň podívejme na její nosné jádro.
Přestože se Ferrari ještě nedávno na adresu karbonových kompozitů vyjadřovalo v tom smyslu, že jej nehodlá masivně nasadit jako hlavní nosní prvek především kvůli špatné opravitelnosti konstrukce aut po nehodně a raději bude používat hliník, v případě limitované série nové vlajkové lodi udělá opět výjimku.
Lidé zasvěceni do tohoto projektu potichu přiznávají, že nový monokok postavený a upečený ze spousty typů karbonových tkanin s různou orientací vlákna (k dosažení požadovaných vlastností) váží pouze 70 kg. A to je jeho součástí také střecha se sloupky, která byla ke spodní části připojena lepením a šrouby, a rovněž něco jako pomocný rám určený k uchycení předního zavěšení. Dalším pátráním byste objevili prostor pro akumulátory (jako součást hybridního pohonu) nebo do interiéru zčásti integrované horní poloviny konstrukce sedadel.
Na návrh a výrobu šasí přímo dohlížel bývalý technický ředitel Scuderie F1 Rory Byrne, který tvrdí, že jeho tým pracoval s těmi nejnovějšími a nejmodernějšími technologiemi odvozenými od poznatků uplatňovaných při stavbě monopostů Formule 1 a že dosud žádné Ferrari určené do běžného provozu nemělo tak sofistikovanou konstrukci. Byrne rovněž prozradil, že nové šasí je o 20 procent lehčí a zároveň o 27 procent odolnější vůči torzním silám než identický základ Enza. Tato úspora se ovšem na váze neprojeví. Rozdíl vyrovná hybridní technika, naštěstí Amedeo Felisa, šéf Ferrari slibuje, že k překročení hmotnosti Enza (1 365 kg) nedojde. V zákulisí se mluví o hmotnosti 1 100 kg.
Italská automobilka slibuje, že další posílení tuhosti karoserie pomůže vylepšit ovladatelnost a jízdní vlastnosti, ačkoli spousta příznivců by dnes už raději uvítalo termín představení hotového stroje. Oficiálně oznámený nebyl, víme ale, že vybraným zákazníkům bude auto představeno ještě letos a světová premiéra proběhne na jaře příštího roku, patrně v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Karbonové šasi Ferrari F70 vypadá naživo opravdu pevně
Monokok i se střechou váží podle nepotvrzených informací jen 70 kg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 5 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 2 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 4 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 5 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 7 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva