Poslední novinka Hondy ohromuje asi jinak, než by si sama přála, stojí ale jen 184 tisíc

Některá auta na pohled nedělají dvakrát dobrý dojem, když si ale uvědomíte, že byste si taková koupili dvě za cenu jedné základní Fabie, jeví se věci hned trochu jinak.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Poslední novinka Hondy ohromuje asi jinak, než by si sama přála, stojí ale jen 184 tisíc

19.8.2021 | Petr Miler

Poslední novinka Hondy ohromuje asi jinak, než by si sama přála, stojí ale jen 184 tisíc

/

Foto: Honda

Některá auta na pohled nedělají dvakrát dobrý dojem, když si ale uvědomíte, že byste si taková koupili dvě za cenu jedné základní Fabie, jeví se věci hned trochu jinak.

O Hondě Amaze jste dost možná nikdy neslyšeli, i když se prodává už od roku 2012. Jde o nejmenší čtyřdveřový sedan Hondy ušitý na míru především indickému trhu, kde se také v roce 2013 stal prvním vozem značky poháněným dieselovým motorem. Konkrétně šlo o 1,5litrovou variantu evropské jedna-šestky i-DTEC, jejíž zmenšení bylo dáno snahou o nižší zdanění. Sedan se totiž vešel do kategorie aut, které nesmí na délku přesáhnout čtyři metry a jejichž motory nesmí objemem překonat 1,5 litru.

Diesely Honda v Evropě opustila tak rychle, jak rychle s nimi začala, v Indii je ale z nabídky vypustit nechce a sedan s délkou pod čtyři metry také ne. Proto také současný Amaze vypadá tak, jak vypadá, je to takový Accord sražený při praní. A nic na tom nemění ani pojetí inovovaného provedení vozu, které bylo právě odhaleno a rovnou i vpuštěno do prodeje.

Auto se s modernizací ostatně dramaticky neproměnilo. Dostalo jinak pojatou čelní masku, s ještě bohatším chromováním, na níž navazuje upravená grafika ostřeji řezaných světlometů nově i s LED. Při pohledu z boku je patrná vyšší příď s poněkud svérázně rozdělenou kapotou motoru, což je dáno snahou o zvýšení pasivní bezpečnosti.

Svérázné proporce se ovšem podepisují i na slušném prostoru v interiéru, který se dočkal lehce přepracované palubní desky s novým vrcholným infotainmentem. Honda se prý snažila vnést dovnitř prémiovější nádech - sami posuďte, jak moc bodovala, na indické poměry možná. V případě bezpečnosti jsou pak standardem dva airbagy, ABS a parkovací asistent vzadu, což je na indické poměry nadprůměr. Totéž lze říci o standardně dodávané klimatizaci či čtyřech elektricky ovládaných oknech.

Pokud jde o techniku, pod kapotou zůstává 1,2litrová benzinová jednotka, která generuje až 88 koní a 110 Nm, nebo dieselem 1,5, jehož výkon i točivý moment (100 koní, 200 Nm) míří na přední kola přes pětistupňový manuál nebo automat CVT. Odzbrojující? Nebo ohromující (anglicky „amazing”)? Asi ne, nebo aspoň ne v dobrém slova smyslu, ovšem jen do chvíle, než se podíváte na ceny.

Amaze 2021 se začíná prodávat za sumy od 632 000 INR, což je asi 184 tisíc Kč. A i absolutní vrchol s dieselem, automatem a snad až luxusní výbavou VX přijde na 1 115 000 INR, což je pořád pěkných 326 tisíc Kč. Tušíme, že za takové ceny by si podobná auta našla kupce i zde, šance na příchod zrovna tohoto do Evropy se ale limitně blíží nule - k mání bude nanejvýš na dalších asijských trzích v blízkosti Indie.


Poslední novinka Hondy ohromuje asi jinak, než by si sama přála, stojí ale jen 184 tisíc - 1 - Honda Amaze 2021 facelift prvni 01Poslední novinka Hondy ohromuje asi jinak, než by si sama přála, stojí ale jen 184 tisíc - 2 - Honda Amaze 2021 facelift prvni 02Poslední novinka Hondy ohromuje asi jinak, než by si sama přála, stojí ale jen 184 tisíc - 3 - Honda Amaze 2021 facelift prvni 03Poslední novinka Hondy ohromuje asi jinak, než by si sama přála, stojí ale jen 184 tisíc - 4 - Honda Amaze 2021 facelift prvni 04Poslední novinka Hondy ohromuje asi jinak, než by si sama přála, stojí ale jen 184 tisíc - 5 - Honda Amaze 2021 facelift prvni 05Poslední novinka Hondy ohromuje asi jinak, než by si sama přála, stojí ale jen 184 tisíc - 6 - Honda Amaze 2021 facelift prvni 06
Nová Honda Amaze možná není tak „amazing”, jak by chtěla být, za svou cenu toho ale nabízí opravdu hodně. Foto: Honda

Zdroj: Honda

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.