Ford dokazuje, že elektronická ruční brzda nemusí být pro zlost. Stačí chtít

Jestli existuje něco, co nadšené řidiče přivádí k varu, pak je to nahrazování klasické ruční brzdy elektronickou. I ta ale může fungovat tak, jak si přejí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford dokazuje, že elektronická ruční brzda nemusí být pro zlost. Stačí chtít

1.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ford dokazuje, že elektronická ruční brzda nemusí být pro zlost. Stačí chtít

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jestli existuje něco, co nadšené řidiče přivádí k varu, pak je to nahrazování klasické ruční brzdy elektronickou. I ta ale může fungovat tak, jak si přejí.

Stále více moderních aut disponuje elektronickou parkovací brzdou. Na jedné straně lze tento posun kvitovat, na středovém tunelu nepřekáží její páka, jejíž místo mohou zaujmout držáky na nápoje či prostornější schránky, navíc často dokáže věci, které ta mechanická obvykle nesvede, třeba zabrzdit všechna čtyři kola. Nicméně nadšenci při pohledu na tlačítko jen zapláčou, jízdu bokem jim totiž neumožní.

Třetí generace Focusu RS zrovna absencí klasické páky ruční brzdy netrpí, právě na něm se ale Ford rozhodl předvést, že elektronický parkovací brzdy může být nadšenými řidiči i vítaná věc - stačí s ní jen adekvátně zacházet.

Právě to dělá novinka představená na SEMA v Las Vegas - elektronická ruční brzda Drift Stick, první svého druhu na světě. Její podstatou je propojení madla s palubní elektronikou, která při zatažení za hliníkovou páku otevře zadní spojky pohonu 4x4, tím odpojí zadní kola od motoru a aplikací brzd je zablokuje. Jinými slovy přesně to, co vídáte v rallye či ve videích Kena Blocka, budete moci nyní provádět sami. Slavného showmana přitom nezmiňujeme náhodou, s vývojem nové technologie pomáhal..

„Myslím, že je super, že divize Ford Performance nabízí zákazníkům způsob, jak ve Focusu RS dosáhnout rozmáchlých driftů. Jsem opravdu nadšený, že jsem mohl být součástí vývojového týmu u produkčního vozidla a je opravdu vzrušující vidět, jak daný prvek přichází k životu. Díky tomu je vůz mnohem zábavnější na řízení,“ říká k novince modrého oválu Block.

Oproti hydraulické ruční brzdě nevyžaduje řešení Drift Stick žádné dodatečné modifikace, není třeba žádného sváření či vrtání. Ford chce bohužel elektronickou ručku s hliníkovým madlem, veškerými úchyty a připojením nabízet pouze ve Spojených státech a Kanadě, a to za 999 dolarů (cca 22 000 Kč). Máme ale pocit, že křik zákazníků z jiných koutů světa jej donutí tento přístup přehodnotit. Je to přesně to využití možností moderní elektroniky, které máme rádi...


Ford dokazuje, že elektronická ruční brzda nemusí být pro zlost. Stačí chtít - 1 - Ford Focus RS Drift Stick 2017 první foto 01Ford dokazuje, že elektronická ruční brzda nemusí být pro zlost. Stačí chtít - 2 - Ford Focus RS Drift Stick 2017 první foto 02Ford dokazuje, že elektronická ruční brzda nemusí být pro zlost. Stačí chtít - 3 - Ford Focus RS Drift Stick 2017 první foto 03Ford dokazuje, že elektronická ruční brzda nemusí být pro zlost. Stačí chtít - 4 - Ford Focus RS Drift Stick 2017 první foto 04Ford dokazuje, že elektronická ruční brzda nemusí být pro zlost. Stačí chtít - 5 - Ford Focus RS Drift Stick 2017 první foto 05Ford dokazuje, že elektronická ruční brzda nemusí být pro zlost. Stačí chtít - 6 - Ford Focus RS Drift Stick 2017 první foto 06Ford dokazuje, že elektronická ruční brzda nemusí být pro zlost. Stačí chtít - 7 - Ford Focus RS Drift Stick 2017 první foto 07
Rallyovými speciály inspirovaná elektronická ruční brzda určená pro Ford Focus RS je v tuto chvíli k mání pouze ve Spojených státech a Kanadě. Ale co není...

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.