Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Mustang 2018: facelift s předkusem oficiálně odhalen, skutečně bez V6
17.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Legendární pony car přišel o základní motor. Místo něj počítá s pozměněnou přídí, digitálním přístrojovým štítem či 10stupňovým automatem.
Fordu Mustang 2018 jsme se dnes již jednou věnovali, modrému oválu totiž unikly záběry právě modernizovaného provedení. Fanoušci legendárního pony caru tak rázem měli pozdvižení, neboť facelift po stránce vizuální rozhodně nepatří mezi ty povedené. Značka upravila zejména přední nárazník tak, že čelní partie rázem budí zdání předkusu. A my jsme výraz přídě rovnou přirovnali k výrazu čivavy, kterou u nás můžete znát třeba z reklamy na Kofolu.
Mimo výše zmíněnou modifikaci facelift zároveň přiváží také novou čelní masku či výdechy horkého vzduchu, přepracování se ovšem dočkal také nárazník. Vpředu i vzadu navíc najdeme diodová světla, přičemž ta koncová i nadále počítají s třídílným provedením. Jejich tvar ale nyní více připomíná písmeno „C“. Mimo to modrý ovál ještě osvěžil paletu barev, do které se nastěhovaly odstíny Kona Blue, Orange Fury a Royal Crimson.
Podle Melvina Betancourta, designéra exteriéru, nyní máme tu čest s „nejlepším Mustangem všech dob“. Jak jsme ovšem zmínili již výše, s tímto výrokem bude souhlasit asi jen málokdo, alespoň po vizuální stránce. O poznání více bodů ale může facelift nahnat uvnitř, zvláště u milovníků nejnovější techniky. Inovovaný Mustang totiž dostal do vínku 12palcový digitální přístrojový štít, který sice zachovává klasický vzhled, ale umožňuje i nemalou individualizaci.
Pokud ovšem po digitální technice netoužíte, nezoufejte, nový štít je za příplatek a ve standardu všechny varianty Fordu Mustang počítají s analogovým provedením. Mimo to ovšem dorazily nové materiály, vůbec poprvé je možné sáhnout také po vyhřívaném volantu. Dále se v doplňkové výbavě objevuje i čalounění středové konzole doplněné ručním prošíváním. Jednoznačně zde tak máme posun směrem k prémiovému segmentu.
Navýšena byla aktivní i pasivní bezpečnostní výbava, ve které nechybí přednárazový systém s detekcí chodců, detekce únavy řidiče, monitoring jízdy ve zvoleném pruhu či kontrola vzdálenosti od vpředu jedoucích vozů. Poněkud smutnou stránkou faceliftu je ale potvrzení ukončení výroby atmosférického 3,7litrového šestiválce. Podle Fordu totiž byl spojen s horší spotřebou a výkony než 2,3litrový přeplňovaný čtyřválec.
Pohonná jednotka EcoBoost tedy nově přebírá roli základního agregátu, přičemž v rámci faceliftu doznala lehkého navýšení výkonu. Konkrétní čísla ale Ford nezveřejnil, pouze udává lepší odezvu při akceleraci. Lépe reagovat pak ostatně má i pětilitr V8, který dostal nové vstřikování paliva a kompresní poměr zvýšený z 11:1 na 12:1. Výsledkem jsou přitom nejen vyšší otáčky motoru, ale také více koní a nižší spotřeba.
Ani v tomto případě nejsou k dispozici konkrétní data, Ford ovšem dodává, že kromě standardního šestistupňového manuálu je možné oba agregáty spřáhnout s novou desetistupňovou automatickou převodovkou. Ta má přitom nabízet rychlejší změnu jednotlivých stupňů a tedy vylepšovat sprinty. I manuál ale prošel modernizací a nyní počítá s dvouhmotnostním setrvačníkem či spojkou se dvěma kotouči.
Osmiválcové provedení GT dále dostalo do vínku aktivní výfukový systém zlepšující vokální projev vozu, za příplatek je pak možné novinku osadit ještě paketem Performance. Jeho součástí je přitom nejen podvozek MagneRide s adaptivními tlumiči, ale také zakázkové pneumatiky Michelin Pilot Super Sport 4 o šířce 255 milimetrů vpředu a 275 milimetrů vzadu. Doplněny přitom mohou být zcela novým designem kol.
Tím nám ale informace končí, pročež jen dodáme, že Ford chce i nadále Mustang prodávat ve 148 zemích světa. S ohledem na absenci šestiválce a posun kabiny směrem k prémii se přitom dá počítat s tím, že ceny nejvýrazněji narostou ve Státech. S ohledem na odpor publika vůči čelním partiím ale není jisté, zda automobilka záhy po debutu nepřijde s výraznými slevami. A možná i brzkým novým faceliftem.
Facelift Fordu Mustang se po stránce vizuální příliš nepovedl, na nyní uvolněných fotkách to ale není tak patrné
Sada uniklých záběrů lépe prozradila...
...že před faceliftem bylo lépe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda