Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Focus 2018: nová generace se rýsuje, dorazí i jako allroad či kupé
7.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná novinka plánuje rovněž snížení hmotnosti, to však nebude až tak enormní. Pod kapotou máme čekat zejména tříválce, bude ale i pohon 4x4.
Modrý ovál v současné době boduje s novým Fordem Focus RS, který se zdá být nadmíru atraktivní. I když do prodeje půjde až na počátku příštího roku (jak fordí...), vývojové oddělení je s ním prakticky hotovo. Ruce do klína však nesložilo, místo toho se již zabývá zcela novou generací standardního Focusu. Ten má být představen někdy v roce 2017, přičemž do prodeje zamíří o rok později. Tedy alespoň v některých verzích.
Zatímco stávající provedení je k mání jako pětidveřový hatchback a kombi či případně jako čtyřdveřový sedan, novinka by měla pokrýt daleko širší okruh motoristů. Důvodem je ten fakt, že půjde o globální vůz, který chce výrazně zabodovat také v Americe. Očekávat tedy máme nejen třídvířko, ale vůbec poprvé v historii modelu také dvoudveřové kupé. To chce konkurovat třeba podobně střiženým japonským modelům či VW Scirocco.
Německá automobilka je přitom modrému oválu očividně velkým trnem v oku, neboť Ford hodlá pokrýt prakticky celé portfolio Volkswagenu. Systém pohonu všech kol, který byl vyvinut pro výše zmíněný Focus RS, se tedy nastěhuje i pod kapotu základních modelů. Mimo to pak dorazí i verze X-Road, která se hodlá postavit třeba takové Škodě Octavia Scout nebo Golfu Alltrack.
V plánu je také příchod plug-in hybridní verze, která má spřáhnout tříválcový spalovací agregát s elektromotorem a jež chce konkurovat kromě Golfu GTE také Toyotě Prius. Očekává se ovšem také opětovný příchod ryze elektrického provedení, přičemž oba tyto modely dostanou do vínku mnohem větší baterie, které jim umožní delší „bezemisní“ dojezd.
Všechny tyto verze budou, stejně jako třeba příští Kuga a další kompakty, postaveny na nové modulární platformě, se kterou je spojena redukce hmotnosti. Momentálně se ovšem hovoří jen o nějakých 50 kilogramech, což není zrovna enormní cifra, zvláště ne v porovnání s konkurenčním Opelem Astra, který by měl srazit až třikrát více kil.
Na soudy je ale ještě příliš brzdy, přeci jen slavnostní premiéra není zrovna za rohem. Je tedy dost možné, že Ford se nakonec bude snažit o vylepšení reputace, která v této oblasti v poslední době není zrovna příkladná a danou hmotnost srazí o daleko větší porci. Vývojářům ale pod ruku nevidíme, proto nebudeme dále spekulovat.
Místo toho se podíváme na design, který by zejména v přední části měl projít pouze evoluční změnou. Ford si chce totiž masku, která připomíná modely Astonu Martin, piplat zhruba stejným způsobem jako třeba Audi. Otázkou jsou pak třeba světlomety, v době příchodu novinky na trh by ale takové diody měly být již standardem.
Přesunout se můžeme pod kapotu, kde lze očekávat hlavně tříválcové motory. Kromě již známého litrového agregátu EcoBoost je ve vývoji také 1,5litrová pohonná jednotka se třemi válci (dnes má čtyři), chybět ale samozřejmě nebudou také čtyřválce. Ty ovšem budou určeny zejména sportovním verzím typu ST a RS. Tím nám ale dostupné informace končí.
Nová generace Fordu Focus má být k mání také jako dvoudveřové kupé, vůbec poprvé v historii tohoto modelu (tedy pokud nepočítáme Focus CC)
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 8 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejnovější články
- Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 3 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 4 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 6 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 7 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva