Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda riskuje. Odhalila nové CR-V pro Evropu, nabídne ho úplně bez dieselu
17.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Honda ve Frankfurtu potvrdila, že při uvádění nového CR-V na evropské trhy zvolí odvážnou strategii. Z nabídky zcela vypustí naftový pohon.
Novou generaci Hondy CR-V jsme si mohli prohlédnout již loni v říjnu. Tehdy ovšem šlo jen o její americkou verzi, v Evropě se dále prodávalo dosavadní provedení vozu a ještě chvíli prodávat bude. Na přelet nového SUV přes oceán totiž došlo až nyní, a to ještě ve formě prototypu. U Hondy ale takové označení znamená prakticky hotovou sériovou variantu, a tak si nyní můžeme další CR-V prohlédnout v podobě, v jaké se někdy v průběhu příštího roku objeví i u dealerů.
Po vizuální stránce se novinka od americké verze víceméně neliší, tedy stran různých barev světel. Jinak je ovšem možné opět počítat s ostřejšími konturami, s nimiž jsou spojeny tenčí přední sloupky zajišťující větší rozhled z vozu i kombinace větších kol a pneumatik. Kromě toho pak dorazí ještě nejnovější inkarnace masky chladiče.
Skutečné novinky bychom ovšem měli hledat pod kapotou. Prototyp totiž užívá hybridní ústrojí i-MMD (Intelligent Multi-Motor Drive), jenž je složeno z atmosférického benzinového dvoulitru i-VTEC pracujícího na bázi Atkinsonova cyklu, propulzního elektromotoru a separátního elektromotoru/generátoru. Místo konvenční převodovky pak dorazila speciální jednostupňová, kterou už známe z hybridní Hondy Accord.
Systém bude operovat ve třech jízdních režimech, kdy během prvního zvaného EV Drive přichází ke slovu pouze propulzní elektromotor, který roztáčí kola a je napájen z baterií. V případě módu Hybrid Drive se již přidává ke slovu také spalovací jednotka, ta ovšem pouze vytváří energii pro separátní elektromotor/generátor, jenž pak následně roztáčí propulzní elektromotor, který nadále zaručuje pohyb vozu.
Honda přitom dodává, že tyto dva jízdní režimy jsou určeny především pro jízdu ve městě, kde tak majitelé mohou počítat prakticky neustále s „nulovou“ emisní stopou. Pro jízdu mimo městskou zástavbu je pak určen režim Engine Drive, kdy již spalovací jednotka roztáčí přímo kola. Pokud je přitom zapotřebí rychlejší akcelerace, přidává se ke slovu také propulzní elektromotor.
Vedle tohoto ústrojí bude nové CR-V na evropských trzích nabízeno také s 1,5litrovým přeplňovaným benzinovým čtyřválcem, jenž bude možné spárovat s šestistupňovým manuálem či automatickou převodovkou CVT. Ve Frankfurtu přitom automobilka potvrdila to, co krátce před startem show naznačovala ve své tiskové zprávě a čemu se leckdo zdráhal věřit - diesel u svého nového SUV nabízet nebude
To je i přes politické prostředí zavrhující „producenty sazí“ velmi riskantní strategie - zvlášť v případě SUV jsou diesely v Evropě nadále dominujícími pohonnými jednotkami. Do kabiny nás automobilka ani během frankfurtského odhalení nepozvala, ukázala ale onen hybridní pohon, od kterého si tolik slibuje. V případě interiéru můžeme dále jen předpokládat, že bude velmi blízký americké specifikaci, jejíž snímky pro dokreslení též přikládáme rovněž.
Takto se nová Honda CR-V ukázala ve Frankfurtu, kde detailně předvedla i svůj hybridní pohon. Ten má být těžištěm prodejů, diesel už se do nabídky dostat nemá - pokud to Japonci nepřehodnotí
Už dříve jsme vůz mohli vidět na oficiálních fotkách, opět jen zvenčí
Jelikož se ovšem exteriér prakticky nijak neliší od již rok známé americké verze, nečekáme ani v kabině výrazné rozdíly
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB