Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford odhalil nový „malý” diesel pro USA. Jak asi tušíte, znamená to tam něco jiného
8.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Fordu patří uznání už za to, že si v této době troufl přijít na americký trh s novým naftovým motorem. A také za to, jakému dieselu říká „malý”.
Existuje spousta indicií, které by leckoho mohly vést k závěru, že naftové motory v osobních automobilech míří do starého železa. Odstartoval to skandál Volkswagenu a přestože se nakonec ukázalo, že do jisté míry šlo o bouři ve sklenici vody, současně to namířilo prstem na reálné problémy. Důsledkem je konec dieselů v autech, kde nikdy nedávaly velký smysl a pokračování vývoje v oblastech jejich přirozeného uplatnění. Jednou z nich jsou ty nejprodávanější vozy ve Spojených státech.
Od letošního roku tedy zákazníci mohou objednávat Ford F-150 s již šestou pohonnou jednotkou. Jde „malý” diesel Power Stroke, který svým názvem odkazuje na 6,7litrový turbodiesel, který již automobilka nabízí pod kapotou výše postavené modelové řady F-Series Super Duty. Jak asi tušíte, s tímto bratrem ve zbroji nejde o žádného prcka, ale pořád důstojný o třílitrový šestiválec. Se svým větším sourozencem ale novinka novinka nic společného, místo toho vychází z třílitru, který užívají modely Jaguaru a Land Roveru. I ten ovšem nese znak modrého oválu.
Kvůli mohutnému pick-upu u něj automobilka provedla řadu modifikací. Máme tu tedy unikátní kovanou hřídel, turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek, ložiska či vstřikování paliva při vyšším tlaku. Dalším unikátem je v dnešní době mechanický ventilátor. Podle Fordu nemohl být použit elektrický, neboť při extrémní zátěži by 12voltový elektrický systém nedokázal zajistit dostatečný přísun vzduchu. U příští generace chce ale značka přepřáhnout na 48voltový okruh.
Pokud toužíte po suchých číslech, můžeme rovnou zmínit, že nový motor produkuje 254 koní v 3 250 otáčkách a 597 Nm točivého momentu při 1 750 ot./min. Standardně bude spřažen s 10stupňovou automatickou převodovkou, jež byla adaptována pro použití v tomto modelu. S jízdní dynamikou či spotřebou se Ford zatím nepochlubil, prý však cílí na 7,84litrový průměr. To na první pohled nevypadá zrovna působivě, nezapomínejme však, že jde o obří pick-up.
F-150 Power Stroke Diesel by měl na své korbě uvézt 916 kilogramů, zatímco tažná kapacita činí neskutečných 5 171 kg. Pro Ford jsou zrovna tato data nadmíru důležitá, neboť na 70 procent stávajících majitelů pick-upu za svým vozem tahá přívěs. Nový diesel tedy má šance okouzlit nemalé publikum, nicméně i díky výše zmíněnému stigmatu automobilka počítá s tím, že po nové motorizaci sáhne jen pět procent veškerých zákazníků.
Ti mohou počítat s dojezdem až 1 255 kilometrů na jednu 98litrovou nádrž, stran paliva bude motor „požírat“ také roztok močoviny. Podle Fordu by 20litrová nádržka umístěná vedle palivové nádrže měla vydržet na 16 tisíc kilometrů (na to odkazuje i jeden z obrázků níže), než musí být doplněna. Objednávkové knihy se otevřou v polovině dubna, přičemž zákazníci mohou spojit nový diesel s vyššími úrovněmi výbav Lariat, King Ranch a Platinum.
Podle automobilky je spárování turbodieselu a vyššího standardu logické, zákazníci táhnoucí za svými vozy přívěsy obvykle v showroomech Fordu utrácejí daleko více. Tentokráte ovšem budou muset sáhnout do kapsy opravdu hluboko, neboť třeba na úrovni King Ranch je nový diesel dražší o 3 000 USD (cca 63 700 Kč) vůči variantě osazené benzinovým osmiválcem, jež je k mání od 51 835 USD (1,1 mil. Kč).
Ford F-150 je nově k mání s třílitrovým turbodieselem. Dle značky po této verzi ale sáhne jen okolo pěti procent zákazníků
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nejčtenější články
- Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 11:03 - řidičBOB
- BMW Divize 03.28. 10:58 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 09:14 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Onboard videa 03.28. 02:40 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch
- Samosvorné diferenciály pro BMW 03.27. 12:37 - Předseda