Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Genesis GV80 je koncept prvního SUV značky, se světly to vážně nepřehání
13.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Luxusní divize Hyundai představila v New Yorku vizi své budoucnost. Ta je spojena nejen s alternativním pohonem, ale také poněkud alternativními světly.
Korejský pokus o vstup do sériového segmentu se nedávno připomněl vrcholnou variantu modelu Genesis G90 inspirovanou pánskými proužkovanými obleky. Korejci při té příležitosti zároveň naznačili, že koketují s alternativními druhy pohonu, nic konkrétního ovšem zmíněno nebylo. Stačilo ovšem vyčkat pár dní a veškerá fakta jsou rázem na světě. Na newyorském autosalonu byl totiž odhalen koncept GV80, který dostal do vínku palivové články.
Tuto technologii jsme vskutku nečekali, přeci jen je poněkud neobvyklá a prim aktuálně hrají elektromobily s akumulátory a plug-in hybridy. S těmi ostatně Korejci v rámci sériových produktů počítají v prvé řadě, přičemž kombinace spalovací jednotky a elektřiny přijde na řadu jako první, a to již za dva roky. Ryze elektrické ústrojí se pak pod kapotou některého z modelů Genesis objeví v roce 2021.
Na odhalování produkčních modelů tedy máme ještě čas, nyní se tedy budeme zabývat pouze konceptem GV80. Ten na sebe vzal podobu SUV, jehož čelní partie zdobí maska chladiče stylizovaná po podoby štítu. Společnost jí přitom dělá čtveřice sotva viditelných světlometů, vždy po dvou na každé straně. Povšimnout si pak můžeme i nárazníku, který směřuje tok vzduchu okolo kol.
Samotné ráfky jsou třiadvacetipalcové, přičemž za nimi najdeme výstup vzduchu navazující právě na čelní nárazník. Snaha o maximalizaci aerodynamiky je tedy evidentní, což potvrzují i kamery namísto klasických zpětných zrcátek. Mimo to šéf designu Luc Donckerwolke vsadil na uhlazené panely karoserie či zapuštěné kliky dveří, které pomáhají vysunovat elektromotory. Vzadu najdeme lampy stylizované horizontálně po dvou, stejně jako vpředu. Značka však v jejich případě užila techniku laserových optických vláken. Tím jsme ale s exteriérem hotovi, přesunout se tak můžeme dovnitř.
Uvnitř je dominantou 22palcový zakřivený displej, který lemuje takřka celý vrcholek palubní desky a na nějž byly použity organické diody (OLED). Korejci rozměrnou obrazovku rozdělili na dvě zóny, jednu určenou řidiči a druhou spolujezdci. Ovládání pak má na starosti nově stylizované rozhraní na středovém tunelu, kde se počítá s dotykovým povrchem. Ty nejběžnější funkce lze ovšem aktivovat pomocí tlačítek, které jsou prakticky jedinou ozdobou středové konzole a vedou k navigaci, komunikaci či palubní zábavě, systém ale zvládá detekovat i ruční písmo. Z interiéru pak stojí za zmínku ještě sedadla a dveřní panely, které návdavkem dostaly ozdobné švy a dřevěné dekory.
Tím je naše představení u konce, technická data značka do placu nedala. Ve výsledku to ale není až tak překvapivé, je to jen studie. V brzké době pak navíc nemáme čekat ani sériové SUV, ačkoliv s příchodem hned několika se v rámci značky Genesis výhledově počítá.
Genesis GV80 se ukázalo naživo v New Yorku...
...i na oficiálních fotkách. Do výroby ale hned tak nezamíří
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024 - Britové vyzkoušeli inovovaný Ford Puma ST, který přišel o motor i převodovku. Selhává přesně tam, kde měl excelovat
28.2.2024 - Číňané chystají nový kombík pro Evropu, v poměru dynamiky, prostornosti a ceny by mohl být bezkonkurenční nabídkou
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva