Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda riskuje. Odhalila nové CR-V pro Evropu, nabídne ho úplně bez dieselu
17.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Honda ve Frankfurtu potvrdila, že při uvádění nového CR-V na evropské trhy zvolí odvážnou strategii. Z nabídky zcela vypustí naftový pohon.
Novou generaci Hondy CR-V jsme si mohli prohlédnout již loni v říjnu. Tehdy ovšem šlo jen o její americkou verzi, v Evropě se dále prodávalo dosavadní provedení vozu a ještě chvíli prodávat bude. Na přelet nového SUV přes oceán totiž došlo až nyní, a to ještě ve formě prototypu. U Hondy ale takové označení znamená prakticky hotovou sériovou variantu, a tak si nyní můžeme další CR-V prohlédnout v podobě, v jaké se někdy v průběhu příštího roku objeví i u dealerů.
Po vizuální stránce se novinka od americké verze víceméně neliší, tedy stran různých barev světel. Jinak je ovšem možné opět počítat s ostřejšími konturami, s nimiž jsou spojeny tenčí přední sloupky zajišťující větší rozhled z vozu i kombinace větších kol a pneumatik. Kromě toho pak dorazí ještě nejnovější inkarnace masky chladiče.
Skutečné novinky bychom ovšem měli hledat pod kapotou. Prototyp totiž užívá hybridní ústrojí i-MMD (Intelligent Multi-Motor Drive), jenž je složeno z atmosférického benzinového dvoulitru i-VTEC pracujícího na bázi Atkinsonova cyklu, propulzního elektromotoru a separátního elektromotoru/generátoru. Místo konvenční převodovky pak dorazila speciální jednostupňová, kterou už známe z hybridní Hondy Accord.
Systém bude operovat ve třech jízdních režimech, kdy během prvního zvaného EV Drive přichází ke slovu pouze propulzní elektromotor, který roztáčí kola a je napájen z baterií. V případě módu Hybrid Drive se již přidává ke slovu také spalovací jednotka, ta ovšem pouze vytváří energii pro separátní elektromotor/generátor, jenž pak následně roztáčí propulzní elektromotor, který nadále zaručuje pohyb vozu.
Honda přitom dodává, že tyto dva jízdní režimy jsou určeny především pro jízdu ve městě, kde tak majitelé mohou počítat prakticky neustále s „nulovou“ emisní stopou. Pro jízdu mimo městskou zástavbu je pak určen režim Engine Drive, kdy již spalovací jednotka roztáčí přímo kola. Pokud je přitom zapotřebí rychlejší akcelerace, přidává se ke slovu také propulzní elektromotor.
Vedle tohoto ústrojí bude nové CR-V na evropských trzích nabízeno také s 1,5litrovým přeplňovaným benzinovým čtyřválcem, jenž bude možné spárovat s šestistupňovým manuálem či automatickou převodovkou CVT. Ve Frankfurtu přitom automobilka potvrdila to, co krátce před startem show naznačovala ve své tiskové zprávě a čemu se leckdo zdráhal věřit - diesel u svého nového SUV nabízet nebude
To je i přes politické prostředí zavrhující „producenty sazí“ velmi riskantní strategie - zvlášť v případě SUV jsou diesely v Evropě nadále dominujícími pohonnými jednotkami. Do kabiny nás automobilka ani během frankfurtského odhalení nepozvala, ukázala ale onen hybridní pohon, od kterého si tolik slibuje. V případě interiéru můžeme dále jen předpokládat, že bude velmi blízký americké specifikaci, jejíž snímky pro dokreslení též přikládáme rovněž.
Takto se nová Honda CR-V ukázala ve Frankfurtu, kde detailně předvedla i svůj hybridní pohon. Ten má být těžištěm prodejů, diesel už se do nabídky dostat nemá - pokud to Japonci nepřehodnotí
Už dříve jsme vůz mohli vidět na oficiálních fotkách, opět jen zvenčí
Jelikož se ovšem exteriér prakticky nijak neliší od již rok známé americké verze, nečekáme ani v kabině výrazné rozdíly
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 2 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 4 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 5 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 6 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 18:17 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis