Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Falcon 2015: facelift pro cestu na věčnost opepří 450 koní pětilitrové V8
25.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Dny Falconu jsou sice sečteny, pro poslední roky se mu však dostane faceliftu ve stylu ostatních Fordů. Vznikne také verze XR8 s 450koňovou V8.
Šestiúhelníková maska Fordu se dostává i do Austrálie, a to pro poslední roky života modelu Falcon, vyráběného a prodávaného právě jen na tomto kontinentu. S koncem výroby Fordů v Austrálii ke konci roku 2016 se totiž tento stroj po desetiletích výroby odebere na odpočinek. Představily se faceliftované modely Falcon XR6 a XR8.
Zvenčí vidíme novou přední masku, která odpovídá soudobému designu Fordů. Přední světla nezapřou inspiraci v novém Mustangu a mají v sobě i LEDky denního svícení. Fotografií není k dispozici mnoho, zdroje ovšem hovoří také o upravené zádi s LEDkovými lampami. Pod slupkou to je stále sedmá generace Fordu Falcon, která se prvně ukázala v roce 2008. V útrobách tedy najdeme automatické a manuální šestistupňové převodovky a pohon zadních kol.
Australský Ford zatím nezveřejnil detaily o motorech, avšak jde-li jen o facelift, velké změny asi čekat nelze. Verze XR6 by si tak mohla zachovat atmosférický řadový šestiválec o objemu čtyř litrů, který dává 261 koní a 391 Nm, XR8 dostane podle čísla osmiválcový motor. Měl by to být kompresorový pětilitr z verze FPV Falcon GT, kde dává 450 koní a 570 Nm. Tento stroj má údajně z nabídky zmizet a zůstane jen silnější GT-P a GT-F.
Silnější varianty, jako například XR6 Turbo, kde zmíněný čtyřlitr dává 362 koní a 533 Nm, by se měly odhalit v nejbližší době. Stejně tak by měly přijít faceliftované modely FPV a také pick-up Falcon Ute. Měl by být k mání také čtyřválec EcoBoost, současná generace má dvoulitr, a Falcon si má zachovat i šestiválec EcoLPi, spalující LPG. To je stále stejný čtyřlitr, jen díky speciální technologii vstřikování nabídne 265 koní a 409 Nm.
Faceliftovaný Falcon by měl jít do prodeje v Austrálii ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku. Do té doby jistě budou známy ceny, detaily o motorech i ceník. Současná inkarnace Falconu začíná na zhruba 41 tisících dolarech, tedy lehce přes 770 tisících korunách.
Ford Falcon XR6 (stříbrný) si nejspíš ponechá čtyřlitrový šestiválec, XR8 (žlutý) dostane kompresorovou V8 z modelu FPV GT
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda