Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari Next Generation: nová hliníková platforma srazí hmotnost o 15 procent
29.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové na nové architektuře spolupracují s americkou firmou Altair. Jako první ji dostane příští California, která nebude vážit ani 1,5 tuny.
Prakticky přesně před rokem jsme zmínili, že Ferrari pracuje na nové modulární platformě. Asi proto nepřekvapí, že se již blíží k jejímu dokončení. K dispozici tak máme další informace, přičemž odstartovat můžeme zmínkou o její široké flexibilitě. Architektura je navržena tak, aby bylo možno motor umístit vpředu i uprostřed. Zároveň může hostit pohon zadních nebo všech čtyř kol a samozřejmostí je také možnost zástavby hybridních technologií.
Na rozdíl od McLarenu, který všechny své modely také založil na jedné platformě ve velké míře využívající karbonových vláken, hodlá Ferrari setrvat z velké části u hliníku. Ten je sice těžší a méně tuhý, nicméně zároveň snižuje náklady na výrobu i následné opravy. Italská automobilka přitom na vývoji nové architektury spolupracuje s americkou společností Altair Product Design, která je jejím partnerem již více než dekádu.
Američané ve svém angažmá zašli až tak daleko, že vyslali do Maranella speciální tým, který s techniky Ferrari spolupracuje na samotném návrhu, vývoji a zúčastní se i u následného startu výrobního procesu. Tohoto kroku si Italové nadmíru cení, neboť došlo nejen k optimalizaci celého projektu, ale zároveň k jeho urychlení. Poprvé se tak nová platforma má představit již za dva roky pod povrchem nové Californie.
Podstatné je, že ačkoliv architektura nestaví na exotičtějším karbonu, stále přináší vítané snížení hmotnosti, a to o nemalých 15 procent. Pokud tedy stávající California T váží 1 730 kilogramů, její nástupce by se měl pohybovat okolo 1 470 kg. Ani se tak nedivíme, že Ferrari zvažuje použití šestiválce, se kterým by byla zachována dostatečná jízdní dynamika, ale zároveň by došlo k výraznému poklesu emisí.
Kromě nižší hmotnosti přináší nová platforma i navýšení tuhosti o 20 procent. Stejnou měrou by pak měly poklesnout také vibrace a míra hluku v interiéru. Prozatím se pro ni používá název Next Generation. Při pohledu na zmíněné benefity je to označení více než trefné a nejspíše bude zachováno i pro sérii.
Ferrari chystá novou platformu...
...s niž jako první vyrukuje nástupce modelu California
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 2 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 12:02 - denis
- BMW Divize 04.18. 11:58 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 11:26 - jerry
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB