Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Punto konečně dostal nástupce, u nás ho ale nekoupíte
19.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Neuvěřitelných 12 let přežívá na trhu třetí generace Fiatu Punto a jejím prodejům to dobře nedělá. Nástupce je na světě, nás ale nepotěší.
Je to skoro nepochopitelné. Fiat Punto je fenomén, dlouholetý král malých aut a také jeden z pouhých pěti vozů, které kdy v Evropě získaly skalp Golfu. Vznikl postupně ve třech generacích, z nichž každá byla úspěšná. I ta poslední, třetí se po představení v roce 2005 prodávala skvěle a v roce 2006 oslovila přes 400 tisíc zákazníků jen v Evropě.
Loni už jich bylo pouhých 62 tisíc a důvod je nasnadě - v prodeji je pořád to samé auto. Je to jako by Volkswagen přestal vyvíjet Golf, je to jako by zemědělské družstvo vybilo celé stádo dojných krav. Fiat prostě nové Punto nestvořil a je bizarní, že to 12 let staré pořád prodává. I u nás jej najdete v ceníku Fiatu, stojí od 240 tisíc korun výše.
Na nástupce se už léta čeká jak na smilování a Fiat o něm čas od času promluví. Italská automobilka nejprve naznačila, že se stane součástí „pandí rodiny“, posléze pak zmínila příslušnost k „pětistovkovému rodu“. Ani k jednomu takovému kroku nedošlo, místo toho jsme se nakonec dočkali jen několika faceliftů, z nichž ten poslední byl určen jen pro pár rozvojových zemí. Evropa má smůlu, neboť a větší Tipo ji asi nespasí.
Ani tato ignorace ale neznamená, že by Fiat na malé hatchbacky zanevřel všude. V takové Brazílii značka aktuálně vyrukovala s modelem Argo, který je nástupcem právě modelu Punto a k jeho představení dochází pár měsíců poté, co byl původní model v lednu letošního roku vyřazen z brazilské výroby. Kromě tohoto vozu má ovšem novinka zastat i úlohu též zastaralého Fiatu Palio.
Argo přitom stejně jako oba výše zmíněné vozy počítá s délkou okolo čtyř metrů, pročež bude o výrazný kus kratší než Tipo Hatchback. Počítat tedy lze s menší praktičností, zavazadelník by totiž měl pobrat jen náklad o zhruba 300 litrech. O trochu větší kapacitu lze očekávat od spřízněného SUV, které by mělo vyrůst na stejných základech. Na jeho příchod si ovšem budeme muset ještě nějaký ten pátek vyčkat.
Aktuálně tedy zůstaneme jen u nového hatchbacku, který bude k mání ve třech úrovních výbavy (Attractive, Essence a Sporting). Pro tyto varianty by přitom měly být určeny motory Firefly, z nichž litrový produkuje 77 koní a je spojen s pětistupňovým manuálem. V případě jedna-trojky je možné počítat se 109 koňmi, ty ovšem dopředu přenáší automatická převodovka. Spalování etanolu je jistotou pokaždé, jsme v Brazílii.
Stran této běžné nabídky by ale Fiat měl vyrukovat ještě s absolutním vrcholem, který nejspíše ponese název Argo HGT a pod jehož kapotu se nastěhuje 1,8litrový čtyřválec E.torQ. Ten by měl produkovat 140 koní, což kompaktnímu a lehkému vozu jistě dodá slušnou jízdní dynamiku. Na její upřesnění ale musíme vyčkat, což se týká i dat o spotřebě, a to jak pro vrchol, tak pro zbytek nabídky.
Aktuálně tak jen dodáme, že nejsportovnější Argo počítá kromě vyššího výkonu také s agresivnějším bodykitem, který si můžeme prohlédnout z prvních fotek. Jasně patrné jsou přitom nejen červené doplňky či sportovnější nárazníky, ale také 17palcová litá kola a velká koncovka výfuku. Další modifikace lze očekávat uvnitř, pohled do kabiny nám ale byl prozatím zapovězen.
Tím jsme se dostali na konec dostupných informací, v úplném závěru tak jen zmíníme možný příchod vozu na indický trh. S tím evropským se ale příliš nepočítá, ale nikdo to zatím nevyloučil. Jisté ovšem je, že v takovém případě bychom museli očekávat docela jiné pohonné jednotky - atmosférické motory o objemu až 1,8 litru se na starém kontinentu vážně nenosí...
Nástupce Fiatu Punto se zatím ukázal jen na prvních snímcích mapujících jeho exteriér
U nás se dál prodává Punto ve své modernizované podobě u roku 2014 -
edice Young byla už svého času slušný protimluv...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva