Ford F-150 dostal velký facelift. Teď víc cení zuby, poprvé má pod kapotou diesel

Suverénně nejprodávanější auto USA a jedno z nejprodávanějších aut světa se dočkalo velké modernizace. Poprvé v historii má pod kapotou turbodiesel.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford F-150 dostal velký facelift. Teď víc cení zuby, poprvé má pod kapotou diesel

9.1.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Ford F-150 dostal velký facelift. Teď víc cení zuby, poprvé má pod kapotou diesel

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Suverénně nejprodávanější auto USA a jedno z nejprodávanějších aut světa se dočkalo velké modernizace. Poprvé v historii má pod kapotou turbodiesel.

Třináctá generace nejprodávanějšího auta v USA je na trhu od roku 2014, takže ji rozhodně nelze označit za staré auto. Ostatně, svou celohliníkovou konstrukcí by byla moderním vozem ještě dlouho. Ford nicméně u příležitosti právě probíhajícího detroitského autosalonu představil poměrně rozsáhlý facelift F-150, který se na trh dostane jako modelový rok 2018.

Začněme největší novinkou, kterou Ford reaguje na třílitrový EcoDiesel pod kapotou Ramu 1500 - nabídkou naftového motoru do nejmenšího pick-up trucku F-Series. Bude to třílitrový šestiválec Lion, který Ford pod názvem AJD-V6 dodává také do vozů značky Land Rover. Samozřejmě ale projde úpravami; Ford jeho přesná technická data zatím nezveřejnil.

Co o novém motoru víme, je, že dostane název Power Stroke, stejně jako vznětový osmiválec montovaný do F-250 a F-350, a že bude spojený s desetistupňovou automatickou převodovkou. Podle Fordu má faceliftovaná třináctá generace F-150 nabídnout nejvyšší maximální hmotnost přívěsu v historii F-150 a dá se očekávat, že to bude právě díky dieselovému motoru.

Také by měl být nejúspornější, alespoň na papíře, což znamená spotřebu nižší než 9 l/100 km šestiválce 2,7 EcoBoost. Přesné číslo zatím neznáme, stejně jako u výkonu a točivého momentu. F-150 Power Stroke V6 ale má být přímým konkurentem Ramu 1500 EcoDiesel a ten nabízí 243 koní a 569 Nm. Lion V6 v Range Roveru nabízí 257 koní a 597 Nm a něco takového můžeme očekávat i u F-150.

Nabídka motorů faceliftované F-150 se promění i dále. Začneme-li základní atmosférickou 3,5 V6, tu nahradí nový 3,3l šestiválec s přímým i nepřímým vstřikováním, který slibuje stejný výkon jako dosluhující 3,5, tj. nejméně 286 koní a 343 Nm. Šestistupňová automatická převodovka zůstává.

2,7l EcoBoost V6 dostane více výkonu a prý by měla být i snížena spotřeba, to nejspíš zejména díky novému desetistupňovému automatu. Přesná čísla tu zatím nejsou známa. Větší, 3,5l EcoBoost V6 byl upraven pro modelový rok 2017, mimo jiné dostal 10st. automat a tedy jako jediný zůstane beze změn.

A konečně, pětilitrový atmosférický osmiválec bude nově mít vnitřní vyvložkování válců „nastříkané” pomocí silného elektrického oblouku, podobně jako u 5,2 V8 Voodoo v Mustangu GT350. Cílem je snížit hmotnost motoru a samozřejmě vylepšit výkon. Pětilitr dostane i další vylepšení a také desetistupňový automat, jeho spotřebu ani výkon zatím neznáme.

Po stránce designu nejlépe poslouží fotografie, které si můžete prohlédnout níže. Největší vzhledovou novinkou je možnost výběru ze sedmi různých masek chladiče. Většina z nich bude mít dvě příčné linky táhnoucí se mezi světly podobně jako dvě řady zubů, ale pokud se vám zrovna tyhle nelíbí, můžete mít i normální mřížku. Očekáváme, že aspoň většinu verzí masky bude možné mít i v chromované variantě.

Přední světla jsou také nová a budou existovat dvě verze - klasické halogeny pro levnější varianty F-150 a LEDková světla pro ty dražší, luxusnější. Vpředu je také upravený nárazník. Po stranách si můžeme všimnout nových kol, jejichž velikost bude sahat od 17 do 22 palců, a vzadu přitáhnou pozornost také nová světla a upravený vzhled výklopné zádě, která také bude odlišná pro luxusnější varianty - bude chybět vyražené logo F-150.

Novinky očekávejme pochopitelně také po stránce technologické výbavy. Adaptivní tempomat nově dostane schopnost auto úplně zastavit a pak zase rozjet, např. v dopravní zácpě. Do nabídky přibude autonomní brzdění s detekcí nepozorných chodců a infotainment se bude umět připojit k internetu a vytvořit pro posádku Wi-Fi hotspot.

Rám, kabina i korba zůstávají po fyzické stránce téměř beze změn, jen vzadu prý bude vyztuženo tažné zařízení. A konečně, faceliftovaný Ford F-150 přijde na americký trh někdy v půlce letošního roku; dieselový motor ale bude až v roce 2018. Pochopitelně, do ČR se oficiálně dovážet nebude, ale individuálnímu importu se meze nekladou. Ceník zatím také známý není.


Ford F-150 dostal velký facelift. Teď víc cení zuby, poprvé má pod kapotou diesel - 1 - ford f-150 facelift 2018 prvni 01Ford F-150 dostal velký facelift. Teď víc cení zuby, poprvé má pod kapotou diesel - 2 - ford f-150 facelift 2018 prvni 02Ford F-150 dostal velký facelift. Teď víc cení zuby, poprvé má pod kapotou diesel - 3 - ford f-150 facelift 2018 prvni 03Ford F-150 dostal velký facelift. Teď víc cení zuby, poprvé má pod kapotou diesel - 4 - ford f-150 facelift 2018 prvni 04Ford F-150 dostal velký facelift. Teď víc cení zuby, poprvé má pod kapotou diesel - 5 - ford f-150 facelift 2018 prvni 05Ford F-150 dostal velký facelift. Teď víc cení zuby, poprvé má pod kapotou diesel - 6 - ford f-150 facelift 2018 prvni 06Ford F-150 dostal velký facelift. Teď víc cení zuby, poprvé má pod kapotou diesel - 7 - ford f-150 facelift 2018 prvni 07Ford F-150 dostal velký facelift. Teď víc cení zuby, poprvé má pod kapotou diesel - 8 - ford f-150 facelift 2018 prvni 08Ford F-150 dostal velký facelift. Teď víc cení zuby, poprvé má pod kapotou diesel - 9 - ford f-150 facelift 2018 prvni 09Ford F-150 dostal velký facelift. Teď víc cení zuby, poprvé má pod kapotou diesel - 10 - ford f-150 facelift 2018 prvni 10Ford F-150 dostal velký facelift. Teď víc cení zuby, poprvé má pod kapotou diesel - 11 - ford f-150 facelift 2018 prvni 11Ford F-150 dostal velký facelift. Teď víc cení zuby, poprvé má pod kapotou diesel - 12 - ford f-150 facelift 2018 prvni 12
Ford F-150 má sedm nových masek chladiče a jeden nový diesel

Zdroje: Autoblog, Motor1.com

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.