Fiat Freemont Park Avenue: úspěch táhne Freemont vzhůru k výšinám

Úspěch crossoveru s americko-mexickými kořeny povzbudil Italy k rozšíření nabídky pohonných jednotek i výbavových stupňů. Míří s nimi výše.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Fiat Freemont Park Avenue: úspěch táhne Freemont vzhůru k výšinám

20.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Fiat Freemont Park Avenue: úspěch táhne Freemont vzhůru k výšinám

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Úspěch crossoveru s americko-mexickými kořeny povzbudil Italy k rozšíření nabídky pohonných jednotek i výbavových stupňů. Míří s nimi výše.

Když měli loni v létě lidé z koncernu Fiat-Chrysler odhadnout počet prodaných kusů právě uváděného crossoveru Freemont, jejich předpověď byla více než opatrná. Sesterský model Journey dostal od evropských zákazníků napráskáno takovým způsobem, že jej automobilka i se zbývajícími modely Dodge raději stáhla z trhu. Italové nezvykle skromně oznámili, že budou rádi, když do konce roku udají třináct tisíc aut. O pár týdnů později byla továrna Dodge v mexické Toluce vzhůru nohama, Fiat evidoval přes osmnáct tisíc objednávek.

Úspěch Freemontu pokračuje i letos. Ne že by se jednalo o lídra segmentu, ale italsko-americký crossover je dnes nejprodávanějším sedmimístným automobilem Apeninského poloostrova a Fiat má v kapse celkem 39 tisíc zakázek. Není proto asi překvapivé, že se firma snaží vytlouct z popularity Freemontu co nejvíce. I to je vlastně důvodem, proč se už příští týden představí na pařížském autosalonu zatím nejluxusnější varianta Park Avenue pojmenovaná po newyorské ulici na Manhattanu.

Špičková verze se bude snažit z kapes zákazníků vytáhnout peníze za různá luxusní lákadla. Ve standardu se objeví třízónová automatická klimatizace, nejmodernější rozhraní sestávající z dotykové obrazovky s uhlopříčkou 8,4“ (213 mm) ovládající navigační systém, lepší audiosystém anebo třeba přenášející obraz parkovací kamery. Ve výbavě bude bez příplatku také tempomat, vyhřívaná a kůží čalouněná sedadla s elektrikou pro řidiče, bezklíčové startování nebo připojení bluetooth a DVD přehrávač. Zvnějšku bude vrcholná verze rozpoznatelná podle devatenáctipalcových pochromovaných kol a chromovaných krytů zpětných zrcátek.

K drobné úpravě došlo také u nabídky motorizací. Dvoulitrový Diesel Multijet (140 a 170 koní) a 3,6litrový šestiválec Pentastar doplňuje druhá zážehová pohonná jednotka o objemu 2,4 litru a výkonu 170 koní. Šestnáctiventilový atmosférický čtyřválec s variabilním časováním, který byl dosud k mání třeba v Jižní Americe ale také ve Spojených státech za maskou Dodge Journey bude kombinovatelný s manuální i automatickou převodovkou a půjde objednat také s pohonem všech kol.

Asi bychom měli při této příležitosti říci také to, že Fiat kromě novinek pro Freemont zveřejnil všechny další inovace pro Paříž, není ale moc o čem psát. O Pandě 4x4, terénně se tvářící verzi Panda Trekking s pohonem předních kol i verzi Natural Power schopné jezdit na zemní plyn jsme již psali. A za větší zmínku pro tuto chvíli nestojí ani pětistovka, větší 500L, Punto a Sedici (očekávali jsme spíše světovou premiéru 500X), které akorát dostanou další příplatkovou výbavu.

Tip: Přečtěte si náš test Fiatu Freemont s motorem 2,0 Multijet.


Fiat Freemont Park Avenue: úspěch táhne Freemont vzhůru k výšinám - 1 - Fiat Freemont Park Avenue 01Fiat Freemont Park Avenue: úspěch táhne Freemont vzhůru k výšinám - 2 - Fiat Freemont Park Avenue 02
Poznávacím znamením nejluxusnější výbavy Park Avenue budou chromované devatenáctky

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.