Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford dokazuje, že elektronická ruční brzda nemusí být pro zlost. Stačí chtít
1.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jestli existuje něco, co nadšené řidiče přivádí k varu, pak je to nahrazování klasické ruční brzdy elektronickou. I ta ale může fungovat tak, jak si přejí.
Stále více moderních aut disponuje elektronickou parkovací brzdou. Na jedné straně lze tento posun kvitovat, na středovém tunelu nepřekáží její páka, jejíž místo mohou zaujmout držáky na nápoje či prostornější schránky, navíc často dokáže věci, které ta mechanická obvykle nesvede, třeba zabrzdit všechna čtyři kola. Nicméně nadšenci při pohledu na tlačítko jen zapláčou, jízdu bokem jim totiž neumožní.
Třetí generace Focusu RS zrovna absencí klasické páky ruční brzdy netrpí, právě na něm se ale Ford rozhodl předvést, že elektronický parkovací brzdy může být nadšenými řidiči i vítaná věc - stačí s ní jen adekvátně zacházet.
Právě to dělá novinka představená na SEMA v Las Vegas - elektronická ruční brzda Drift Stick, první svého druhu na světě. Její podstatou je propojení madla s palubní elektronikou, která při zatažení za hliníkovou páku otevře zadní spojky pohonu 4x4, tím odpojí zadní kola od motoru a aplikací brzd je zablokuje. Jinými slovy přesně to, co vídáte v rallye či ve videích Kena Blocka, budete moci nyní provádět sami. Slavného showmana přitom nezmiňujeme náhodou, s vývojem nové technologie pomáhal..
„Myslím, že je super, že divize Ford Performance nabízí zákazníkům způsob, jak ve Focusu RS dosáhnout rozmáchlých driftů. Jsem opravdu nadšený, že jsem mohl být součástí vývojového týmu u produkčního vozidla a je opravdu vzrušující vidět, jak daný prvek přichází k životu. Díky tomu je vůz mnohem zábavnější na řízení,“ říká k novince modrého oválu Block.
Oproti hydraulické ruční brzdě nevyžaduje řešení Drift Stick žádné dodatečné modifikace, není třeba žádného sváření či vrtání. Ford chce bohužel elektronickou ručku s hliníkovým madlem, veškerými úchyty a připojením nabízet pouze ve Spojených státech a Kanadě, a to za 999 dolarů (cca 22 000 Kč). Máme ale pocit, že křik zákazníků z jiných koutů světa jej donutí tento přístup přehodnotit. Je to přesně to využití možností moderní elektroniky, které máme rádi...
Rallyovými speciály inspirovaná elektronická ruční brzda určená pro Ford Focus RS je v tuto chvíli k mání pouze ve Spojených státech a Kanadě. Ale co není...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 6 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 8 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 9 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 11 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva