Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech

Italové ještě loni tvrdili, že nástupce LaFerrari bude za 10 let, aby zanechal pořádný otisk v historii. Teď je to jinak a řeč přišla i na konkurenci od AMG.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech

14.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Italové ještě loni tvrdili, že nástupce LaFerrari bude za 10 let, aby zanechal pořádný otisk v historii. Teď je to jinak a řeč přišla i na konkurenci od AMG.

Ferrari LaFerrari i spřízněná otevřená Aperta byly pro italskou automobilku jednoznačným úspěchem. Zájem o ně dalece převyšoval nabídku a mnozí zájemci dnes za tyto vozy platí v aukcích i přes 100 milionů korun. Tedy částku, o které bylo možné dříve v případě jakéhokoli superauta pouze snít. Do značné míry za to přitom mohl i technologický pokrok, jaký tento vůz představoval v porovnání s „běžnou“ produkcí značky z Maranella.

Vůbec jsme se proto nedivili, když na sklonku loňského roku automobilka naznačila, že nástupce LaFerrari můžeme očekávat až někdy za deset let. Jinak by nemohl „zanechat otisk v historii“. Jenže to bylo loni. Technický šéf značky Michael Leiters nyní uvedl, že nový hypersport by mohl dorazit ještě před rokem 2022, tedy maximálně do pěti let.

Dle Leiterse automobilka momentálně dolaďuje střednědobou strategii dalšího vývoje silničních modelů. „Jakmile bude mapa inovací hotova, začneme se zabývat nástupcem LaFerrari. Nebude to ale silniční vůz s motorem z Formule 1, protože, buďme realističtí, by musel na volnoběh točit 2 500 až 3 000 otáček. A maximálně by musel zvládat až 16 000 ot./min.“

Tedy jinými slovy, Ferrari nepůjde tou samou cestou jako hypersport AMG, který může být sám o sobě důvodem k urychlení příchodu dalšího superstroje. Stejně tak značka nezopakuje postup, s jakým přišla u modelu F50, který sice užíval motor z F1, nicméně ten musel dle Leiterse „projít mnoha změnami“. U stávajícího ústrojí by jich možná bylo méně, nicméně doba se změnila. A přestože i Formule 1 užívá hybridního agregátu, emise jsou stále vysoké a Ferrari na ně musí dbát.

Uvidíme tedy, co a kdy nás přesně čeká. Leiters ovšem dodává, že „mapa inovací bude dokončena během zhruba šesti měsíců. Dle mého odhadu jsme proto od nového limitovaného hypersportu vzdáleni přibližně tři až pět let. V našem plánu totiž počítáme s tím, že technologie, které bude tento vůz používat, budou následně využity také u zbytku naší nabídky.“

Nástupce LaFerrari tedy nejspíše takový otisk jako stávající provedení či F40 v historii nezanechá. To ale rozhodně nezabrání zákazníkům, aby showroomy vzali ztečí. A to Ferrari stačí - otisk na bankovních účtech se také hodí...


Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 1 - Ferrari LaFerrari zive 01Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 2 - Ferrari LaFerrari zive 02Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 3 - Ferrari LaFerrari zive 03Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 4 - Ferrari LaFerrari zive 04Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 5 - Ferrari LaFerrari zive 05Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 6 - Ferrari LaFerrari zive 06Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 7 - Ferrari LaFerrari zive 07Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 8 - Ferrari LaFerrari zive 08Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 9 - Ferrari LaFerrari zive 09Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 10 - Ferrari LaFerrari zive 10Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 11 - Ferrari LaFerrari zive 11Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 12 - Ferrari LaFerrari zive 12Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 13 - Ferrari LaFerrari zive 13Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 14 - Ferrari LaFerrari zive 14Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 15 - Ferrari LaFerrari zive 15Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 16 - Ferrari LaFerrari zive 16Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 17 - Ferrari LaFerrari zive 17Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 18 - Ferrari LaFerrari zive 18Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 19 - Ferrari LaFerrari zive 19Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 20 - Ferrari LaFerrari zive 20Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 21 - Ferrari LaFerrari zive 21Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 22 - Ferrari LaFerrari zive 22Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 23 - Ferrari LaFerrari zive 23Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 24 - Ferrari LaFerrari zive dalsi 01Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 25 - Ferrari LaFerrari zive dalsi 02Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 26 - Ferrari LaFerrari zive dalsi 03Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 27 - Ferrari LaFerrari zive dalsi 04Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 28 - Ferrari LaFerrari zive dalsi 05Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 29 - Ferrari LaFerrari zive dalsi 06Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 30 - Ferrari LaFerrari zive dalsi 07Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 31 - Ferrari LaFerrari zive dalsi 08Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 32 - Ferrari LaFerrari zive dalsi 09Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 33 - Ferrari LaFerrari zive dalsi 10Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 34 - Ferrari LaFerrari zive dalsi 11Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 35 - Ferrari LaFerrari zive dalsi 12Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 36 - Ferrari LaFerrari zive dalsi 13
Ferrari LaFerrari je důstojným nástupcem modelů jako je F40. Příští hypersport značky riskuje, že jím nebude

Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 37 - Ferrari budoucnosti soutez Top Design School Challenge Manifesto 01Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 38 - Ferrari budoucnosti soutez Top Design School Challenge Manifesto 02Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 39 - Ferrari budoucnosti soutez Top Design School Challenge Manifesto 03Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 40 - Ferrari budoucnosti soutez Top Design School Challenge Manifesto 04Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 41 - Ferrari budoucnosti soutez Top Design School Challenge Manifesto 05Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 42 - Ferrari budoucnosti soutez Top Design School Challenge Manifesto 06Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 43 - Ferrari budoucnosti soutez Top Design School Challenge Manifesto 07Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech - 44 - Ferrari budoucnosti soutez Top Design School Challenge Manifesto 08
Jak by mohlo vypadat příští superferrari, naznačil loňský koncept Manifesto. Vybrala jej sama automobilka jako nejlepší nápad v soutěži o design Ferrari budoucnosti

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.