Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda představila nový diesel, má jezdit za 3,7 litru na sto ve skutečném světě
16.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonci konečně přišli s turbodieselem i pro nový Civic. I když se na první pohled zdá být stejný jako dříve, je prý zcela jiný a o mnoho úspornější.
Stávající nabídka Hondy Civic není zrovna košatá. Vybírat sice můžete mezi hatchbackem a sedanem, ten ale je nabízen pouze s 1,5litrovým přeplňovaným benzinovým čtyřválcem. U hatchbacku lze sáhnout ještě po litrovém tříválci, více možností ale už, pokud pomineme extrémní provedení Type-R, není.
Od března příštího roku ale bude Civic stejně jako v minulé generaci k dispozici s turbodieselem. Půjde o čtyřválec 1,6 i-DTEC, jehož objem i koncepce sice odpovídají předchozímu agregátu, ovšem automobilka jej kompletně přestavěla. Důvodem je to, že jde o první jednotku značky, jež již byla testována dle nové měřící procedury WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure).
Ve srovnání s dosavadním cyklem NEDC (New European Driving Cycle) by měla metodika WLTP daleko více odpovídat skutečnému světu, což podporuje značku ve výše zmíněných tvrzeních. Honda v tiskové zprávě uvádí zjištěnou průměrnou spotřebu 3,7 litru na sto kilometrů a emise CO2 dosahující v kombinovaném provozu 99 gramů na kilometr jako reálně dosažitelnou věc.
Výkon motoru dosahuje 120 koní, točivý moment vrcholí na 300 Nm a Civic s ním zrychlí z klidu na stovku za 10,4 sekundy. Standardně pracuje se šestistupňovým manuálem, za příplatek bude k mání i devítistupňový automat. Jde o tutéž převodovku, jakou je osazeno i NSX, nyní ji ovšem Honda poprvé spojuje s pohonem předních kol.
Nová pohonná jednotka se vyznačuje sníženým třením, za čímž stojí pístní kroužky vyrobené z chrom-molybdenové oceli. Nové je i úložiště pro emise NOx, kdo dochází k hromadění výfukových plynů ještě předtím, než odstartuje jejich regenerace. Integrovaný senzor detekuje vhodný moment pro aktivaci, což prodlužuje životnost výfukového potrubí.
Uvidíme, jak to všechno bude fungovat v praxi, už předchozí iterace tohoto motoru ale dokázala být v praxi extrémně úsporná. Takže nemáme mnoho důvodů nevěřit, že by ta nová nemohla být ještě lepší...
Honda se konečně pochlubila novým dieselem 1,6 i-DTEC. Ten bude od března příštího roku k mání pod kapotou modelu Civic, a to jak v případě hatchbacku, tak i sedanu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- I Rivian vidí, jak elektromobily ztrácí půdu pod nohama. Propouští další lidi, jeho akcie se propadly už o 93 procent
před 4 hodinami - Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před 6 hodinami - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 7 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 9 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva