Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford opouští Rusko, nechtěná auta teď vyprodává se slevou až 205 tisíc Kč
6.4.2019 | Petr Prokopec
Američané se rozhodli na Rusko úplně zanevřít a obtížně prodejné vozy si s sebou zpět nevezmou. Musí je tak v omezeném čase vyprodat, což si žádá jediné - pořádné slevy.
Škoda opakovaně potvrzuje, že ruský trh je pro ni nadmíru důležitý. Dokonce natolik, že tam bude nabízet i zvláštní verzi SUV Karoq. Kromě toho se země dočká i druhé generace modelu Rapid, který se sice pochlubí prakticky stejnou vizáží jako nový hatchback Scala, ovšem pod líbivým kabátem nabídne starší techniku. Důvod je v obou případech stejný - Škoda se tímto způsobem dostane na nižší cenu, než s jakou jsou její vozy spojovány na západ od ruských hranic.
Mladoboleslavská značka tak zvolila naprosto odlišný způsob, jak se vypořádat se specifiky ruského trhu, než Ford. Pro ten tento trh nikdy nebyl prioritou, přesto tam v roce 1992, tedy krátce po rozpadu Sovětského svazu, zamířila. Jejím partnerem se stala společnost Sollers, se kterou Ford uzavřel joint venture. Každá strana přitom držela poloviční podíl, přičemž Rusové modrému oválu zpřístupnili tři továrny na výrobu aut a pohonných jednotek.
Počáteční očekávání však nebyla nikdy naplněna. Třeba továrna ve Vsevoložsku má roční kapacitu 25 tisíc aut, ovšem loni vyprodukovala pouze 15 345 vozů, tedy o 21,4 % méně než v předchozím období. Pohled na celkové prodeje je pak ještě tristnější, ačkoliv loni Ford v Rusku prodal 53 234 nových aut, tedy o 5,7 % více než předloni. Nicméně vůči 130 809 prodaným vozům v roce 2012 jde o velký propad. A po prvních dvou letošních měsících je Ford dole o dalších 45,2 %.
Suma sumárum, Ford v Rusku nikdy nezazářil a v posledních měsících je zájem o jeho vozy mimořádně malý. Důvodem je, že jeho poslední novinky míří s cenou spíše směrem k prémiovému segmentu, na což ruská klientela evidentně není příliš zvědavá. Ford přitom nehodlá jít cestou Škody, která použije již zaplacenou techniku a dosáhne tak i při nízkých cenách zisku. Místo toho ruský trh s osobními vozy opustí.
Dle oficiálního prohlášení automobilky bude veškerá výroba zastavena v červnu letošního roku, k září pak budou ukončeny veškeré aktivity. Znovu je ale třeba dodat, že se tak stane pouze v souvislosti s osobními vozy. Spolupráce s firmou Sollers týkající se náklaďáků bude pokračovat, ovšem již v rámci nového společného podniku, ve kterém mají Rusové kontrolní 51procentní podíl. S výrobou se i nadále počítá s továrně v Elabuze, kde bude místo stávajících motorů montován Transit.
Souběžně s tímto oznámením pak Ford zahájil i výprodej skladových zásob, který je velmi lákavý - na vozy je poskytována sleva ve výši až 585 tisíc rublů (204 840 Kč). Focus ve výbavě Trend je tak nově k mání od 705 000 RUB (246 860 Kč), zatímco Kuga se stejným stupněm vychází na 1 301 000 rublů (455 550 Kč) a za Explorer s výbavou XLT dají zákazníci minimálně 2 372 000 RUB (830 570 Kč). Platnost nabídky je přitom omezena, pochopitelně do vyprodání zásob či v tuto chvíli do konce dubna.
Dá se samozřejmě předpokládat, že při tomto poklesu zájem o vozy modrého oválu vzroste, i když zázraky by dealeři rozhodně neměli očekávat. Kupříkladu všechny modely Lady jsou k dispozici za ještě nižší částku, než na které startuje zlevněný Focus. Totéž pak lze říci třeba o Škodě Rapid. Není tak vlastně překvapivé, že dosavadní regulérní nabídka modrého oválu se míjela účinkem. Pro tradiční ruské zákazníky byla opravdu příliš drahá a bohatší klientelu neoslovovala.
Ford končí s výrobou a prodejem osobních vozů na ruském trhu, jeho vozy byly pro tamní klientelu příliš drahé. A drahé pro Rusy zůstávají i po drastickém zlevnění skladových zásob
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 12 minutami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 minutami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před hodinou - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 2 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 4 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Card games have become an integral part of entertainment culture all over the world. 04.19. 11:36 - berylbruse
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan