Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford ještě zkusí vzkřísit umírající Mondeo, důkaz nafotili v Belgii
12.8.2018 | Petr Prokopec
Současné Mondeo je prodejní fiasko a je jen otázkou času, než trh opustí bez přímého nástupce. Ještě než se to stane, dorazí zřejmě úplně poslední facelift.
V říjnu 2012 Ford oznámil, že hodlá uzavřít svou továrnu v belgickém Genku kvůli nevytížené kapacitě. K tomu o dva roky později skutečně došlo, což sice na straně jedné umožnilo restrukturalizaci evropské divize značky, nicméně na straně druhé musela automobilka řešit jeden zásadní problém, a sice výrobu Mondea. Ta byla nakonec přestěhována do španělské Valencie, kvůli čemuž se evropská verze amerického modelu Fusion neskutečně zdržela.
Oba sourozenci tedy sice mají tentýž mechanický základ, nicméně jejich životní cyklus je výrazně odlišný. Americký Fusion přišel na svět v roce 2012 a o čtyři léta později se dočkal faceliftu. Před několika málo měsíci dorazila druhá modernizace, nicméně tu jsme již mohli přivítat v poněkud hořkosladkém duchu. Automobilka totiž předtím oznámila, že ruší vývoj nové generace a daný model na severoamerickém trhu zcela zařízne.
Evropské Mondeo je pro změnu k mání od roku 2014, na facelift ale ještě nedošlo. A jelikož Ford před pár dny oznámil, že hodlá i na Starém kontinentu zredukovat svou nabídku a nahradit hlavně sedany a MPV crossovery a SUV, nepočítali jsme již příliš s tím, že modely odsouzené k odchodu bude dále vyvíjet. Přesto se tak děje a Ford zkusí dát s Mondeem - podobně jako v Americe - ještě jednu ránu, než jeho osud zpečetí zcela.
Momentálně si tedy můžeme předčasně představit jakýsi poloviční facelift, který se dotýká pouze kombíku, a to navíc jen v zadních partiích. Povšimnout si zde můžeme odlišných světel, do nichž zasahuje chromový proužek táhnoucí se napříč celým víkem. Daný krok má přitom napomoci s optickým rozšířením vozu. Zda zůstane vyhrazen kombíku, můžeme zatím jen spekulovat, na fotkách ale vidíme jen ten.
Stejně tak není jisté, zda jde o všechny změny, nebo na fotkách vidíme prototyp (zajímavé je, že Ford stále používá belgickou registraci, i když tamní továrnu zavřel) opatřený pouze částí nových dílů. Spekulace naznačují druhou možnost a v závěru letošního nebo na počátku příštího roku bychom se měli dočkat odhalení vozu i s agresivněji stylizovaným falešným difuzorem a u méně praktických variant také spoilerem na víku zavazadelníku. Vpředu mají tyto změny doprovodit přepracované mlhovky, jež budou součástí nového nárazníku.
U motorů už se v souvislosti s homologací dle metodiky WLTP drobně měnilo. V ceníku se tyto novinky ale neprojevily, verzi 2,0 TDCI je tedy nadále možné pořídit se 150 či 180 koňmi. Základ pak zůstane neměnný i v rámci faceliftu, střed nabídky ale posílí na 190 koní a na vrcholu se usídlí nový motor se dvěma turby a 238 koňmi. Stárnoucí šestistupňový automat bude nahrazen modernějším osmistupňovým. V obou případech, tedy jak u pohonných jednotek, tak u převodovky, se jedná o tytéž změny, které v březnu proběhly u evropské verze Fordu Edge.
Jestli to Mondeu pomůže alespoň trochu nakopnout jeho prodeje, je otázkou, na každý pád je to zřejmě poslední vzpruha, kterou kdy dostane. Příští rána, jíž se vůz dočká, bude nejspíše ta poslední, smrtící...
Ford Mondeo Kombi se skutečně dočkal lehce přepracované zádě...
...jak dokazuje porovnání s prvotním provedením této generace
Zdroj: Autoweek.nl
Další zajímavé články:
Bleskovky
- Řidič Audi se v horách tvrdě přesvědčil, že pohon všech kol quattro není všemocný
před 7 hodinami - Policie teď dokáže změřit rychlost auta až ze vzdálenosti 1 km, touto hračkou
před 8 hodinami - Někdo si postavil falešné nejlepší Ferrari z plechu, nebojí se s ním vyrazit do ulic
včera - Zloděj použil svou nejlepší schopnost k tomu, aby zachránil dítě uvězněné v autě
včera - Řidič ve 200 km/h na dálnici vyblikal i policisty, ti mu to vrátili i s úroky
18.2.2019
Nejnovější články
- Revoluční technika může zcela změnit způsob, jakým řídíme auta v noci
před 3 hodinami - Jediná značka odmítající dotykové displeje v autech jasně řekla, proč jsou špatné
před 6 hodinami (1) - Řidič Audi se v horách tvrdě přesvědčil, že pohon všech kol quattro není všemocný
před 7 hodinami - Policie teď dokáže změřit rychlost auta až ze vzdálenosti 1 km, touto hračkou
před 8 hodinami - Audi s diesely nekončí, nový motor má turbo, el. kompresor, 347 koní a 700 Nm
před 9 hodinami - Rusové nacpali do nevinné Škody Yeti motor 2,5 TFSI, je to vlk v hávu beránka
dnes (1) - Další stát uvažuje o neomezené rychlosti na dálnicích. Limit by na nich dokonce být nesměl
dnes - Test dieselů reálném v provozu ukázal, jak nesmyslné je německé tažení proti nim
dnes - V Německu našli první auto, které potají měřilo rychlost, starý radar byl pořád uvnitř
dnes - Jak rychle otevřít zamrzlé dveře auta? Existuje hned několik osvědčených způsobů
dnes
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86 22:41 - jarka
- Rychlodotazy 21:28 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 20:25 - řidičBOB
- Hon na piráty 20:16 - řidičBOB
- Co právě teď posloucháte? 19:16 - Brus
- Lyžárna 18:29 - pavproch
- BMW Divize 17:51 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 17:19 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 17:06 - jerry
- Hledám technika do své firmy 15:52 - pavproch
Autobazar
Škoda Octavia 1.2 TSI
r.v. 2013
215 000,- KčVW Passat 2.0 TDI
r.v. 2015
425 000,- KčOpel Astra 1.6 CDTI
r.v. 2015
280 000,- KčOpel Astra 1.4 16V
r.v. 2016
260 000,- KčMazda 6 2.2 CD
r.v. 2013
350 000,- KčRenault Megane 1.6 SCe
r.v. 2017
360 000,- KčRenault Clio 1.2 16V
r.v. 2010
98 000,- KčŠkoda Fabia 1.4 16V
r.v. 2008
140 000,- Kč