Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari už nikdy nebude stejné. Šéf potvrdil hybridy, víc luxusu i víc produkce
8.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ferrari vstupuje do nové éry. Ta již nebude zaměřena čistě na sportování, místo toho nás čeká více vyrobených aut stojících na modulární platformě.
Pokud máte rádi zavedené pořádky, zvláště ty související se značkou Ferrari, připravte se na fakt, že následující řádky vámi mohou poněkud otřást. Italové se totiž rozhodli vstoupit do nové éry, která po ukončení výroby manuálů počítá rovněž s modularitou, elektrifikací, vyšším luxusem a navýšením produkce. Že se vám zrovna tyto kroky nelíbí? Ani my z nich nejsme dvakrát nadšeni, nicméně na směřování značky již nelze nic změnit. Její šéf Sergio Marchionne totiž aktuálně potvrdil, že změny už jsou zaváděny a cesty zpět není.
Milovník svetrů dnes oznámil investorům, že Ferrari v budoucnu hodlá sáhnout po kombinaci klasické spalovací jednotky a elektromotoru. Tímto způsobem prý dojde k navýšení potenciálu pod kapotou, zároveň však bude snížena papírová spotřeba. Umožněno to bude přechodem na novou modulární platformu, která dovoluje usazení dvanáctiválcových, osmiválcových a dokonce i šestiválcových motorů. Přitom není podstatné, zda ty budou instalovány vpředu či uprostřed.
Architektura dále počítá se zástavbou elektrického pohonného ústrojí, a tak majitelům nabídne až 50kilometrový „bezemisní“ dojezd. Ten přitom dozajista bude uvítán zejména zákazníky z velkých světových metropolí, kde již nyní mají vozy poháněné pouze spalovacími jednotkami nemalé problémy. Do budoucna se pak chystá na mnoha místech naprostý zákaz, který však půjde tímto způsobem obejít.
Vůbec první takovou vlaštovkou se má stát nástupce modelu F12, s nímž se počítá v roce 2020. Jeho příchod zároveň odstartuje „významný posun“ ve výrobě aut, což máme chápat jako další možné navýšení roční produkce. „Nechci se k tomu nikterak zavázat, ani jakkoliv jinak potvrdit, že je to náš cíl, ale je pravděpodobné, že naše kvóty by v roce 2025 mohly přesáhnout 10 000 aut,“ uvedl Marchionne.
Tento krok je zároveň dán jistou změnou strategie značky, která se doposud zaměřovala především na ryze sportovní modely. Nicméně budoucí portfolio by mělo zahrnovat i více luxusních aut, jakými je třeba GTC4 Lusso. Tyto vozy totiž mohou okouzlit širší publikum, nakonec, GTC4 má lovit i u Range Roveru. I nadále však má být dodrženo pravidlo, že nabídka značky bude vždy minimálně o jeden kus nižší než poptávka.
Hybridy Ferrari dorazí na nové modulární platformě...
...a mezi nimi i nástupce Ferrari F12.
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 7 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 8 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 10 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 11 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis