Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Bravo Xtreme: italský Golf GTI zkouší zaujmout v Brazílii
25.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
V Evropě je Bravo přesluhujícím modelem, v Brazílii naopak docela čerstvým zbožím. Takhle si v Jižní Americe představují jeho sportovní verzi.
Italský Golf je na trhu od roku 2007 a za celou dobu své existence se nedočkal motorizace, která by z něj udělala skutečného konkurenta Volkswagenu GTI, Méganu RS nebo Astry OPC. Jeho nejsilnější motorizací se stal dvoulitrový diesel MultiJet o výkonu 165 koní, který navíc už vypadl z nabídky, takže dnes zájemce o něj víc než 140 koní ze čtyřválce 1,4 MultiAir prostě nedostane. Jistě, lze tvrdit, že je zde Alfa a výkon nakonec není vše, ale všichni, kteří máte Bravo rádi, řekněte sami, nelíbilo by se vám tohle v garáži?
Bravo Xtreme je dílem stylistického centra Fiatu v brazilském Belo Horizonte a momentálně jej můžou spatřit návštěvníci autosalonu v Sao Paolo. Nepředpokládá se, že by se mělo dostat do výroby, ačkoli vyloučit to také zcela nelze. Bravo se totiž v Jižní Americe vyrábí a prodává jen od roku 2010, a proto je tam považováno za poměrně čerstvou novinku. Facelift spojený s představením sportovní verze by teoreticky mohl na silnici tohle auto dostat.
Čím se liší od své evropské předlohy. Viditelně především kompletně přepracovanou přídí, která se vzhlédla buď v jednodílných maskách Audi, případě podobně koncipovaných předních částí posledních Fordů. Přestože chybí logo, velký bílý nápis Fiat na mřížce chladiče nenechává ani z dálky nikoho na pochybách, odkud tento vůz pochází. Agresivně vypadající čumák doplňují bumerangovité pásy LED a karbonové lízátko (i když podle tvaru spíše jazyk) pod nárazníkem.
Také na bocích se objevily značně vystouplé nástavce vyrobené z karbonového kompozitu a podobné téma se objevuje rovněž ve spodní části zádě. Karbon, lomené (patrně) mlhovky po stranách a dva laufy nového výfukového systému. Ty zde nejsou jen pro parádu. Bravo Xtreme má pod přední kapotou přeplňovaný motor s výkonem 253 koní při 6 600 ot./min a maximálním točivým momentem 332 newtonmetrů při 5 000 ot./min. Informace k pohonné jednotce jsou nekompletní, předpokládáme ale, že by se mohlo jednat o vyladěný MultiAir o objemu 1,4 litru.
Podle dostupných zpráv byl podvozek auta snížený o 5 mm a tlumiče i pružiny mají být ve srovnání se sériovým autem o deset procent tužší. Změnami prošla i kabina. Fotky chybí, ale třeba otáčkoměr dostal červený podklad, kdežto tachometr je bílý. I kdyby se vám ale Bravo Xtreme líbilo už od pohledu na jeho exteriér, nic vám to platné patrně nebude. Do Evropy se nedostane a navíc se jeho nástupce možná změní v SUV.
Brazilský koncept sportovního Brava dostal 253 koní
Zdroj: Autoblog.it, carros.ig.com.br
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 11 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva