Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda NSX GT3 2016 naznačuje budoucí Type-R, obejde se bez hybridní techniky
24.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Japonský stroj sází pouze na 3,5litrový šestiválec se dvěma turby K němu má místo devítistupňového automatu šestistupňovou sekvenci.
Na newyorském autosalonu se ukázalo také zatím nejostřejší provedení Hondy NSX s přídomkem GT3. A samozřejmě s logem zámořské Acury. Tento detail je však zanedbatelný, zajímavá je technika. Pryč je komplikované a těžké hybridní ústrojí devítistupňová automatická převodovka. Místo toho verze GT3 sází pouze na benzinový 3,5litrový šestiválec biturbo, se kterým je spřažena šestistupňová závodní sekvence.
Podle automobilky má spalovací jednotka zůstat u stejného designu a specifikací jako v případě silničního modelu, v jehož případě motor produkuje 507 koní a 550 Nm točivého momentu. Nevíme ale, jaká je jízdní dynamika. I přes absenci elektromotorů ovšem tipujeme lepší zrychlení než u silniční verze, neboť celková hmotnost je dozajista nižší než 1 725 kg spojených s hybridem a pohonem všech kol.
V případě závodní verze míří výkon jen na zadní nápravu, zatímco po stránce vzhledové tu máme agresivněji působící bodykit. Jeho součástí jsou masivní zadní křídlo, větší vstupy vzduchu zásobující motor čerstvým kyslíkem nebo výrazný zadní difuzor. Interiér je samozřejmě spartánský, najdeme tu závodní skořepiny a plnohodnotnou ochrannou klecí. O zmiňované snížení hmotnosti se pak stará záplava karbonu.
Prvotní vývoj vozu dostalo na starosti závodní oddělení Hondy v Japonsku, které vůz testovalo na domácích či evropských okruzích. Finální práce však má na starosti severoamerická divize značky, která by měla zajistit rovněž homologaci FIA. K jejímu udělení by mělo dojít letos na podzim, do závodů pak NSX GT3 zasáhne v příštím roce.
Cena prozatím známa není, stejně jako finální specifikace. Dodat tedy můžeme jen tolik, že daného vývoje Honda využije při výrobě ostrého provedení NSX Type-R, které by mělo taktéž upustit od pohonu všech kol a tedy i od hybridní techniky. Kdy ovšem to dorazí, to je prozatím ve hvězdách.
Závodní Honda NSX GT3 bude k mání pro příští sezónu, zároveň poslouží jako inspirace pro chystané provedení NSX Type-R
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před hodinou - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 2 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda