Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari prý postaví nový základní model, italskou 911 Turbo
7.4.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ferrari se již dlouhá léta brání čemukoli dostupnějšímu, čemukoli masovějšímu. Výměna ve vedení firmy ale má tento přístup změnit.
O možném příchodu Ferrari, které by navázalo na někdejší prostší model Dino, se v minulých dekádách hovořilo již mnohokrát. Podobné spekulace ale italská automobilka vždy rázně utnula a možná ani nemusela - s uměle limitovanou roční produkcí, která nestačí ani na pokrytí poptávky po drahých modelech, byl příchod čehokoli levnějšího jednoduše nesmyslem, který se nemohl stát. Jenže tohle všechno platilo Lucy di Montezemola, který u firmy loni skončil. A i když odešel jako král, šéf koncernu FCA s jeho vedením Ferrari spokojen rozhodně nebyl.
Tím šéfem není nikdo jiný než Sergio Marchionne. On sám převzal vedení Ferrari a i když slibuje neponičit jeho DNA, je nad slunce jasnější, že záměry má odlišné. Těžko říci, v čem ona odlišnost spočívá především - je možné, že mu jde jen o to zpeněžit vzpínajícího se koníka co nejlépe, a proto s ním vyráží na burzu způsobem, který se di Montezemolovi možná příčil. Bez ohledu na to se ale nebrání ani zvýšení produkce značky až o 43 procent. A v této souvislosti se nezdá být nemožné, že by rád zabrousil i do nižších sfér trhu.
Americký novinář Jonny Lieberman s odvoláním na zdroj v koncernu FCA alespoň konstatuje, že přesně to se stane. Podle něj se šéfovi Ferrari nelíbí, že automobilka nechává ladem trh už docela drahých, ale pořád ne špičkových sporťáků jako Audi R8 V10 Plus a dovoluje konkurentům jako McLarenu a jeho 570S prát se o zákazníky, kteří by mohli zamířit k Ferrari. Ti dnes mohou jako základní model zvolit leda Ferrari California, což je poněkud specifické auto, které lze těžko srovnávat s čistokrevnými řidičskými stroji.
S ohledem na relativně čerstvou výměnu ve vedení Ferrari nemá tento model přijít hned, ale až za několik let - v roce 2019. Pod kapotou by měl mít motor V6 biturbo a zařadit se tedy, alespoň cenově, ještě po Californii. Hlavní konkurence je zřejmá - Porsche 911 Turbo, McLaren 570S a Mercedes-AMG GT. A ona cena? Prý od 180 tisíc amerických dolarů, asi 4,5 milionu Kč.
Jen čas ukáže, zda je tato spekulace reálná, nebo si Marchionne vystačí pouze s navýšením produkce stávajících modelů. Možné je obojí, je totiž nepochybné, že jakýkoli levnější model Ferrari by byl velký prodejní hit. A přesně to si Marchionne může přát...
Zatím nejlevnějším Ferrari je model California T. Za pár let se to prý změní...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 24 minutami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před hodinou - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 3 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 4 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 11:12 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz