Ford překvapil ostrou verzí svého pick-upu. Je totiž slabá, navíc dieselová

Zvláštní nápad dostali u Fordu, když se rozhodli zrovna v dnešní době přijít s ostrým naftovým autem. Které navíc není tak výkonné, jak by mělo být.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford překvapil ostrou verzí svého pick-upu. Je totiž slabá, navíc dieselová

7.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ford překvapil ostrou verzí svého pick-upu. Je totiž slabá, navíc dieselová

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zvláštní nápad dostali u Fordu, když se rozhodli zrovna v dnešní době přijít s ostrým naftovým autem. Které navíc není tak výkonné, jak by mělo být.

Není Ranger jako Ranger. To jsme si mohli vysvětlit již před pár dny, kdy Ford vrátil legendární pick-up na americký trh. Na Starém kontinentu jde o variaci na Mazdu BT-50, v zámoří jde o zcela separátní model. Ten má zatím pouze jedinou potvrzenou jednotku, a sice 2,3litrový přeplňovaný čtyřválec EcoBoost, jehož výkon se bude pohybovat někde mezi 280 a 350 koňmi.

Jenže tím příběh této novinky neskončí, na trh se chystá další provedení. Automobilka vytáhne ostré provedení Raptor, které bude v případě Fordu Ranger nabízeno vůbec poprvé. Podle modrého oválu půjde o „továrnou postavený sportovní pick-up“, což naznačuje už samo jméno - v případě modelu F-150 má Raptor pod kapotou 456 koní generovaných šestiválcovým biturbem. Jenže u Rangeru bude všechno jinak.

Tento Raptor dostane pouze čtyřválec o dvoulitrovém objemu. K dispozici pak bude sice znovu dvojité přeplňování, nicméně značka překvapivě pod kapotu osadí diesel. To není zrovna sportovní jednotka, která navíc standardní provedení nepřekoná ani výkonem. Ten má vystoupat pouze na 214 koní, což je sice na dvoulitrový turbodiesel hodně, nicméně na vrchol nabídky to s ohledem na výše zmíněné rozhodně stačit nebude.

Mimo tuto skutečnost je pak překvapivé, že Ford po tomto agregátu vůbec sáhl, koneckonců dieselům je předpovídána brzká smrt. Přesto s ním automobilka přichází. Stojí za tím to, že Ranger Raptor není americkým Rangerem, ale onou přepracovanou Mazdou. Na druhou stranu, špióni již odhalili, že toto provedení nabídne modrý ovál také na domácím trhu. Zda u toho ale znovu budou „producent sazí“ bude, není jisté.

Motor bude kromě zmíněných 214 koní produkovat také 500 Nm. O přenos výkonu na všechna čtyři kola se postará desetistupňová automatická převodovka, již Ford vyvinul ve spolupráci s General Motors. Ve všech rozích se objeví 17palcová kola obutá do pneumatik BF Goodrich, o zkrocení potenciálu motoru se pak postarají brzdy s kotouči o rozměru 322 milimetrů.

Vývoj má na starosti australská divize Fordu za asistence americký tým značky. Také to naznačuje jeho možný příchod do USA. Obě oddělení přitom provedení Raptor osadila také zakázkovým podvozkem Fox, jenž doplní dodatečné ochranné pláty. Chybět pak nebude ani jízdní režim Baja Mode, který byl převzat z modelu F-150 Raptor a který dle očekávání navyšuje prostupnost terénem.

Na zbytek informací bude potřeba vyčkat do oficiálního odhalení, na samotný vůz pak nejspíše až do začátku příštího roku. Doplnit tak již jen můžeme, že vyráběn bude v Thajsku a značka nabídne pouze prodlouženou kabinu se párem bočních dveří.


Ford překvapil ostrou verzí svého pick-upu. Je totiž slabá, navíc dieselová - 1 - Ford Ranger Raptor 2019 prvni foto 01Ford překvapil ostrou verzí svého pick-upu. Je totiž slabá, navíc dieselová - 2 - Ford Ranger Raptor 2019 prvni foto 02Ford překvapil ostrou verzí svého pick-upu. Je totiž slabá, navíc dieselová - 3 - Ford Ranger Raptor 2019 prvni foto 03Ford překvapil ostrou verzí svého pick-upu. Je totiž slabá, navíc dieselová - 4 - Ford Ranger Raptor 2019 prvni foto 04Ford překvapil ostrou verzí svého pick-upu. Je totiž slabá, navíc dieselová - 5 - Ford Ranger Raptor 2019 prvni foto 05
Nový Ford Ranger Raptor nemá s nedávno odhaleným americkým pick-upem kromě názvu pranic společného, jde totiž o model postavený na bázi Mazdy BT-50. Značka však podobnou úpravu chystá i pro vůz prodávaný v USA

Zdroj: Motoring

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.