Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Poslední novinka Hondy ohromuje asi jinak, než by si sama přála, stojí ale jen 184 tisíc
19.8.2021 | Petr Miler
Některá auta na pohled nedělají dvakrát dobrý dojem, když si ale uvědomíte, že byste si taková koupili dvě za cenu jedné základní Fabie, jeví se věci hned trochu jinak.
O Hondě Amaze jste dost možná nikdy neslyšeli, i když se prodává už od roku 2012. Jde o nejmenší čtyřdveřový sedan Hondy ušitý na míru především indickému trhu, kde se také v roce 2013 stal prvním vozem značky poháněným dieselovým motorem. Konkrétně šlo o 1,5litrovou variantu evropské jedna-šestky i-DTEC, jejíž zmenšení bylo dáno snahou o nižší zdanění. Sedan se totiž vešel do kategorie aut, které nesmí na délku přesáhnout čtyři metry a jejichž motory nesmí objemem překonat 1,5 litru.
Diesely Honda v Evropě opustila tak rychle, jak rychle s nimi začala, v Indii je ale z nabídky vypustit nechce a sedan s délkou pod čtyři metry také ne. Proto také současný Amaze vypadá tak, jak vypadá, je to takový Accord sražený při praní. A nic na tom nemění ani pojetí inovovaného provedení vozu, které bylo právě odhaleno a rovnou i vpuštěno do prodeje.
Auto se s modernizací ostatně dramaticky neproměnilo. Dostalo jinak pojatou čelní masku, s ještě bohatším chromováním, na níž navazuje upravená grafika ostřeji řezaných světlometů nově i s LED. Při pohledu z boku je patrná vyšší příď s poněkud svérázně rozdělenou kapotou motoru, což je dáno snahou o zvýšení pasivní bezpečnosti.
Svérázné proporce se ovšem podepisují i na slušném prostoru v interiéru, který se dočkal lehce přepracované palubní desky s novým vrcholným infotainmentem. Honda se prý snažila vnést dovnitř prémiovější nádech - sami posuďte, jak moc bodovala, na indické poměry možná. V případě bezpečnosti jsou pak standardem dva airbagy, ABS a parkovací asistent vzadu, což je na indické poměry nadprůměr. Totéž lze říci o standardně dodávané klimatizaci či čtyřech elektricky ovládaných oknech.
Pokud jde o techniku, pod kapotou zůstává 1,2litrová benzinová jednotka, která generuje až 88 koní a 110 Nm, nebo dieselem 1,5, jehož výkon i točivý moment (100 koní, 200 Nm) míří na přední kola přes pětistupňový manuál nebo automat CVT. Odzbrojující? Nebo ohromující (anglicky „amazing”)? Asi ne, nebo aspoň ne v dobrém slova smyslu, ovšem jen do chvíle, než se podíváte na ceny.
Amaze 2021 se začíná prodávat za sumy od 632 000 INR, což je asi 184 tisíc Kč. A i absolutní vrchol s dieselem, automatem a snad až luxusní výbavou VX přijde na 1 115 000 INR, což je pořád pěkných 326 tisíc Kč. Tušíme, že za takové ceny by si podobná auta našla kupce i zde, šance na příchod zrovna tohoto do Evropy se ale limitně blíží nule - k mání bude nanejvýš na dalších asijských trzích v blízkosti Indie.
Nová Honda Amaze možná není tak „amazing”, jak by chtěla být, za svou cenu toho ale nabízí opravdu hodně. Foto: Honda
Zdroj: Honda
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB