Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford definitivně dohnaly hříchy minulosti, v kauze vadných převodovek kapituloval
20.7.2019 | Petr Miler
Američanům to trvalo roky, „pozdě, ale přece” nicméně platit nepřestalo. Po řadě soudních sporů a úniku interních dokumentů Ford musel uznat, že v téhle hře už nevyhraje a zákazníkům vadné PowerShifty oprav bez řečí.
Je to kauza, kterou sledujeme už roky, neboť přesně tak dlouho trvají útrapy zákazníků Fordu, kteří si mezi léty 2011 a 2017 pořídili některý z menších modelů značky s automatem PowerShift, zejména pak Fiestu a Focus. Problémy jsou s nimi od začátku ve větší či menší míře se dotkly řady z 1,9 milionu lidí, kteří si tahle auta po celém světě koupili. Stěžovali si na „prokluzování, zasekávání a samovolné vyřazování během jízdy“ či brzké opotřebení vyžadující drahou opravu, Ford ale na jejich nářky nikdy nedbal.
Odmítal záruční opravy a problémy označoval za následek uživatelských chyb, od roku 2016 ale začal tahat za kratší kus provazu. První zlom nastal loni, když se zákazníci domohli odškodnění v Austrálii, skutečně přelomovým se nicméně stal až letošní rok. Americký soudní spor o totéž odhalil řadu interních dokumentů, které jasně ukazují, že Ford o problémech věděl ještě před uvedením PoweShiftu na trh, neřešil je a nedbal ani potíží, které se objevily po začátku prodejů. Až medializace těchto dokumentů jej donutila kapitulovat.
Podle Automotive News Ford minulý týden obeslal zatím americké dealery značky s tím, aby bez protestů poskytli zdarma opravu všem zákazníkům, kteří si na problémy s dotčenými PowerShifty budou stěžovat. Dealerství mají podle instrukcí automobilky „domluvit diagnostiku auta a opravit jej tak, jak bude nezbytné” na účet firmy. To je skutečně dramatická změna přístupu oproti dosavadnímu strkání hlavy do písku ad infinitum.
Ford je připraven se takto zabývat všemi auty s problematickými PowerShifty z let 2011 a 2017, tedy i těmi, která jsou dávno mimo záruku. Tento přístup se podle dostupných informací zatím týká jen USA, ale protože jde o globální problém, čekejme brzy globální opatření v podobném duchu. Ford by si jen nabíhal na vidle, kdyby v Evropě zkoušel tvrdit, že za nic nemůže a na druhé straně Atlantiku všem zákazníkům bez protestu poskytoval opravy zdarma.
Ford o fatálních problémech převodovek PowerShift věděl roky a nedělal nic. Až teď se chytil za nos a je připraven všem zákazníkům poskytnout opravu zdarma, zatím alespoň v USA
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před hodinou - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 2 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda