GM představil nové motory Ecotec, 11 tří- a čtyřválců má být kultivovaných

Nejen na papírové úspory se GM zaměřil při vývoji nových malých motorů, mají být i velmi kultivované. První přijde přeplňovaný tříválec do Opelu Adam.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

GM představil nové motory Ecotec, 11 tří- a čtyřválců má být kultivovaných

20.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

GM představil nové motory Ecotec, 11 tří- a čtyřválců má být kultivovaných

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejen na papírové úspory se GM zaměřil při vývoji nových malých motorů, mají být i velmi kultivované. První přijde přeplňovaný tříválec do Opelu Adam.

General Motors světu ukázalo novou rodinu motorů Ecotec. Sourozenců je jedenáct a počtem válců ani objemem v dnešní době nepřekvapí - tři nebo čtyři válce dávají od jednoho do 1,5 litru objemu, od 75 do 165 koní výkonu a od 90 do 250 Nm. Ne všechny jsou vybaveny turbodmychadly, některé budou spolupracovat s hybridními ústrojími, příp. budou spalovat „alternativní paliva”, čímž tisková zpráva možná myslí LPG nebo CNG.

Jako první najde uplatnění litrový přeplňovaný tříválec, který se ukáže v Opelu Adam. Další na řadě budou přeplňovaná čtrnáctistovka a atmosférická patnáctistovka s výkony 148 koní a 235 Nm, resp. 113 koní a 146 Nm. Oba motory mají čtyři válce a ukážou se v nové generaci Chevroletu Cruze, která se světu představí později v letošním roce, bude cílit především na čínský trh a dostane tam také novou dvouspojkovou převodovku. Začne se tam prodávat jako modelový rok 2015. Na příchod tohoto stroje do Evropy se příliš netěšme, Chevrolet by odtud měl zcela odejít.

Nové motory Ecotec jsou samozřejmě stavěny na co nejnižší papírovou spotřebu, nový přeplňovaný motor 1,4 má být o 5 % efektivnější než ten stávající. Oproti motorům konkurence, např. 1,4 TSI od Volkswagenu, má být také o 50 % kultivovanější.

„Nová architektura motorů Ecotec představuje nejpokročilejší a nejefektivnější benzínové jednotky pro malá auta v historii GM,” řekl Tom Sutter, globální šéfinženýr. „Kromě výkonu a úsporného provozu byly cílem také ve své třídě nejnižší hluk a vibrace - a povedlo se nám jej splnit na výbornou,” dodal.

Všechny jednotky stojí na stejném modulárním základu, který umožňuje s rozumnými náklady vyvinout velké množství různých verzí. Taková idea nám na mysl vhání třeba dvoulitrový řadový šestiválec se dvěma turbodmychadly, když už jsme u toho zmenšování objemů...


GM představil nové motory Ecotec, 11 tří- a čtyřválců má být kultivovaných - 1 - 2014 nove motory gm ecotec 01GM představil nové motory Ecotec, 11 tří- a čtyřválců má být kultivovaných - 2 - 2014 nove motory gm ecotec 02GM představil nové motory Ecotec, 11 tří- a čtyřválců má být kultivovaných - 3 - 2014 nove motory gm ecotec 03GM představil nové motory Ecotec, 11 tří- a čtyřválců má být kultivovaných - 4 - 2014 nove motory gm ecotec 04
Nové motory Ecotec mají společnou modulární platformu, budou to tří- a čtyřválce s objemy od jednoho do 1,5 litru

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše