Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Punto konečně dostal nástupce, u nás ho ale nekoupíte
19.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Neuvěřitelných 12 let přežívá na trhu třetí generace Fiatu Punto a jejím prodejům to dobře nedělá. Nástupce je na světě, nás ale nepotěší.
Je to skoro nepochopitelné. Fiat Punto je fenomén, dlouholetý král malých aut a také jeden z pouhých pěti vozů, které kdy v Evropě získaly skalp Golfu. Vznikl postupně ve třech generacích, z nichž každá byla úspěšná. I ta poslední, třetí se po představení v roce 2005 prodávala skvěle a v roce 2006 oslovila přes 400 tisíc zákazníků jen v Evropě.
Loni už jich bylo pouhých 62 tisíc a důvod je nasnadě - v prodeji je pořád to samé auto. Je to jako by Volkswagen přestal vyvíjet Golf, je to jako by zemědělské družstvo vybilo celé stádo dojných krav. Fiat prostě nové Punto nestvořil a je bizarní, že to 12 let staré pořád prodává. I u nás jej najdete v ceníku Fiatu, stojí od 240 tisíc korun výše.
Na nástupce se už léta čeká jak na smilování a Fiat o něm čas od času promluví. Italská automobilka nejprve naznačila, že se stane součástí „pandí rodiny“, posléze pak zmínila příslušnost k „pětistovkovému rodu“. Ani k jednomu takovému kroku nedošlo, místo toho jsme se nakonec dočkali jen několika faceliftů, z nichž ten poslední byl určen jen pro pár rozvojových zemí. Evropa má smůlu, neboť a větší Tipo ji asi nespasí.
Ani tato ignorace ale neznamená, že by Fiat na malé hatchbacky zanevřel všude. V takové Brazílii značka aktuálně vyrukovala s modelem Argo, který je nástupcem právě modelu Punto a k jeho představení dochází pár měsíců poté, co byl původní model v lednu letošního roku vyřazen z brazilské výroby. Kromě tohoto vozu má ovšem novinka zastat i úlohu též zastaralého Fiatu Palio.
Argo přitom stejně jako oba výše zmíněné vozy počítá s délkou okolo čtyř metrů, pročež bude o výrazný kus kratší než Tipo Hatchback. Počítat tedy lze s menší praktičností, zavazadelník by totiž měl pobrat jen náklad o zhruba 300 litrech. O trochu větší kapacitu lze očekávat od spřízněného SUV, které by mělo vyrůst na stejných základech. Na jeho příchod si ovšem budeme muset ještě nějaký ten pátek vyčkat.
Aktuálně tedy zůstaneme jen u nového hatchbacku, který bude k mání ve třech úrovních výbavy (Attractive, Essence a Sporting). Pro tyto varianty by přitom měly být určeny motory Firefly, z nichž litrový produkuje 77 koní a je spojen s pětistupňovým manuálem. V případě jedna-trojky je možné počítat se 109 koňmi, ty ovšem dopředu přenáší automatická převodovka. Spalování etanolu je jistotou pokaždé, jsme v Brazílii.
Stran této běžné nabídky by ale Fiat měl vyrukovat ještě s absolutním vrcholem, který nejspíše ponese název Argo HGT a pod jehož kapotu se nastěhuje 1,8litrový čtyřválec E.torQ. Ten by měl produkovat 140 koní, což kompaktnímu a lehkému vozu jistě dodá slušnou jízdní dynamiku. Na její upřesnění ale musíme vyčkat, což se týká i dat o spotřebě, a to jak pro vrchol, tak pro zbytek nabídky.
Aktuálně tak jen dodáme, že nejsportovnější Argo počítá kromě vyššího výkonu také s agresivnějším bodykitem, který si můžeme prohlédnout z prvních fotek. Jasně patrné jsou přitom nejen červené doplňky či sportovnější nárazníky, ale také 17palcová litá kola a velká koncovka výfuku. Další modifikace lze očekávat uvnitř, pohled do kabiny nám ale byl prozatím zapovězen.
Tím jsme se dostali na konec dostupných informací, v úplném závěru tak jen zmíníme možný příchod vozu na indický trh. S tím evropským se ale příliš nepočítá, ale nikdo to zatím nevyloučil. Jisté ovšem je, že v takovém případě bychom museli očekávat docela jiné pohonné jednotky - atmosférické motory o objemu až 1,8 litru se na starém kontinentu vážně nenosí...
Nástupce Fiatu Punto se zatím ukázal jen na prvních snímcích mapujících jeho exteriér
U nás se dál prodává Punto ve své modernizované podobě u roku 2014 -
edice Young byla už svého času slušný protimluv...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před hodinou - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 3 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 4 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 6 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz