Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Francouzi řádí v nabídce Opelu. Hned pět dnešních modelů skončí bez nástupce
10.10.2018 | Petr Prokopec
Německou automobilku čekají pod taktovkou nových majitelů další razantní změny. Z aktuální nabídky značky zbude jen torzo, záplatou mají být zcela nové modely, které za odpadlíky zaskočí.
Pohled na současné prodeje Opelu (a jeho britské odnože Vauxhallu) může přinést potěšení snad jen jeho konkurenci. Je sice pravda, že loni v Evropě prodal 935 169 aut, tedy o více než sto tisíc více než v roce 2013, kdy si značka sáhla na třicetileté dno. Nicméně v té době jí i mizerný výsledek stačil na 6,72procentní tržní podíl, zatímco loni to kvůli růstu konkurence bylo již jen 6,04 procenta. A letos Opel míří ještě níže.
V co přesně tato situace vyústí? Zvláště v době, kdy Němci spadají pod francouzské PSA? Pokud tipujete pokračování opravdu zásadní restrukturalizace, pak máte pravdu. Týkat se nebude jen samotné organizace, tedy zaměstnanců či továren, ale rovněž nabídky. Ta do roka velmi prořídne, neboť skončit mají modely Adam, Karl a Cascada. Nástupce pak nedostane ani Zafira a třídveřová Astra GTC. Pokud tedy pomineme užitkové vozy, Opelu toho mnoho nezůstane, v nabídce najdeme jen Corsu, Astru, Insignii a SUV.
Právě na tyto klíčové vozy se Opel hodlá zaměřit, stejně jako nás čeká expanze novinek - od počátku roku 2019 do konce roku 2020 má dorazit osm zcela nových nebo modernizovaných modelů. Automobilka doufá, že jakmile tento proces skončí, bude moci zákazníkům nabídnout to nejmodernější portfolio na celém evropském kontinentu.
Jako první hned zkraje příštího roku dorazí nová Corsa. Ta bude zpočátku k mání jen se spalovacími motory, nicméně již v létě dorazí i elektrická verze. Doprovázet jí pak bude plug-in hybridní Grandland X. Příští rok ale máme čekat i nové Vivaro, zatímco v roce 2020 se ukáže nástupce Opelu Mokka X.
Zda tato strategie napomůže automobilce k novým zákazníkům a vyšším registracím, je ve hvězdách. Nicméně doba, kdy Opelu patřil v Evropě 12,5procentní tržní podíl a bojoval o místo jedničky na trhu, je zřejmě nenávratně pryč. Útěchou přitom není ani postavení Vauxhallu, který měl loni na kontě pětinový podíl na britském trhu. Přestože jde o trochu vyšší číslo než v roce 2000, v minulosti značka ovládala i třetinu britského trhu.
Opel Adam loni oslovil méně než 50 tisíc zákazníků...
Oba vozy tak do roka skončí, stejně jako Cascada, po níž loni sáhlo jen 3 563 lidí. Do důchodu je pak doprovodí Zafia a třídvéřová Astra GTC
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před hodinou - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 3 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 5 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 16:22 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22