Ferrari Next Generation: nová hliníková platforma srazí hmotnost o 15 procent

Italové na nové architektuře spolupracují s americkou firmou Altair. Jako první ji dostane příští California, která nebude vážit ani 1,5 tuny.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ferrari Next Generation: nová hliníková platforma srazí hmotnost o 15 procent

29.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ferrari Next Generation: nová hliníková platforma srazí hmotnost o 15 procent

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Italové na nové architektuře spolupracují s americkou firmou Altair. Jako první ji dostane příští California, která nebude vážit ani 1,5 tuny.

Prakticky přesně před rokem jsme zmínili, že Ferrari pracuje na nové modulární platformě. Asi proto nepřekvapí, že se již blíží k jejímu dokončení. K dispozici tak máme další informace, přičemž odstartovat můžeme zmínkou o její široké flexibilitě. Architektura je navržena tak, aby bylo možno motor umístit vpředu i uprostřed. Zároveň může hostit pohon zadních nebo všech čtyř kol a samozřejmostí je také možnost zástavby hybridních technologií.

Na rozdíl od McLarenu, který všechny své modely také založil na jedné platformě ve velké míře využívající karbonových vláken, hodlá Ferrari setrvat z velké části u hliníku. Ten je sice těžší a méně tuhý, nicméně zároveň snižuje náklady na výrobu i následné opravy. Italská automobilka přitom na vývoji nové architektury spolupracuje s americkou společností Altair Product Design, která je jejím partnerem již více než dekádu.

Američané ve svém angažmá zašli až tak daleko, že vyslali do Maranella speciální tým, který s techniky Ferrari spolupracuje na samotném návrhu, vývoji a zúčastní se i u následného startu výrobního procesu. Tohoto kroku si Italové nadmíru cení, neboť došlo nejen k optimalizaci celého projektu, ale zároveň k jeho urychlení. Poprvé se tak nová platforma má představit již za dva roky pod povrchem nové Californie.

Podstatné je, že ačkoliv architektura nestaví na exotičtějším karbonu, stále přináší vítané snížení hmotnosti, a to o nemalých 15 procent. Pokud tedy stávající California T váží 1 730 kilogramů, její nástupce by se měl pohybovat okolo 1 470 kg. Ani se tak nedivíme, že Ferrari zvažuje použití šestiválce, se kterým by byla zachována dostatečná jízdní dynamika, ale zároveň by došlo k výraznému poklesu emisí.

Kromě nižší hmotnosti přináší nová platforma i navýšení tuhosti o 20 procent. Stejnou měrou by pak měly poklesnout také vibrace a míra hluku v interiéru. Prozatím se pro ni používá název Next Generation. Při pohledu na zmíněné benefity je to označení více než trefné a nejspíše bude zachováno i pro sérii.


Ferrari Next Generation: nová hliníková platforma srazí hmotnost o 15 procent - 1 - Ferrari hybrid patent
Ferrari chystá novou platformu...

Ferrari Next Generation: nová hliníková platforma srazí hmotnost o 15 procent - 2 - Ferrari California T 2014 oficialni sada 01Ferrari Next Generation: nová hliníková platforma srazí hmotnost o 15 procent - 3 - Ferrari California T 2014 oficialni sada 02Ferrari Next Generation: nová hliníková platforma srazí hmotnost o 15 procent - 4 - Ferrari California T 2014 oficialni sada 03Ferrari Next Generation: nová hliníková platforma srazí hmotnost o 15 procent - 5 - Ferrari California T 2014 oficialni sada 04Ferrari Next Generation: nová hliníková platforma srazí hmotnost o 15 procent - 6 - Ferrari California T 2014 oficialni sada 05Ferrari Next Generation: nová hliníková platforma srazí hmotnost o 15 procent - 7 - Ferrari California T 2014 oficialni sada 06Ferrari Next Generation: nová hliníková platforma srazí hmotnost o 15 procent - 8 - Ferrari California T 2014 oficialni sada 07Ferrari Next Generation: nová hliníková platforma srazí hmotnost o 15 procent - 9 - Ferrari California T 2014 oficialni sada 08Ferrari Next Generation: nová hliníková platforma srazí hmotnost o 15 procent - 10 - Ferrari California T 2014 oficialni sada 09
...s niž jako první vyrukuje nástupce modelu California

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše