Honda představila nový diesel, má jezdit za 3,7 litru na sto ve skutečném světě

Japonci konečně přišli s turbodieselem i pro nový Civic. I když se na první pohled zdá být stejný jako dříve, je prý zcela jiný a o mnoho úspornější.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda představila nový diesel, má jezdit za 3,7 litru na sto ve skutečném světě

16.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Honda představila nový diesel, má jezdit za 3,7 litru na sto ve skutečném světě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonci konečně přišli s turbodieselem i pro nový Civic. I když se na první pohled zdá být stejný jako dříve, je prý zcela jiný a o mnoho úspornější.

Stávající nabídka Hondy Civic není zrovna košatá. Vybírat sice můžete mezi hatchbackem a sedanem, ten ale je nabízen pouze s 1,5litrovým přeplňovaným benzinovým čtyřválcem. U hatchbacku lze sáhnout ještě po litrovém tříválci, více možností ale už, pokud pomineme extrémní provedení Type-R, není.

Od března příštího roku ale bude Civic stejně jako v minulé generaci k dispozici s turbodieselem. Půjde o čtyřválec 1,6 i-DTEC, jehož objem i koncepce sice odpovídají předchozímu agregátu, ovšem automobilka jej kompletně přestavěla. Důvodem je to, že jde o první jednotku značky, jež již byla testována dle nové měřící procedury WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure).

Ve srovnání s dosavadním cyklem NEDC (New European Driving Cycle) by měla metodika WLTP daleko více odpovídat skutečnému světu, což podporuje značku ve výše zmíněných tvrzeních. Honda v tiskové zprávě uvádí zjištěnou průměrnou spotřebu 3,7 litru na sto kilometrů a emise CO2 dosahující v kombinovaném provozu 99 gramů na kilometr jako reálně dosažitelnou věc.

Výkon motoru dosahuje 120 koní, točivý moment vrcholí na 300 Nm a Civic s ním zrychlí z klidu na stovku za 10,4 sekundy. Standardně pracuje se šestistupňovým manuálem, za příplatek bude k mání i devítistupňový automat. Jde o tutéž převodovku, jakou je osazeno i NSX, nyní ji ovšem Honda poprvé spojuje s pohonem předních kol.

Nová pohonná jednotka se vyznačuje sníženým třením, za čímž stojí pístní kroužky vyrobené z chrom-molybdenové oceli. Nové je i úložiště pro emise NOx, kdo dochází k hromadění výfukových plynů ještě předtím, než odstartuje jejich regenerace. Integrovaný senzor detekuje vhodný moment pro aktivaci, což prodlužuje životnost výfukového potrubí.

Uvidíme, jak to všechno bude fungovat v praxi, už předchozí iterace tohoto motoru ale dokázala být v praxi extrémně úsporná. Takže nemáme mnoho důvodů nevěřit, že by ta nová nemohla být ještě lepší...


Honda představila nový diesel, má jezdit za 3,7 litru na sto ve skutečném světě - 1 - Honda Civic 1.6 i-DTEC 2018 prvni foto 01Honda představila nový diesel, má jezdit za 3,7 litru na sto ve skutečném světě - 2 - Honda Civic 1.6 i-DTEC 2018 prvni foto 02Honda představila nový diesel, má jezdit za 3,7 litru na sto ve skutečném světě - 3 - Honda Civic 1.6 i-DTEC 2018 prvni foto 03Honda představila nový diesel, má jezdit za 3,7 litru na sto ve skutečném světě - 4 - Honda Civic 1.6 i-DTEC 2018 prvni foto 04Honda představila nový diesel, má jezdit za 3,7 litru na sto ve skutečném světě - 5 - Honda Civic 1.6 i-DTEC 2018 prvni foto 05Honda představila nový diesel, má jezdit za 3,7 litru na sto ve skutečném světě - 6 - Honda Civic 1.6 i-DTEC 2018 prvni foto 06Honda představila nový diesel, má jezdit za 3,7 litru na sto ve skutečném světě - 7 - Honda Civic 1.6 i-DTEC 2018 prvni foto 07
Honda se konečně pochlubila novým dieselem 1,6 i-DTEC. Ten bude od března příštího roku k mání pod kapotou modelu Civic, a to jak v případě hatchbacku, tak i sedanu

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše