Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hliníkový Land Rover Defender už za 2 roky, v terénu prý předchůdce překoná
1.10.2016 | Robert Malík | Přidat příspěvek
Se jménem Defender dorazí celá rodina nových modelů, přičemž ve hře je dokonce výkonná verze od sportovní divize Special Vehicle Operations (SVO).
O Land Roveru Defender se v posledních měsících psalo už leccos. Proslýchalo se, že díky miliardám chemického impéria bude vzkříšena výroba původního modelu, což se nakonec nepotvrdilo, nebo že jeho nástupce nakonec bude vypadat jinak než koncept DC100 a již nebude tak ortodoxním offroadem.
Co se s britskou legendou nakonec stane a jak bude transformována její technika podle současných pravidel, zjistíme pravděpodobně až v příštích letech a pro pravověrné zastánce konzervativních hodnot to dost možná bude tvrdá rána. Každopádně, nejnovější informace týkající se připravovaného nástupce vypadají slibně.
Naznačuje to alespoň šéf uskupení Jaguar Land Rover Ralf Speth, který měl nedávno možnost vyzkoušet vývojový prototyp a do auta vkládá velké naděje. Tvrdí, že auto vypadá fantasticky a poté, co se projel, doslova přislíbil, že „konečný výsledek bude ještě schopnější než kultovní offroad, jenž nahradí“.
„Zkusil jsem testovací mulu a také jsem ji srovnal s konkurencí na silnici i v terénu, je senzační,“ nešetřil chválou Speth. Pochopitelně musíme brát do úvahy, že Speth jako jeden z otců nového Defenderu nebude své dítě veřejně pranýřovat, i kdyby nebyl spokojen, každopádně tímto jde se svou kůží na trh. Proto předpokládáme, že tuhle historku nevykládá pouze z povinnosti.
Jeho prohlášení potvrzuje nepřímo také zpoždění nového modelu. Dlouho se mluvilo o tom, že Land Rover hledá ten správný design, který by spojil minulé s budoucím a koncept DC100 do tohoto konceptu údajně nezapadal. A přestože se novinka v uvedené studii neshlédne, skutečným důvodem pozdržení prý bylo to, že se značka snažila vymyslet, jak přenést všestrannost a terénní schopnosti, které jsou jádrem Land Roveru, na vyvíjené auto.
Pokud vás zajímá, jaké základy budou podepírat nový Defender, odpověď vás možná překvapí. Land Rover sice musí šetřit a nemohl si dovolit vyvinout zcela samostatnou platformu, nicméně auto bude postaveno na přepracovaném hliníkovém šasi, které využívá také nová generace modelové řady Discovery či stávající modely Ranger Rover a Range Rover Sport. Šéf JLR potvrdil, že novinku nemáme spojovat s Discovery Sport či typem Evoque.
Zajímavé také je, že kromě základního Land Roveru Defender plánuje automobilka celou rodinu odvozených modelů a Gerry McGovern odpovědný za design navíc přiznal, že ve hře je dokonce sportovní varianta SVR. Tu by v případě potřeby postavila divize SVO (Special Vehicle Operations) jako odpověď na Mercedes-AMG G 63, která tomuto segmentu po stránce výkonů dominuje.
Ještě pravděpodobnější je pak drsnější model Defender SVX určený do nejtěžšího terénu a dost možná bude k mání i provedení SVA po vzoru nejluxusnějšího Range Roveru SVAutobiography. Vše za účelem vyrábět co nejvíce aut, protože jak přiznávají lidé z JLR, dotovat nový Defender si dovolit nemůžou.
Ralf Speth odmítl v rozhovoru konkretizovat datum uvedení nového Land Roveru na trh, předpokládá se ale, že se tak stane nejpozději v roce 2018 a nás tenhle rozvíjející se příběh začíná zajímat stále víc a víc. Pokud se shodneme, zůstaňte naladěni.
O designovém pojetí vozu se stále jen spekuluje, toto je jedna z možností
Nová generace Land Roveru Defender má být autentickým nástupcem svých předků a to nejen schopnostmi, ale i svým designem
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 11 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch