Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Crosstour 2013: více cross, ošklivosti stejně
5.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Japonská Honda se pokouší menší vizuální změnou koncepce a haldou černých plastů napravit neúspěšný model Crosstour. Může uspět?
Už včera při možnosti podívat se na předpremiérovou fotografii konceptu Crosstour bylo zřejmé, že Honda se od původního, ne příliš úspěšného automobilu uvedeného na severoamerický trh v prosinci 2009 příliš nevzdálila. Za studii vydává předešlý vůz po faceliftu, který se rozhodla „zespodu“ přiblížit pomocí nelakovaných plastů a mírně přizvednutého podvozku ke crossoverům jako je BMW X6.
Nová sada obrázků vám i bez našeho komentáře napoví, jak moc se Crosstour Concept povedl či nikoli, přijetí výchozího modelu bylo ale ve Spojených státech značně chladné. Jen pro úplnost a pro ty, kteří originální auto neviděli, dodáváme, že studie dostala jinak strukturované lamely v přední masce, nový přední nárazník rozbíjející původní atypicky ostré hrany a onu spoustu černých plastů opticky snižujících boční profil.
O změnu vzhledu zádě se stylisté pokusili podobnými triky a k rozbití masivně nafouklé hmoty použili (spíše dost neúspěšně) ještě malá horizontální mlhová světla vyčleněná ze sdružených svítilen. O vyvážení designu a další odlehčení se mají postarat větší nová kola, ale ty se jako obvykle při přerodu na „sériový“ vůz můžou ztratit.
Kabinu Honda jaksi zapomněla ukázat a tak se budeme muset spolehnout na její tvrzení deklarující vylepšené materiály, doplnění středové konzoly o větší osmipalcový displej, bezklíčové zapalování a pádla řazení pod volantem pro šestiválcovou verzi. Kromě ní se pod kapotou objeví ještě jeden motor. Jde o notoricky známou a téměř do všeho instalovanou jednotku o objemu 2,4 litru i-VTEC s výkonem 195 koní při 7 000 otáčkách a nejvyšším točivým momentem 220 newtonmetrů při 4 400 otáčkách, která se kombinuje s pětistupňovou automatickou převodovkou.
Pro movitější americkou klientelu může být Honda Crosstour alespoň trochu atraktivnější díky přepracovanému motoru 3,5 V6 i-VTEC s výkonem 275 koní, šestistupňovou automatickou převodovkou a možností přiobjednat si pohon všech kol.
Pomůže to ale? Nic jiného než čekat na příjemné překvapení Honda nemůže.
Hodit po dvou letech auto do popelnice si Honda určitě dovolit nemůže, rozhodla se proto Crosstour modernizovat a udělat z něj „ještě víc crossover”
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 9 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Tesla hledá manažera servisních operací, který zajistí, že firma nebude provádět zbytečné servisní operace
18.3.2024 - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
18.3.2024 - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
18.3.2024 - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
18.3.2024 - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
18.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 19:07 - řidičBOB
- Pneu koutek 04.18. 18:43 - Snowman000
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB