Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat do detailu představil nástupce Punta, jako HGT těší až 140 koňmi
1.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové mu říkají Argo, není to ale nic menšího než nástupce Punta. Zatím míří jen na brazilský trh, hlad po novém Puntu je ale vlastní i Evropě.
Nástupce Fiatu Punto se jmenuje Argo. Možná dostal jméno po bájné řecké lodi, s níž se dávný rek Jáson plavil pro zlaté rouno. Také Italové by samozřejmě velmi rádi dosáhli stejného cíle, byť v jeho moderní podobě - tedy nemalých prodejů a z nich plynoucího nemalého zisku. Co se designu týče, zdá se, že míří správným směrem.
Již standardní provedení dostalo agresivně stylizované čelní partie, v jejichž případě pozornost budí hlavně dynamický nárazník s falešnými bočními průduchy. Maska chladiče má zajímavý výplet, přímo na něj pak navazují větší světlomety. Na bocích si můžeme povšimnout řady prolisů, zatímco záď zdobí poměrně mohutný střešní spoiler. Vzhled pak lze ještě umocnit výběrem ocelových či litých kol.
Takový je tedy alespoň základ, Fiat ovšem hodlá přilákat i vyznavače sportovního vzhledu. Proto bude již od počátku k dispozici také úroveň výbavy HGT, která má na zadním nárazníku i náznak difuzoru. Záď zdobí také výrazná koncovka výfuku, nechybí větší litá kola, vepředu máme červeně lakovanou ozdobnou lištu nárazníku. Ozdobou jsou kontrastně zbarvené kryty zpětných zrcátek.
Italové v rámci uvádění modelu na trh chystají i Argo HGT Opening Edition Mopar, které se navíc pochlubí černě lakovanou střechou, tmavými 17palcovými litými koly a posíleným audio systémem. K dispozici přitom bude pouze tisíc exemplářů, všechny budou mít pod kapotou standardní pohonné ústrojí - tedy s 1,8litrový čtyřválec E.torQ, který spaluje i etanol a dává k dobru 140 koní.
Na první pohled nejde o kdovíjak silný agregát, nicméně vůz rozpohybuje na stovku za 9,2 sekundy. Spřažen navíc může být také se šestistupňovým automatem. V případě manuálu tu ale máme klasický a nejspíše i dostupný „warm hatch“. Fiat proto odhaduje, že po této pohonné jednotce sáhne celých 25 procent zákazníků - zbytek klientely bude nakupovat novou rodinu agregátů Firefly.
Základem nabídky je litrový tříválec se 77 koňmi, o stupeň výše pak stojí 1,3litrový čtyřválec o výkonu 109 k. Ty si bere na starosti pouze automat, zatímco slabší motor se pro změnu musí spolehnout jen na pětistupňový manuál. Obě převodovky pak budou směřovat výkon pouze na přední kola, oba motory jsou pro změnu schopné - stejně jako jedna-osma - spalování etanolu.
Design vozu měl na starosti Peter Fassbender. Mezi jeho dřívější kreace přitom patří i pick-up Toro, s nímž Fiat taktéž vyrukoval na brazilském trhu a jenž nedávno získal designové ocenění Red Dot. Není tedy vlastně divu, že Argo vypadá tak přitažlivě. O jeho potenciální evropské budoucnosti nic nového nevíme, i Fiat si ale musí být vědom toho, jak moc na evropských trzích chybí nové Punto, což z existujících exemplářů dělá hity autobazarů. Teď stačí vzít Argo jak je, nechat mu slavné jméno a o úspěch je postaráno. Nebo nemáte ten pocit?
Nový Fiat Argo se ukázal ve standardním provedení...
...i jako vrcholná úroveň HGT...
...či limitovaná edice Opening Edition Mopar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz