Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari F70: nové Enzo ukázalo alespoň své karbonové šasí
27.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto, videa) Aby Ferrari eliminovalo hrozící nárůst hmotnosti hybridní F70, zapojilo do vývoje váženou kapacitu z oblasti konstrukce F1.
Ne snad, že by na karbonovém-kevlarovém monokoku nástupce Ferrari Enzo bylo něco špatně. Naopak, zcela jistě jde o vkusnou ukázku špičkového fortelu maranellských inženýrů. Přesto ale budeme doufat, že zrovna tuto formu prezentace nebude po italské automobilce nikdo opakovat. Totiž mít na výstavě vůz a vedle něj průřez konstrukcí nebo odhalené součástky, tak to se dá naprosto pochopit (nadšenci mechanickou pastvu vždycky uvítají), ale když ve „světové premiéře“ představíte akorát kousek auta, může být z toho jeden v rozpacích. To je ale asi tak všechno, co s tím můžeme udělat. Holt čas pro novou F70 ještě nenastal, tak se alespoň podívejme na její nosné jádro.
Přestože se Ferrari ještě nedávno na adresu karbonových kompozitů vyjadřovalo v tom smyslu, že jej nehodlá masivně nasadit jako hlavní nosní prvek především kvůli špatné opravitelnosti konstrukce aut po nehodně a raději bude používat hliník, v případě limitované série nové vlajkové lodi udělá opět výjimku.
Lidé zasvěceni do tohoto projektu potichu přiznávají, že nový monokok postavený a upečený ze spousty typů karbonových tkanin s různou orientací vlákna (k dosažení požadovaných vlastností) váží pouze 70 kg. A to je jeho součástí také střecha se sloupky, která byla ke spodní části připojena lepením a šrouby, a rovněž něco jako pomocný rám určený k uchycení předního zavěšení. Dalším pátráním byste objevili prostor pro akumulátory (jako součást hybridního pohonu) nebo do interiéru zčásti integrované horní poloviny konstrukce sedadel.
Na návrh a výrobu šasí přímo dohlížel bývalý technický ředitel Scuderie F1 Rory Byrne, který tvrdí, že jeho tým pracoval s těmi nejnovějšími a nejmodernějšími technologiemi odvozenými od poznatků uplatňovaných při stavbě monopostů Formule 1 a že dosud žádné Ferrari určené do běžného provozu nemělo tak sofistikovanou konstrukci. Byrne rovněž prozradil, že nové šasí je o 20 procent lehčí a zároveň o 27 procent odolnější vůči torzním silám než identický základ Enza. Tato úspora se ovšem na váze neprojeví. Rozdíl vyrovná hybridní technika, naštěstí Amedeo Felisa, šéf Ferrari slibuje, že k překročení hmotnosti Enza (1 365 kg) nedojde. V zákulisí se mluví o hmotnosti 1 100 kg.
Italská automobilka slibuje, že další posílení tuhosti karoserie pomůže vylepšit ovladatelnost a jízdní vlastnosti, ačkoli spousta příznivců by dnes už raději uvítalo termín představení hotového stroje. Oficiálně oznámený nebyl, víme ale, že vybraným zákazníkům bude auto představeno ještě letos a světová premiéra proběhne na jaře příštího roku, patrně v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Karbonové šasi Ferrari F70 vypadá naživo opravdu pevně
Monokok i se střechou váží podle nepotvrzených informací jen 70 kg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 10 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 11 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 02:01 - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999