Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Crosstour 2013: více cross, ošklivosti stejně
5.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Japonská Honda se pokouší menší vizuální změnou koncepce a haldou černých plastů napravit neúspěšný model Crosstour. Může uspět?
Už včera při možnosti podívat se na předpremiérovou fotografii konceptu Crosstour bylo zřejmé, že Honda se od původního, ne příliš úspěšného automobilu uvedeného na severoamerický trh v prosinci 2009 příliš nevzdálila. Za studii vydává předešlý vůz po faceliftu, který se rozhodla „zespodu“ přiblížit pomocí nelakovaných plastů a mírně přizvednutého podvozku ke crossoverům jako je BMW X6.
Nová sada obrázků vám i bez našeho komentáře napoví, jak moc se Crosstour Concept povedl či nikoli, přijetí výchozího modelu bylo ale ve Spojených státech značně chladné. Jen pro úplnost a pro ty, kteří originální auto neviděli, dodáváme, že studie dostala jinak strukturované lamely v přední masce, nový přední nárazník rozbíjející původní atypicky ostré hrany a onu spoustu černých plastů opticky snižujících boční profil.
O změnu vzhledu zádě se stylisté pokusili podobnými triky a k rozbití masivně nafouklé hmoty použili (spíše dost neúspěšně) ještě malá horizontální mlhová světla vyčleněná ze sdružených svítilen. O vyvážení designu a další odlehčení se mají postarat větší nová kola, ale ty se jako obvykle při přerodu na „sériový“ vůz můžou ztratit.
Kabinu Honda jaksi zapomněla ukázat a tak se budeme muset spolehnout na její tvrzení deklarující vylepšené materiály, doplnění středové konzoly o větší osmipalcový displej, bezklíčové zapalování a pádla řazení pod volantem pro šestiválcovou verzi. Kromě ní se pod kapotou objeví ještě jeden motor. Jde o notoricky známou a téměř do všeho instalovanou jednotku o objemu 2,4 litru i-VTEC s výkonem 195 koní při 7 000 otáčkách a nejvyšším točivým momentem 220 newtonmetrů při 4 400 otáčkách, která se kombinuje s pětistupňovou automatickou převodovkou.
Pro movitější americkou klientelu může být Honda Crosstour alespoň trochu atraktivnější díky přepracovanému motoru 3,5 V6 i-VTEC s výkonem 275 koní, šestistupňovou automatickou převodovkou a možností přiobjednat si pohon všech kol.
Pomůže to ale? Nic jiného než čekat na příjemné překvapení Honda nemůže.
Hodit po dvou letech auto do popelnice si Honda určitě dovolit nemůže, rozhodla se proto Crosstour modernizovat a udělat z něj „ještě víc crossover”
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před hodinou - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 3 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva