Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Firma dělá sety na zástavbu elektromotoru do různých aut, vypadají jako benzinové V8
15.10.2019 | Mirek Mazal
Láká vás elektrický pohon, ale rádi byste jej měli ve vašem současném autě? Jakkoli to může znít bláhově, není to až takový problém. Jedna firma přesně taková řešení nabízí, motor jako bonus připomíná zážehový V8.
Před třemi lety firma Electric GT (EGT) pod vedením Erica Hutchinsona zaujala svět přestavbou Ferrari 308 GTS z roku 1978 na elektromobil. Vnější obal vozu zůstal sériový, ven ale putoval spalovací motor 2,9 V8 s nádrží, které byly nahrazeny lithium-iontovými bateriemi a třemi elektromotory AC51 HPEVS produkujícími 347 kW (471 koní) výkonu a 447 Nm točivého momentu.
Americká společnost přesunula sídlo do Chatsworthu v Los Angeles a dala o sobě znovu vědět řešením pojmenovaným Electric Crate Motor. Spojení „Crate Motor” se v USA používá pro agregát, který si spolu s příslušenstvím koupíte buď od výrobce nebo nějakého úpravce, a pak jej můžete použít k pohonu čehokoli. Třeba i k přeměně Porsche 911 na napodobeninu Corvette.
Pomocí elektrického motoru z bedny lze přestavět konvenční vůz na elektrický pohon jednoduchou náhradou spalovací jednotky elektrickou. EGT slibuje snadnou výměnu systémem plug-and-play s „vysokým výkonem a téměř nulovou údržbou“. Zařízení bonusově vypadá jako klasický blok zvučného agregátu.
Elektrický systém s podobou spalovacího motoru obsahuje vše potřebné pro spuštění, chybí pouze drahá baterie a montážní konzole. Electric GT již navrhla řadu montážních držáků a může dodat další podle potřebných specifikací. Kompletní balíček je údajně „připravený a předem otestovaný“, takže instalace trvá chvíli prostřednictvím pěti snadných kroků. Zabudování začíná usazením techniky, pokračuje instalací kabelového svazku a chladicího systému, poté je na řadě připojení napájecích kabelů střídavého a stejnosměrného proudu. Závěrečná práce vyžaduje zapojení chladicího čerpadla do tepelného výměníku.
Délka elektrického agregátu 86 centimetrů odpovídá malému osmiválci. Standardní EGT dává do oběhu 104 kW (142 koní) a 325 Nm, dvoumotorová technologie dosahuje 179 kW (243 koní) a 461 Nm. Křížení dvou světů počítá s napojením pouze k manuálnímu řazení. „Automatické převodovky se v sestavách EGT nedoporučují ani nepoužívají kvůli potřebě dalšího hydraulického čerpadla a neefektivnosti měničů točivého momentu,“ informuje výrobce.
Spolek dokázal připravit i „Tesla Swap“ pro zájemce o zážitkovou jízdu jako v Tesle. Motorová jednotka amerického elektromobilu o výkonu 300 až 500 koní je spárovaná s jedinou rychlostí a připravena k provozu na pomocném rámu. Celý komplet může být zapojen do libovolných vozidel s nezávislým odpružením zadních kol.
Americká firma nyní nabízí řešení, jak dobrovolně opustit svět vrčících spalovacích motorů
Zdroj: Electric GT
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 6 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 8 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 9 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 11 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva