Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford definitivně dohnaly hříchy minulosti, v kauze vadných převodovek kapituloval
20.7.2019 | Petr Miler
Američanům to trvalo roky, „pozdě, ale přece” nicméně platit nepřestalo. Po řadě soudních sporů a úniku interních dokumentů Ford musel uznat, že v téhle hře už nevyhraje a zákazníkům vadné PowerShifty oprav bez řečí.
Je to kauza, kterou sledujeme už roky, neboť přesně tak dlouho trvají útrapy zákazníků Fordu, kteří si mezi léty 2011 a 2017 pořídili některý z menších modelů značky s automatem PowerShift, zejména pak Fiestu a Focus. Problémy jsou s nimi od začátku ve větší či menší míře se dotkly řady z 1,9 milionu lidí, kteří si tahle auta po celém světě koupili. Stěžovali si na „prokluzování, zasekávání a samovolné vyřazování během jízdy“ či brzké opotřebení vyžadující drahou opravu, Ford ale na jejich nářky nikdy nedbal.
Odmítal záruční opravy a problémy označoval za následek uživatelských chyb, od roku 2016 ale začal tahat za kratší kus provazu. První zlom nastal loni, když se zákazníci domohli odškodnění v Austrálii, skutečně přelomovým se nicméně stal až letošní rok. Americký soudní spor o totéž odhalil řadu interních dokumentů, které jasně ukazují, že Ford o problémech věděl ještě před uvedením PoweShiftu na trh, neřešil je a nedbal ani potíží, které se objevily po začátku prodejů. Až medializace těchto dokumentů jej donutila kapitulovat.
Podle Automotive News Ford minulý týden obeslal zatím americké dealery značky s tím, aby bez protestů poskytli zdarma opravu všem zákazníkům, kteří si na problémy s dotčenými PowerShifty budou stěžovat. Dealerství mají podle instrukcí automobilky „domluvit diagnostiku auta a opravit jej tak, jak bude nezbytné” na účet firmy. To je skutečně dramatická změna přístupu oproti dosavadnímu strkání hlavy do písku ad infinitum.
Ford je připraven se takto zabývat všemi auty s problematickými PowerShifty z let 2011 a 2017, tedy i těmi, která jsou dávno mimo záruku. Tento přístup se podle dostupných informací zatím týká jen USA, ale protože jde o globální problém, čekejme brzy globální opatření v podobném duchu. Ford by si jen nabíhal na vidle, kdyby v Evropě zkoušel tvrdit, že za nic nemůže a na druhé straně Atlantiku všem zákazníkům bez protestu poskytoval opravy zdarma.
Ford o fatálních problémech převodovek PowerShift věděl roky a nedělal nic. Až teď se chytil za nos a je připraven všem zákazníkům poskytnout opravu zdarma, zatím alespoň v USA
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 5 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 2 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 3 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 5 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 6 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva