Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda riskuje. Odhalila nové CR-V pro Evropu, nabídne ho úplně bez dieselu
17.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Honda ve Frankfurtu potvrdila, že při uvádění nového CR-V na evropské trhy zvolí odvážnou strategii. Z nabídky zcela vypustí naftový pohon.
Novou generaci Hondy CR-V jsme si mohli prohlédnout již loni v říjnu. Tehdy ovšem šlo jen o její americkou verzi, v Evropě se dále prodávalo dosavadní provedení vozu a ještě chvíli prodávat bude. Na přelet nového SUV přes oceán totiž došlo až nyní, a to ještě ve formě prototypu. U Hondy ale takové označení znamená prakticky hotovou sériovou variantu, a tak si nyní můžeme další CR-V prohlédnout v podobě, v jaké se někdy v průběhu příštího roku objeví i u dealerů.
Po vizuální stránce se novinka od americké verze víceméně neliší, tedy stran různých barev světel. Jinak je ovšem možné opět počítat s ostřejšími konturami, s nimiž jsou spojeny tenčí přední sloupky zajišťující větší rozhled z vozu i kombinace větších kol a pneumatik. Kromě toho pak dorazí ještě nejnovější inkarnace masky chladiče.
Skutečné novinky bychom ovšem měli hledat pod kapotou. Prototyp totiž užívá hybridní ústrojí i-MMD (Intelligent Multi-Motor Drive), jenž je složeno z atmosférického benzinového dvoulitru i-VTEC pracujícího na bázi Atkinsonova cyklu, propulzního elektromotoru a separátního elektromotoru/generátoru. Místo konvenční převodovky pak dorazila speciální jednostupňová, kterou už známe z hybridní Hondy Accord.
Systém bude operovat ve třech jízdních režimech, kdy během prvního zvaného EV Drive přichází ke slovu pouze propulzní elektromotor, který roztáčí kola a je napájen z baterií. V případě módu Hybrid Drive se již přidává ke slovu také spalovací jednotka, ta ovšem pouze vytváří energii pro separátní elektromotor/generátor, jenž pak následně roztáčí propulzní elektromotor, který nadále zaručuje pohyb vozu.
Honda přitom dodává, že tyto dva jízdní režimy jsou určeny především pro jízdu ve městě, kde tak majitelé mohou počítat prakticky neustále s „nulovou“ emisní stopou. Pro jízdu mimo městskou zástavbu je pak určen režim Engine Drive, kdy již spalovací jednotka roztáčí přímo kola. Pokud je přitom zapotřebí rychlejší akcelerace, přidává se ke slovu také propulzní elektromotor.
Vedle tohoto ústrojí bude nové CR-V na evropských trzích nabízeno také s 1,5litrovým přeplňovaným benzinovým čtyřválcem, jenž bude možné spárovat s šestistupňovým manuálem či automatickou převodovkou CVT. Ve Frankfurtu přitom automobilka potvrdila to, co krátce před startem show naznačovala ve své tiskové zprávě a čemu se leckdo zdráhal věřit - diesel u svého nového SUV nabízet nebude
To je i přes politické prostředí zavrhující „producenty sazí“ velmi riskantní strategie - zvlášť v případě SUV jsou diesely v Evropě nadále dominujícími pohonnými jednotkami. Do kabiny nás automobilka ani během frankfurtského odhalení nepozvala, ukázala ale onen hybridní pohon, od kterého si tolik slibuje. V případě interiéru můžeme dále jen předpokládat, že bude velmi blízký americké specifikaci, jejíž snímky pro dokreslení též přikládáme rovněž.
Takto se nová Honda CR-V ukázala ve Frankfurtu, kde detailně předvedla i svůj hybridní pohon. Ten má být těžištěm prodejů, diesel už se do nabídky dostat nemá - pokud to Japonci nepřehodnotí
Už dříve jsme vůz mohli vidět na oficiálních fotkách, opět jen zvenčí
Jelikož se ovšem exteriér prakticky nijak neliší od již rok známé americké verze, nečekáme ani v kabině výrazné rozdíly
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024 - Britové vyzkoušeli inovovaný Ford Puma ST, který přišel o motor i převodovku. Selhává přesně tam, kde měl excelovat
28.2.2024 - Číňané chystají nový kombík pro Evropu, v poměru dynamiky, prostornosti a ceny by mohl být bezkonkurenční nabídkou
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 16:20 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 15:38 - M.Z.
- Pneu koutek 03.29. 15:37 - M.Z.
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan