Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Genesis GV80 je koncept prvního SUV značky, se světly to vážně nepřehání
13.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Luxusní divize Hyundai představila v New Yorku vizi své budoucnost. Ta je spojena nejen s alternativním pohonem, ale také poněkud alternativními světly.
Korejský pokus o vstup do sériového segmentu se nedávno připomněl vrcholnou variantu modelu Genesis G90 inspirovanou pánskými proužkovanými obleky. Korejci při té příležitosti zároveň naznačili, že koketují s alternativními druhy pohonu, nic konkrétního ovšem zmíněno nebylo. Stačilo ovšem vyčkat pár dní a veškerá fakta jsou rázem na světě. Na newyorském autosalonu byl totiž odhalen koncept GV80, který dostal do vínku palivové články.
Tuto technologii jsme vskutku nečekali, přeci jen je poněkud neobvyklá a prim aktuálně hrají elektromobily s akumulátory a plug-in hybridy. S těmi ostatně Korejci v rámci sériových produktů počítají v prvé řadě, přičemž kombinace spalovací jednotky a elektřiny přijde na řadu jako první, a to již za dva roky. Ryze elektrické ústrojí se pak pod kapotou některého z modelů Genesis objeví v roce 2021.
Na odhalování produkčních modelů tedy máme ještě čas, nyní se tedy budeme zabývat pouze konceptem GV80. Ten na sebe vzal podobu SUV, jehož čelní partie zdobí maska chladiče stylizovaná po podoby štítu. Společnost jí přitom dělá čtveřice sotva viditelných světlometů, vždy po dvou na každé straně. Povšimnout si pak můžeme i nárazníku, který směřuje tok vzduchu okolo kol.
Samotné ráfky jsou třiadvacetipalcové, přičemž za nimi najdeme výstup vzduchu navazující právě na čelní nárazník. Snaha o maximalizaci aerodynamiky je tedy evidentní, což potvrzují i kamery namísto klasických zpětných zrcátek. Mimo to šéf designu Luc Donckerwolke vsadil na uhlazené panely karoserie či zapuštěné kliky dveří, které pomáhají vysunovat elektromotory. Vzadu najdeme lampy stylizované horizontálně po dvou, stejně jako vpředu. Značka však v jejich případě užila techniku laserových optických vláken. Tím jsme ale s exteriérem hotovi, přesunout se tak můžeme dovnitř.
Uvnitř je dominantou 22palcový zakřivený displej, který lemuje takřka celý vrcholek palubní desky a na nějž byly použity organické diody (OLED). Korejci rozměrnou obrazovku rozdělili na dvě zóny, jednu určenou řidiči a druhou spolujezdci. Ovládání pak má na starosti nově stylizované rozhraní na středovém tunelu, kde se počítá s dotykovým povrchem. Ty nejběžnější funkce lze ovšem aktivovat pomocí tlačítek, které jsou prakticky jedinou ozdobou středové konzole a vedou k navigaci, komunikaci či palubní zábavě, systém ale zvládá detekovat i ruční písmo. Z interiéru pak stojí za zmínku ještě sedadla a dveřní panely, které návdavkem dostaly ozdobné švy a dřevěné dekory.
Tím je naše představení u konce, technická data značka do placu nedala. Ve výsledku to ale není až tak překvapivé, je to jen studie. V brzké době pak navíc nemáme čekat ani sériové SUV, ačkoliv s příchodem hned několika se v rámci značky Genesis výhledově počítá.
Genesis GV80 se ukázalo naživo v New Yorku...
...i na oficiálních fotkách. Do výroby ale hned tak nezamíří
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 8 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 9 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 11 hodinami - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch