Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford ještě zkusí vzkřísit umírající Mondeo, důkaz nafotili v Belgii
12.8.2018 | Petr Prokopec
Současné Mondeo je prodejní fiasko a je jen otázkou času, než trh opustí bez přímého nástupce. Ještě než se to stane, dorazí zřejmě úplně poslední facelift.
V říjnu 2012 Ford oznámil, že hodlá uzavřít svou továrnu v belgickém Genku kvůli nevytížené kapacitě. K tomu o dva roky později skutečně došlo, což sice na straně jedné umožnilo restrukturalizaci evropské divize značky, nicméně na straně druhé musela automobilka řešit jeden zásadní problém, a sice výrobu Mondea. Ta byla nakonec přestěhována do španělské Valencie, kvůli čemuž se evropská verze amerického modelu Fusion neskutečně zdržela.
Oba sourozenci tedy sice mají tentýž mechanický základ, nicméně jejich životní cyklus je výrazně odlišný. Americký Fusion přišel na svět v roce 2012 a o čtyři léta později se dočkal faceliftu. Před několika málo měsíci dorazila druhá modernizace, nicméně tu jsme již mohli přivítat v poněkud hořkosladkém duchu. Automobilka totiž předtím oznámila, že ruší vývoj nové generace a daný model na severoamerickém trhu zcela zařízne.
Evropské Mondeo je pro změnu k mání od roku 2014, na facelift ale ještě nedošlo. A jelikož Ford před pár dny oznámil, že hodlá i na Starém kontinentu zredukovat svou nabídku a nahradit hlavně sedany a MPV crossovery a SUV, nepočítali jsme již příliš s tím, že modely odsouzené k odchodu bude dále vyvíjet. Přesto se tak děje a Ford zkusí dát s Mondeem - podobně jako v Americe - ještě jednu ránu, než jeho osud zpečetí zcela.
Momentálně si tedy můžeme předčasně představit jakýsi poloviční facelift, který se dotýká pouze kombíku, a to navíc jen v zadních partiích. Povšimnout si zde můžeme odlišných světel, do nichž zasahuje chromový proužek táhnoucí se napříč celým víkem. Daný krok má přitom napomoci s optickým rozšířením vozu. Zda zůstane vyhrazen kombíku, můžeme zatím jen spekulovat, na fotkách ale vidíme jen ten.
Stejně tak není jisté, zda jde o všechny změny, nebo na fotkách vidíme prototyp (zajímavé je, že Ford stále používá belgickou registraci, i když tamní továrnu zavřel) opatřený pouze částí nových dílů. Spekulace naznačují druhou možnost a v závěru letošního nebo na počátku příštího roku bychom se měli dočkat odhalení vozu i s agresivněji stylizovaným falešným difuzorem a u méně praktických variant také spoilerem na víku zavazadelníku. Vpředu mají tyto změny doprovodit přepracované mlhovky, jež budou součástí nového nárazníku.
U motorů už se v souvislosti s homologací dle metodiky WLTP drobně měnilo. V ceníku se tyto novinky ale neprojevily, verzi 2,0 TDCI je tedy nadále možné pořídit se 150 či 180 koňmi. Základ pak zůstane neměnný i v rámci faceliftu, střed nabídky ale posílí na 190 koní a na vrcholu se usídlí nový motor se dvěma turby a 238 koňmi. Stárnoucí šestistupňový automat bude nahrazen modernějším osmistupňovým. V obou případech, tedy jak u pohonných jednotek, tak u převodovky, se jedná o tytéž změny, které v březnu proběhly u evropské verze Fordu Edge.
Jestli to Mondeu pomůže alespoň trochu nakopnout jeho prodeje, je otázkou, na každý pád je to zřejmě poslední vzpruha, kterou kdy dostane. Příští rána, jíž se vůz dočká, bude nejspíše ta poslední, smrtící...
Ford Mondeo Kombi se skutečně dočkal lehce přepracované zádě...
...jak dokazuje porovnání s prvotním provedením této generace
Zdroj: Autoweek.nl
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 4 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 5 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 7 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 8 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva