Honda Crosstour 2013: více cross, ošklivosti stejně

Japonská Honda se pokouší menší vizuální změnou koncepce a haldou černých plastů napravit neúspěšný model Crosstour. Může uspět?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda Crosstour 2013: více cross, ošklivosti stejně

5.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Honda Crosstour 2013: více cross, ošklivosti stejně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonská Honda se pokouší menší vizuální změnou koncepce a haldou černých plastů napravit neúspěšný model Crosstour. Může uspět?

Už včera při možnosti podívat se na předpremiérovou fotografii konceptu Crosstour bylo zřejmé, že Honda se od původního, ne příliš úspěšného automobilu uvedeného na severoamerický trh v prosinci 2009 příliš nevzdálila. Za studii vydává předešlý vůz po faceliftu, který se rozhodla „zespodu“ přiblížit pomocí nelakovaných plastů a mírně přizvednutého podvozku ke crossoverům jako je BMW X6.

Nová sada obrázků vám i bez našeho komentáře napoví, jak moc se Crosstour Concept povedl či nikoli, přijetí výchozího modelu bylo ale ve Spojených státech značně chladné. Jen pro úplnost a pro ty, kteří originální auto neviděli, dodáváme, že studie dostala jinak strukturované lamely v přední masce, nový přední nárazník rozbíjející původní atypicky ostré hrany a onu spoustu černých plastů opticky snižujících boční profil.

O změnu vzhledu zádě se stylisté pokusili podobnými triky a k rozbití masivně nafouklé hmoty použili (spíše dost neúspěšně) ještě malá horizontální mlhová světla vyčleněná ze sdružených svítilen. O vyvážení designu a další odlehčení se mají postarat větší nová kola, ale ty se jako obvykle při přerodu na „sériový“ vůz můžou ztratit.

Kabinu Honda jaksi zapomněla ukázat a tak se budeme muset spolehnout na její tvrzení deklarující vylepšené materiály, doplnění středové konzoly o větší osmipalcový displej, bezklíčové zapalování a pádla řazení pod volantem pro šestiválcovou verzi. Kromě ní se pod kapotou objeví ještě jeden motor. Jde o notoricky známou a téměř do všeho instalovanou jednotku o objemu 2,4 litru i-VTEC s výkonem 195 koní při 7 000 otáčkách a nejvyšším točivým momentem 220 newtonmetrů při 4 400 otáčkách, která se kombinuje s pětistupňovou automatickou převodovkou.

Pro movitější americkou klientelu může být Honda Crosstour alespoň trochu atraktivnější díky přepracovanému motoru 3,5 V6 i-VTEC s výkonem 275 koní, šestistupňovou automatickou převodovkou a možností přiobjednat si pohon všech kol.

Pomůže to ale? Nic jiného než čekat na příjemné překvapení Honda nemůže.


Honda Crosstour 2013: více cross, ošklivosti stejně - 1 - Honda Crosstour Concept nove 01Honda Crosstour 2013: více cross, ošklivosti stejně - 2 - Honda Crosstour Concept nove 02Honda Crosstour 2013: více cross, ošklivosti stejně - 3 - Honda Crosstour Concept nove 03Honda Crosstour 2013: více cross, ošklivosti stejně - 4 - Honda Crosstour Concept nove 04Honda Crosstour 2013: více cross, ošklivosti stejně - 5 - Honda Crosstour Concept nove 05Honda Crosstour 2013: více cross, ošklivosti stejně - 6 - Honda Crosstour Concept nove 06Honda Crosstour 2013: více cross, ošklivosti stejně - 7 - Honda Crosstour Concept nove 07Honda Crosstour 2013: více cross, ošklivosti stejně - 8 - Honda Crosstour Concept nove 08Honda Crosstour 2013: více cross, ošklivosti stejně - 9 - Honda Crosstour Concept nove 09Honda Crosstour 2013: více cross, ošklivosti stejně - 10 - Honda Crosstour Concept nove 10Honda Crosstour 2013: více cross, ošklivosti stejně - 11 - Honda Crosstour Concept nove 11Honda Crosstour 2013: více cross, ošklivosti stejně - 12 - Honda Crosstour Concept nove 12Honda Crosstour 2013: více cross, ošklivosti stejně - 13 - Honda Crosstour Concept nove 13Honda Crosstour 2013: více cross, ošklivosti stejně - 14 - Honda Crosstour Concept nove 14Honda Crosstour 2013: více cross, ošklivosti stejně - 15 - Honda Crosstour Concept nove 15Honda Crosstour 2013: více cross, ošklivosti stejně - 16 - Honda Crosstour Concept nove 16
Hodit po dvou letech auto do popelnice si Honda určitě dovolit nemůže, rozhodla se proto Crosstour modernizovat a udělat z něj „ještě víc crossover”

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.