Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari už netouží po otisku v historii, vystačí si s otiskem na účtech
14.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové ještě loni tvrdili, že nástupce LaFerrari bude za 10 let, aby zanechal pořádný otisk v historii. Teď je to jinak a řeč přišla i na konkurenci od AMG.
Ferrari LaFerrari i spřízněná otevřená Aperta byly pro italskou automobilku jednoznačným úspěchem. Zájem o ně dalece převyšoval nabídku a mnozí zájemci dnes za tyto vozy platí v aukcích i přes 100 milionů korun. Tedy částku, o které bylo možné dříve v případě jakéhokoli superauta pouze snít. Do značné míry za to přitom mohl i technologický pokrok, jaký tento vůz představoval v porovnání s „běžnou“ produkcí značky z Maranella.
Vůbec jsme se proto nedivili, když na sklonku loňského roku automobilka naznačila, že nástupce LaFerrari můžeme očekávat až někdy za deset let. Jinak by nemohl „zanechat otisk v historii“. Jenže to bylo loni. Technický šéf značky Michael Leiters nyní uvedl, že nový hypersport by mohl dorazit ještě před rokem 2022, tedy maximálně do pěti let.
Dle Leiterse automobilka momentálně dolaďuje střednědobou strategii dalšího vývoje silničních modelů. „Jakmile bude mapa inovací hotova, začneme se zabývat nástupcem LaFerrari. Nebude to ale silniční vůz s motorem z Formule 1, protože, buďme realističtí, by musel na volnoběh točit 2 500 až 3 000 otáček. A maximálně by musel zvládat až 16 000 ot./min.“
Tedy jinými slovy, Ferrari nepůjde tou samou cestou jako hypersport AMG, který může být sám o sobě důvodem k urychlení příchodu dalšího superstroje. Stejně tak značka nezopakuje postup, s jakým přišla u modelu F50, který sice užíval motor z F1, nicméně ten musel dle Leiterse „projít mnoha změnami“. U stávajícího ústrojí by jich možná bylo méně, nicméně doba se změnila. A přestože i Formule 1 užívá hybridního agregátu, emise jsou stále vysoké a Ferrari na ně musí dbát.
Uvidíme tedy, co a kdy nás přesně čeká. Leiters ovšem dodává, že „mapa inovací bude dokončena během zhruba šesti měsíců. Dle mého odhadu jsme proto od nového limitovaného hypersportu vzdáleni přibližně tři až pět let. V našem plánu totiž počítáme s tím, že technologie, které bude tento vůz používat, budou následně využity také u zbytku naší nabídky.“
Nástupce LaFerrari tedy nejspíše takový otisk jako stávající provedení či F40 v historii nezanechá. To ale rozhodně nezabrání zákazníkům, aby showroomy vzali ztečí. A to Ferrari stačí - otisk na bankovních účtech se také hodí...
Ferrari LaFerrari je důstojným nástupcem modelů jako je F40. Příští hypersport značky riskuje, že jím nebude
Jak by mohlo vypadat příští superferrari, naznačil loňský koncept Manifesto. Vybrala jej sama automobilka jako nejlepší nápad v soutěži o design Ferrari budoucnosti
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda