Fiat 124 Coupé dorazí již příští rok, jako Abarth dá stovku za 6,5 sekundy

Italové touží po sportovním kreditu. Chystají proto verzi s pevnou střechou, která ve standardu počítá se 140 a na vrcholu se 170 koňmi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Fiat 124 Coupé dorazí již příští rok, jako Abarth dá stovku za 6,5 sekundy

24.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Fiat 124 Coupé dorazí již příští rok, jako Abarth dá stovku za 6,5 sekundy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Italové touží po sportovním kreditu. Chystají proto verzi s pevnou střechou, která ve standardu počítá se 140 a na vrcholu se 170 koňmi.

Odborná i laická veřejnost již hezkých pár let spekuluje o příchodu Mazdy MX-5, jenž by se pochlubila pevnou střechou. Tyto hlasy ještě zesílily poté, co konkurenční značky Toyota a Subaru představily své duo GT 86/BRZ. Japonská automobilka je však tak úplně nevyslyšela, místo toho pouze představila variantu s elektricky ovládaným hardtopem zvanou MX-5 RF. Neznamená to ovšem, že by hozená rukavice zůstala ležet ladem.

Namísto automobilky ze Země vycházejícího slunce ji ovšem hodlá pozvednout výrobce z Apeninského poloostrova. Fiat totiž chystá variantu Fiat 124 Coupé, která by měla dorazit již v příštím roce. Vůz přitom vznikl na výslovné přání italské značky, která si takto přála ještě více poukázat na rozdíly mezi svým a japonským vozem, jenž byly vyvíjeny současně. Zároveň má přitom umocnit kredit Fiatu jako výrobce sportovních vozů.

Jistý náznak věcí budoucích nám ostatně automobilka poskytla již letos v Ženevě, kde představila variantu Abarth 124 Rally. Ta ale víceméně dostala jen pevně uchycený hardtop, pod kterým se skrývala ochranná klec. Ve srovnání s touto verzí by chystané kupé mělo být výrazněji přestylizováno a osazeno zcela novou zádí. Jeden ze zdrojů dokonce zmínil jako inspiraci BMW Z3 Coupé připomínající Shooting Brake.

Lidé zevnitř automobilky však naznačují, že tato varianta by byla příliš náročným a drahým technologickým řešením. Nakonec tedy lze očekávat splývavou záď a stejné víko zavazadelníku jako u Spideru. Identické pak nejspíše bude i pohonné ústrojí, i když zatím není jisté, jaké varianty Fiat nabídne. Pokud ovšem dorazí základní 124 Coupé, lze očekávat přeplňovanou jedna-čtyřku se 140 koňmi.

Jistotou je oproti tomu, již s ohledem na zmiňovaný rallye speciál, provedení Abarth 124 Coupé. To by dostalo do vínku stejně objemnou pohonnou jednotku, jen naladěnou na 170 koní. Hmotnost by přitom mohla klesnout pod 1 060 kg, jimiž se chlubí otevřené provedení, což by přineslo lepší jízdní dynamiku. Sprint z klidu na stovku by se tak mohl odehrát za zhruba 6,5 sekundy.

Abarth by ovšem chtěl excelovat také v zatáčkách, pročež kupé tak jako Spider bude mít k dispozici samosvorný diferenciál. Cena by pak měla narůst o nějakých 10 procent, což u vrcholné varianty znamená sumu přes milion korun. Základ s logem Fiatu by pak měl stát okolo 770 000 Kč. Výroba přitom bude probíhat v továrně Mazdy v japonské Hirošimě.


Fiat 124 Coupé dorazí již příští rok, jako Abarth dá stovku za 6,5 sekundy - 1 - Fiat 124 Coupe novy render 01Fiat 124 Coupé dorazí již příští rok, jako Abarth dá stovku za 6,5 sekundy - 2 - Fiat 124 Coupe novy render 02Fiat 124 Coupé dorazí již příští rok, jako Abarth dá stovku za 6,5 sekundy - 3 - Fiat 124 Coupe novy render 03
Neoficiální ilustrace Theo China dělá z Fiatu 124 Coupe tak trochu Nissan 370Z

Fiat 124 Coupé dorazí již příští rok, jako Abarth dá stovku za 6,5 sekundy - 4 - Abarth Fiat 124 Spider zive Zeneva 2016 12Fiat 124 Coupé dorazí již příští rok, jako Abarth dá stovku za 6,5 sekundy - 5 - Abarth Fiat 124 Spider zive Zeneva 2016 13Fiat 124 Coupé dorazí již příští rok, jako Abarth dá stovku za 6,5 sekundy - 6 - Abarth Fiat 124 Spider zive Zeneva 2016 14
Podobu kupé nám naznačil i sám Fiat, který letos v Ženevě ukázal závodní provedení

Zdroj: Autocar, Ilustrace: Theo Chin

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.