Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda představila nový Accord. Má vážně bizarní záď, vizuálně i fakticky
15.7.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Velmi rozporuplné reakce vzbudila včerejší premiéra desáté generace Hondy Accord. A design není to jediné, co probouzí vášně.
Osmá generace Hondy Accord byla v Evropě takovým propadákem, že se ze zdejšího trhu zcela stáhla. Ta devátá už na starý kontinent ani nedorazila a štěstí zkoušela pouze ve zbytku světa. Činila tak až od roku 2013, přesto je dnes minulostí - Honda včera večer představila desátou generaci tohoto modelu a protože existuje šance, že se s touto iterací vrátí i na evropské trhy, posvítíme si na ni blíže.
Je ale otázka, do jak silného světla ji vůbec stavět. Design novinky se hned po odhalení vozu ukázal být velmi polarizujícím a v internetových diskuzích schytává více negativních než pozitivních komentářů. A jakkoli tento stav nemusí být ukazatelem, že se většině lidí nelíbí, minimálně jedním prvkem hraje na opravdu nešťastnou notu.
Pomiňme nyní, že vypadá jako přerostlý Civic. Pomiňme nyní, že ani příď pojatá v nijak zvlášť dobře přijímaném stylu posledních Acur (luxusní značka Hondy hlavně pro USA) neschytává mnoho chvály, hlavní problém je jinde - vzadu. Japonci, byť je Accord tradičně hlavně sedanem, vsadili na pozvolna se svažující záď připomínající spíše fastback. To není řešení, které by běžně vyvolávalo nadšení, však si stačí vzpomenout na BMW z řady GT. A vlastně ani to Honda nemusí dělat, sama kdysi stvořila fastbackový Crosstour a byl to takový propadák, že musel být z trhu stažen bez nástupce.
Člověk by tedy čekal, že se Honda poučí a pro příště se podobných experimentů vystříhá, ale ne, ona dokonce dá podobné vzezření výchozímu Accordu. Na katalogových fotkách to tak nevynikne, ale podívejte se na ty živé z premiéry - tohle je opravdu podivné. Říkáte si: „Dobrá tedy, není to nejkrásnější, ale s takovým řešením přichází výklopná záď jako u Octavie a to je přece praktické!?” Zní to rozumně, ale pravda je jinde - tento vůz je dál sedanem a má výklopné pouze víko kufru. Výsledkem je tedy něco, čemu Američané říkají lose-lose, dvojitá prohra - auto nevypadá tak dobře, jak by mohlo a vizuální atraktivitu nemění za praktičnost. Toto se Hondě vážně nepovedlo a odporu nemalé části publika se nelze divit.
Pokud nyní čekáte, že po technické stránce už obláčky na „accordím nebi” zmizí, ani to není tak úplně pravda. Ačkoli vůz míří hlavně do USA, kde lidé nemají zrovna v oblibě malé motory a regulace nenutí výrobce jít s jejich objemem a počtem válců tak dolů jako v Evropě, vsadili Japonci na masivní downsizing. Accord ve své desáté generaci nenabídne šestiválcové motory, nenabídne víc než čtyřválcový dvoulitr. Jako pozitivum lze vidět, že tento přístup nahrává návratu Accordu do Evropy, na jeho klíčovém americkém odbytišti to ale příliš neoceňují.
K novince tedy lze pořídit jen dva čistě benzinové motory. Jednak 1,5litrové turbo s výkonem 143 kW (194 koní) a točivým momentem až 260 Nm, který lze kombinovat buď s šestistupňovým manuálem nebo automatem typu CVT. A jedna 2,0litrové turbo s výkonem 187 kW (254 koní) a točivým momentem až 369 Nm. I to lze mít kupodivu s šestistupňovým manuálem nebo 10stupňovým automatem konvenčního ražení.
Dynamická data nebyla zveřejněna pro žádnou z těchto variant a ještě méně toho víme o verzi Hybrid s atmosférickým motorem 2,0 běžícím v Atkinsonově cyklu a párem elektromotorů. Tady Honda nepřidala do placu ani údaje o výkonu a sdělila pouze tolik, že oproti dosavadním provedení vůz přijde s „lepší dodávkou výkonu bez kompromisů směrem k interiéru nebo zavazadlovému prostoru”.
Nejméně kontroverze - či odporu, chcete-li - budí u nového Accordu tři věci. Jednak obecné odlehčení mezi 50 a 80 kg oproti předchozí generaci hlavně díky širšímu použití vysokopevnostní oceli. Pak vcelku sofistikovaný podvozek s víceprkovým zavěšením vzadu a adaptivními tlumiči. A také interiér, který je pojatý vcelku konzervativně, vyhlíží kvalitně a nechybí mu nic z moderních vymožeností od kvalitního audiosystému po Android Auto.
Jak se vůz zamlouvá právě vám a jak moc byste jej ocenili v evropské nabídce Hondy, posuďte sami. V USA zamíří do prodeje letos na podzim jako vůz modelového roku 2018 se zatím neznámými cenami, které ale mají být blízké dosavadnímu provedení. Další detaily o novince se dozvíme blíže tomuto datu.
Oficiální i živé fotografie Hondy Accord 10. generace
První video s Hondou Accord 10. generace
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva